Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilta-Sanomat nuorten väkivaltaisuudesta: "Tyttöjen mielestä monet pojat ovat viime vuosina muuttuneet"

Vierailija
14.06.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010480060.html

"Nuorten väkivalta on lisääntynyt ja raaistunut Suomessa. Viranomaisten lisäksi huolissaan ovat nyt monet vanhemmat. He eivät anna lastensa enää liikkua tietyillä alueilla. Ilta-Sanomat jalkautui kysymään katujen turvallisuudesta alueen nuorilta itseltään. Tyttöjen mielestä monet pojat ovat viime vuosina muuttuneet."

Niin, arvoisat miessukupuolen edustajat! Mitenkäs selitätte tuon?

Kommentit (1033)

Vierailija
801/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiksikin tässä on varmaan taustalla ainakin osittain korona. Vaikea kasvaa normaalin empaattiseksi ihmiseksi neljän seinän sisällä.

Mutta toiseksi luulen, että kyseessä on myös rankka vastareaktio viimeisen kymmenen vuoden aikana vahvasti esillä olleeseen maskuliinisuuden kritiikkiin. Poikia hämmentää tämä miessukupuolen perinteiseen rooliin kohdistettu kritiikki ja se saa kääntymään vastareaktion puoleen - ja tätä vastareaktiotahan ruokkii somesta löytyvä iso määrä andrewtateja ja muita vastaavia.

Minä olin teinipoika ysikytluvulla ja kun katselen tätä ilmiötä nyky-yhteiskunnassa niin tulee mieleen, että moisen mieskuvan omaksuneet pojat olisivat olleet todella erikoinen näky omassa lapsuudessani. Olen tästä ilmiöstä aika huolissani.

Mikä ratkaisuksi? Opetetaan nämä pojat olemaan miehiä rakentavalla eikä tuhoavalla tavalla. Maskuliinisuudessa ja mieheydessä on niiden kritisoitavien asioiden lisäksi paljon h

Mitäs me naisille opetetaan vai onko rajaton miesviha ok?

Vierailija
802/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksikin tässä on varmaan taustalla ainakin osittain korona. Vaikea kasvaa normaalin empaattiseksi ihmiseksi neljän seinän sisällä.

Mutta toiseksi luulen, että kyseessä on myös rankka vastareaktio viimeisen kymmenen vuoden aikana vahvasti esillä olleeseen maskuliinisuuden kritiikkiin. Poikia hämmentää tämä miessukupuolen perinteiseen rooliin kohdistettu kritiikki ja se saa kääntymään vastareaktion puoleen - ja tätä vastareaktiotahan ruokkii somesta löytyvä iso määrä andrewtateja ja muita vastaavia.

Minä olin teinipoika ysikytluvulla ja kun katselen tätä ilmiötä nyky-yhteiskunnassa niin tulee mieleen, että moisen mieskuvan omaksuneet pojat olisivat olleet todella erikoinen näky omassa lapsuudessani. Olen tästä ilmiöstä aika huolissani.

Mikä ratkaisuksi? Opetetaan nämä pojat olemaan miehiä rakentavalla eikä tuhoavalla tavalla. Maskuliinisuudessa ja mieheydessä

Itse näen maskuliinisuuden pääsääntöisesti hyvänä asiana, enkä oikein ymmärrä tätä molemminpuolista lyttäämistä ja haukkumista. 

Nykymiehet eivät ole syyllisiä edellisten sukupolvien tekoihin, eikä valkoinen, lihaasyövä heteromies yleisesti syyllinen kaikkeen maailman pahaan. 

Suomalainen mies on useimmiten mukava ja ystävällinen, suunnilleen kunnollinenkin. Osa miehistä käyttäytyy järkyttävällä tavalla kyllä, suurin osa ei. 

Toivoisin kuitenkin miehiltä ymmärrystä sille, että naiset väsyivät loputtomaan ahdisteluun, mitätöintiin ja vähättelyyn, mitä tämä OSA miehistä tekee. Myöskin apuanne siinä, että olisimme turvassa näiltä häiriintyneiltä yksilöiltä. 

Olen useamman poikalapsen äiti ja olen yrittänyt opettaa heille positiivista maskuliinisuutta, joka on hieno asia. 

Hyviä miehiä tarvitaan tässä maailmassa kipeästi. Sanoisin myös, että me naiset tarvitsemme teitä. 

Äiti opettamassa pojilleen maskuliinisuutta. Sama kun isä opettaisi tyttärelleen kuinka olla naisellinen nainen.

