Koen olevani älykäs, mutta koulussa en ole koskaan menestynyt?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Ei ollut yhtymäkohtaa tietokirjasetin ja kouluasioiden välillä? Minkähän kustantajan setistä oli kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hjallis Harkimo jäi peruskoulussa luokalle kahdesti. On menestynyt melko hyvin.
Mihinköhän liittyis? Hox: hallikka on ihan tyypillinen apukoulutapaus yhtä pikkujuttua lukuunottamatta.
Hox! 😂
Ei prkl! Niin tyypillinen wt-tyyppi, kuin olla voi!
Joo just sellanen, hienosti servasit, papukaijamerkki sinulle 🦜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, koulu ei sovi kaikille.
Itse olin levoton ja surkea koulussa, yo todistuksessa ka 6,5 ja C:n paperit.
Aikuisena kaikissa palikkatesteissä olen ollut 5% parhaimmiston joukossa ja menestynyt erittäin hyvin työelämässä mm asiantuntijana ja myyntijohdossa.
Olen käytännönläheinen suorittaja ja ongelmanratkaisija, en teoreetikko. Nyt 60+v:nä olen vuodessa opiskellut italian kielen 2 vuodessa puhumalla ja lukemalla joten edelleenkin taidot tallessa.
Hyvä homma: Keskittymishaluttomuutesi on onnistuneesti valjastettu jonkun paremmin keskittyvän toimesta tämän suunnitteleman prosessin osaksi.
Itsellä tekisi egolle tiukkaa, mutta ego nyt on mitä on, vaihtaa suuntaansa kuin poiju satama-altaassa.
Mun keskittymiskyvyssä ei ole koulun jälkeen ollut mitään ongelmaa. En ihan ymmärrä mihin pyrit kommentillasi?
40 vuotta työelämässä ilman ongelmia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Olen minäkin lukenut tiilenpäitä
Mitä opit?
Koulumenestys vaatii hoksottimien lisäksi tunnollisuutta ja itsekuria. Että pakottaa itsensä tekemään nekin tehtävät, jotka ei kiinnosta. Ja sitä keskittymiskykyä siinä tilanteessa. Näitä ominaisuuksia ei ole kaikilla. Pelkällä älyllä voi sitten menestyä työelämässä kun pääsee vaikka yrittäjänä valitsemaan mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, koulu ei sovi kaikille.
Itse olin levoton ja surkea koulussa, yo todistuksessa ka 6,5 ja C:n paperit.
Aikuisena kaikissa palikkatesteissä olen ollut 5% parhaimmiston joukossa ja menestynyt erittäin hyvin työelämässä mm asiantuntijana ja myyntijohdossa.
Olen käytännönläheinen suorittaja ja ongelmanratkaisija, en teoreetikko. Nyt 60+v:nä olen vuodessa opiskellut italian kielen 2 vuodessa puhumalla ja lukemalla joten edelleenkin taidot tallessa.
Hyvä homma: Keskittymishaluttomuutesi on onnistuneesti valjastettu jonkun paremmin keskittyvän toimesta tämän suunnitteleman prosessin osaksi.
Itsellä tekisi egolle tiukkaa, mutta ego nyt on mitä on, vaihtaa suuntaansa kuin poiju satama-altaassa.
Mun keskittymiskyvyssä ei ole koulun jälkeen ollut mitää
Keskity nyt edes lukemaan ja ymmärtämään tuo viesti mihin vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhmä. Tyhmä ei vaan yksinkertaisesti älyä olevansa tyhmä.
Kiitos. Tämä oli tiukka ja tyhjentävä analyysi. T. AP
Koulussa menestyäkseen on opeteltava ulkoa paljon asioita, joilla ei myöhemmin tee yhtään mitään, mutta fiksu käyttää aikansa paremmin.
Lisäksi on oltava opettajan lellikki, oltava äänessä paljon, jne. jne.
Koulumenestys ei ole sama asia kuin älykkyys.
Vierailija kirjoitti:
Ei Harkimon aikana edes ollut mitään peruskoulua, koska hän on syntynyt 1953.
