Mihin kaikkeen työtön velvoitetaan?
Ennen piti vaan täyttää sitä lappua, onko vielä niin?
Kommentit (12)
Nykyään tehdään työnhakusuunnitelma työkkärikäynnillä. Minulle se tehtiin, kun olin ollut työtön 1v4kk. Ihmeteltiin, miksei oltu tehty aiemmin. Tämän jälkeen työttömyys jatkui entiseen malliin. Käyn työkkärissä 3-4 kuukauden välein ilmoittautumassa.
Ihan kakkosluokan kansalaisina kohdellaan.
Oon just yhellä työkkärin kurssilla, aika yleisluontoisella. Osa porukasta on sinne osoitettu, osa hakeutunut ihan ite. Tässä viikkojen ja kuukausien aikana on auennut, et monilla oikeesti estää työllistymistä se, että niillä on ihan ihme vaateet työnantajaa kohtaan. Heti ekana ollaan vaatimassa oikeuksia siihen ja tähän ja kaikenlaista lapsiin ja oman terveyteen liittyvää hommaa tunttu olevan niin, että ihme jos ne koskaan töihin ehtiskään. Siis oikeesti. Ja sit ne vetää kurssin toisensa perään ja nurisee kuvitteelisen työnantajan pahuudesta.
ammattisuoja on 3 kuukautta,eli silloin ei tarvitse ottaa vastaan muuta kuin oman alan työtä
tuskin kukaan niin kuitenkaan tekee...
niin mikä hinku sulla on ilmoittautua työttömäksi,kyllä työpaikkoja voi hakea ihan kotirouvanakin=)
sinne työkkäriin " hattu kourassa" . kai ne laskee jonkun karenssinkin,ennen kuin töitä löytyy. onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta?
Jotenkin tuntuu että on itsekin aktiivisempi hakemaan töitä, kun joku potkii persuksille. Olen myös käynyt pari kurssia joista on ollut hyötyä, ja ne kurssit on tarkoitettu vain työkkärin asiakkaille.
tyyppiseen on lähtettävä hakemus (työkkäri tarkastaa, ja jos ei ole laittanut hakemusta tulee karenssi). Ja toisen tyyppiseen voi laittaa jos haluaa, ei siis pakko.