Koen olevani älykäs, mutta koulussa en ole koskaan menestynyt?
Kommentit (100)
Voit testata hypoteesiasi YRITTÄMÄLLÄ PÄRJÄTÄ HYVIN.
miten älykkyytesi sitten ilmenee?
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Tämä siis ei ole AP.
Vierailija kirjoitti:
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Olet tod. näk. Asperger tai ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Olen minäkin lukenut tiilenpäitä
Vierailija kirjoitti:
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Ei, homma on niinkin yksinkertainen, että sinä et viitsi keskittyä työläisiin asioihin.
Sillä hetkellä kun päätät yrittää, opit jotakin erityisen tärkeää. Tsempposet 👍
Tuskin, koulu ei sovi kaikille.
Itse olin levoton ja surkea koulussa, yo todistuksessa ka 6,5 ja C:n paperit.
Aikuisena kaikissa palikkatesteissä olen ollut 5% parhaimmiston joukossa ja menestynyt erittäin hyvin työelämässä mm asiantuntijana ja myyntijohdossa.
Olen käytännönläheinen suorittaja ja ongelmanratkaisija, en teoreetikko. Nyt 60+v:nä olen vuodessa opiskellut italian kielen 2 vuodessa puhumalla ja lukemalla joten edelleenkin taidot tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Ei, homma on niinkin yksinkertainen, että sinä et viitsi keskittyä työläisiin asioihin.
Sillä hetkellä kun päätät yrittää, opit jotakin erityisen tärkeää. Tsempposet 👍
Olen tehnyt aika paljonkin työläitä juttuja töissä ja vapaa-aikanani. Mutta asiat on kuin magneetteja ne joko vetää puoleensa tai työntää poispäin. Mikään työmäärä ei tee vastenmielisestä asiasta mielekästä tai pitkällä tähtäimellä siedettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun aivoni on viritetty niin että minulla on vain rajallinen määrä asioita ja aktiviteettejä joista tunnen saavani jotain. Näitä aktiviteettejä pystyn tekemään hyvinkin intensiivisesti ja säännöllisesti. Kouluasiat ei koskaan kuuluneet niihin mutta saatoin kyllä lukea lapsuudenkodin 30 tiiliskiven tietokirjasetin läpi ihan huvikseni. Jos joku asia ei kiinnosta minua niin en pysty edes miettimään sitä kovin pitkään.
Ei, homma on niinkin yksinkertainen, että sinä et viitsi keskittyä työläisiin asioihin.
Sillä hetkellä kun päätät yrittää, opit jotakin erityisen tärkeää. Tsempposet 👍
Olen tehnyt aika paljonkin työläitä juttuja töissä ja vapaa-aikanani. Mutta asiat on kuin magneetteja ne joko vetää puoleensa tai työntää poispäin. Mikään työmäärä ei te
Luehan viestini uudestaan, sen idea pääsi ekalla yrittämällä piiloutumaan sinulta.
Koulu ei kiinnostanut minua, ja koulun takia aloin vihaamaan kaikkia aineita enkä pitänyt oppimisesta. Kun koulut loppui, aloin kiinnostumaan oppimisesta ja niin minä sitten vapaa-ajalla aloin lukemaan koulukirjoja uudelleen, ja tämä ihan aidosta omasta mielenkiinnosta.
Joskus asiat voivat mennä myös näin. Puhun vain omasta kokemuksesta, mutta mielestäni koulu ei innosta opiskeluun. Se pilaa kaiken uteliaisuuden ja omasta itsestä lähtevän mielenkiinnon eri aiheisiin. Koulussa opiskelin vain koska oli pakko. Laittaa nyt lapset istumaan penkillä päivät pitkät ja kuunnella ilkeitä opettajia ja muita häiritseviä oppilaita. Ei ihme että koulua alkaa vihaamaan.
Hjallis Harkimo jäi peruskoulussa luokalle kahdesti. On menestynyt melko hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, koulu ei sovi kaikille.
Itse olin levoton ja surkea koulussa, yo todistuksessa ka 6,5 ja C:n paperit.
Aikuisena kaikissa palikkatesteissä olen ollut 5% parhaimmiston joukossa ja menestynyt erittäin hyvin työelämässä mm asiantuntijana ja myyntijohdossa.
Olen käytännönläheinen suorittaja ja ongelmanratkaisija, en teoreetikko. Nyt 60+v:nä olen vuodessa opiskellut italian kielen 2 vuodessa puhumalla ja lukemalla joten edelleenkin taidot tallessa.
Hyvä homma: Keskittymishaluttomuutesi on onnistuneesti valjastettu jonkun paremmin keskittyvän toimesta tämän suunnitteleman prosessin osaksi.
Itsellä tekisi egolle tiukkaa, mutta ego nyt on mitä on, vaihtaa suuntaansa kuin poiju satama-altaassa.
Kyllä sitä todennäköisimmin on tyhmä, jos koulussa ei menesty. Äly on kuitenkin isolta osin perinnöllistä, joten itseään ei tarvitse syyttää, jos ei menesty. Äly ja koulumenestys kulkevat käsikädessä. Älykäs saa pelkästään koulussa olemalla kasin arvosanoja. Nykyään koulumaailma on polarisoitunut. On tosi hyvät ja tosi huonot. Keskikastia on vähemmän. Todella hyviä numeroita on vaikeampi saada kuin ennen. Toisaalta armovitosia ja kutosia saa helposti. Käytännössä kaikki pääsevät luokalta eikä mitään ehtoja tule, jos koulussa on useimmiten läsnä, vaikka arvosanat olisivatkin nelosen tai viitosen luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hjallis Harkimo jäi peruskoulussa luokalle kahdesti. On menestynyt melko hyvin.
Mihinköhän liittyis? Hox: hallikka on ihan tyypillinen apukoulutapaus yhtä pikkujuttua lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Hjallis Harkimo jäi peruskoulussa luokalle kahdesti. On menestynyt melko hyvin.
Menestynyt joo mutta ei kyllä älyllä loista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hjallis Harkimo jäi peruskoulussa luokalle kahdesti. On menestynyt melko hyvin.
Mihinköhän liittyis? Hox: hallikka on ihan tyypillinen apukoulutapaus yhtä pikkujuttua lukuunottamatta.
Hox! 😂
Ei prkl! Niin tyypillinen wt-tyyppi, kuin olla voi!
Olet tyhmä. Tyhmä ei vaan yksinkertaisesti älyä olevansa tyhmä.