Hyvä koulumenestys ei tarkoita, että olisi älykäs. Huono koulumenestys johtuu usein motivaation puutteesta eikä siis kerro mitään ihmisen älykkyydestä tai sen puutteesta. Olen itse älykäs, ja ns. kympin tyttö, mutten oleta todellakaan, että näiden välillä olisi aina korrelaatiota. Voi toki olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinköhän liittyis? Hox: hallikka on ihan tyypillinen apukoulutapaus yhtä pikkujuttua lukuunottamatta.
Hox! 😂
Ei prkl! Niin tyypillinen wt-tyyppi, kuin olla voi!Joo just sellanen, hienosti servasit, papukaijamerkki sinulle 🦜
Puhu suomea! Et ole yhtään fiksumpi tuon servata-sanan kanssa!
Muille tiedoksi:
Laittaa toinen hiljaiseksi sanomalla tälle jotakin osuvaa...
Älykäs kyllä oppii niihin koulutehtäviin vastaamaan kuten ope haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ei voi valita kotiolojaan. Monella älykkäällä lapsella tai nuorella ei ole yhtälaisia mahdollisuuksia pärjätä samslla tsvalla kuin turvallisessa kodissa elävällä. Esim. lapsella, joka hoivaa alkoholistivanhempaansa tai nuorella, joka alkaa käyttää päihteitä hyväksikäytön takia.
Vai onko sinusta kaikki lapset, nuoret ja aikuiset samalla viivalla?
Minä olen viisas:
"Älykäs selviää tilanteista, joihin viisas ei edes joudu".
Tämäkin on hyvä muistaa:
"Parempi on pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa hölmöltä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset".
- n67v -
Kukapa ei kokisi itseään älykkääksi?
Mensan testi kertoo sitten totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ei voi valita kotiolojaan. Monella älykkäällä lapsella tai nuorella ei ole yhtälaisia mahdollisuuksia pärjätä samslla tsvalla kuin turvallisessa kodissa elävällä. Esim. lapsella, joka hoivaa alkoholistivanhempaansa tai nuorella, joka alkaa käyttää päihteitä hyväksikäytön takia.
Minua harvemmin kiinnostaa alapeukut, mutta nyt kyllä kiinnostaa.
Voiko tosiaan olla itseään älykkäinä pitäviä ihmisiä, jotka luulevat, että kaikilla ihmisillä on yhtälaiset mahdollisuudet tässä elämässä? Tai että se näkyy ihmisestä ja hänen perheestä ulospäin, onko perheessä esim. alkoholismia, väkivaltaa, hyväksikäyttöä tai esim. narsistinen vanhempi.
Herätkää hyvät ihmiset ja laskeutukaa alas sieltä norsunluutornistanne.
Vierailija kirjoitti:
Sanoinkin olevani viisas. Siihen ei paljoa tarvitse, kun lukee täältä juttuja. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua harvemmin kiinnostaa alapeukut, mutta nyt kyllä kiinnostaa.
Voiko tosiaan olla itseään älykkäinä pitäviä ihmisiä, jotka luulevat, että kaikilla ihmisillä on yhtälaiset mahdollisuudet tässä elämässä? Tai että se näkyy ihmisestä ja hänen perheestä ulospäin, onko perheessä esim. alkoholismia, väkivaltaa, hyväksikäyttöä tai esim. nars
Voi sinua. On olemassa myös esim. alkoholistien hyväksikäytettyjä lapsia, joiden älykkyys ei ole mihinkään kadonnut ja pärjänneet ovat elämässään. Se ettei sinulle käynyt hyvin, ei tarkoita ettei saman kokeneilla voisi asiat sujua.
Vierailija kirjoitti:
Mensan testejä on monenlaisia. Nettitesti, kotitesti tai sitten ihan oikea testi. Sipsejä kotisohvalla mussuttava muija saattaa tehdä testin ja laittaa siitä nopeasti instapäivityksen. 😂
Ei Hjallis ihan tyhmä voi olla. Ne bisnekset missä hän on ollut mukana suorastaan kuhisee erilaisia huijareita.