Hyviä miehiä epäilemättä tarvitaan, mutta olette hokeneet kuinka naiset eivät tarvitse miehiä.

Miehet ovat kuulleet teitä. Iloitkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat,tytöillä kertoo paljon,mikä on muuttunut.

Vierailija
804/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeiston nousu Venäjän valtavan trollikoneiston avustamana on varmasti merkittävä syy. Mm. Tik tokki on täynnä naisvihaa, mitä pääsee kaikki pikkupojatkin katsomaan. Venäjä yrittää heikentää tällä tavalla länttä luomalla lännen sisällä vastakkainasettelua.

Kannattaa lukea Sofi Oksasen Samaan virtaan - Putinin sota naisia vastaan: https://www.sofioksanen.fi/kirjat/samaan-virtaan

Kirjassa avataan hyvin, kuinka itänaapurissa on saatu poljettua joskus jopa edistykselliset naisten oikeudet taas matalaksi, ja kuinka äärioikeistolla on sama agenda lännessä, eli äärioikeiston some on helppo vaikuttamiskanava Venäjälle.

Tähän Kremlin sanomaan on helppo sitten näiden poikien samaistua. Se

Miesten olisi syytä ehkä itse tajuta, että moni nainen ei ole tullut ikinä miehen puolustamaksi ja suojelemaksi. Nämä ovat teidän omia pikku satujanne. Sitä useammin nainen on tullut miehen ahdistelemaksi ja pahoinpitelemäksi ja alistamaksi. Ǎlkää viitsikö valehdella itsellenne olevanne jotain naisten pelastajia. 

Ei hätää, lupaan olla pelastamatta yhtäkään naista ja lupaan olla suojelematta naisia. Nainen pulassa? Ei ole miehen ongelma.

Selvittäkää itse asianne.

Vierailija
805/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puuttinin vika, että suomalaiset miehet vihaavat teitä? Sanon tämän tietenkin vain omasta puolestani, mutta kyllä se taitaa olla ihan teidän oma vika ja siinä olette toki pelanneet hyvin puuttinin pussiin."

Kulta pieni, ei suomalaiset miehet meitä naisia vihaa. Sinä vihaat, ja muutaman sun kaveri.

Passiivisaggressiivinen kulta pieni on niin vanha mitätöintiyritys, että on jo käyttäjälleen noloa. No mutta sittenhän koko ilmiö on turhaa puhetta ja koko keskustelu mitätöity. Ei ole olemassa vihaa, joten se on päätepiste koko aiheelle ja mahdollisille höpinöille naisvihasta, misogyniasta, ahdistelusta# sovinismista yms.. Sitä ei kertakaikkiaan ole. 

Minä olen jo niin vanha, että sanon "kulta pieni" aina kun minua sattuu huvittamaan. Minulle sinä näyttäydyt nuorena vihaisena miehenä, jonka e

Epäilemättä sanot, vihaathan miehiä. Ja jos joku tytöttelee, sinä pillastut ja syytät naisvihasta.

Et ymmärrä että olet samaa saastaa naisvihaajien kanssa.

Vierailija
806/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Modernin feminismin päämäärä on Suomessa tuhota yhteiskuntarauha. Feminismi on terrorismia, jossa käytetään aseena sukupuolisidonnaista vihaa.

Sinä olet täällä ainoa, joka haaveilee sodasta.

Feministin argumentit loppu totuuden edessä. Suomessa sukupuolten vastakkainasettelu loppuu siihen päivään, kun feminismi vaivutetaan unholaan ja syytä olisi. Se on saanut aikaan riittävästi tuhoa. Se on syy miksi miehet vihaavat naisia.

Naisia on alistettu, vihattu ja tuhottu kautta historian. Esimerkiksi tyttölasten abortoiminen Kiinassa, naisten kohtelu tietyissä uskonnoissa jne, liittyykö feminismiin? Ei liity. 

Liittyykö se yhtään mihinkään asiaan Suomessa? Ei liity.

Vierailija
807/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei muka saisi olla mies? Voit vapaasti olla niin mies kuin haluat. Voit nostella punttisalilla, rassata moottoreita, metsästää ja käyttäytyä kuin (herras)mies, voit ottaa vastuuta, voit tehdä hommia otsa hiessä ja olla lihaksikas.

Kaikki positiivinen miehekkyys on ihan sallittua.

Sinäkin voit olla tappamatta vauvoja.

Totta kai voin, ja olenkin. Onko puntteja nosteleva, moottoreita rassaava, metsästävä ja herrasmiehen lailla käyttäytyvä mies mielestäsi yhtä suuri tilastollinen harvinaisuus kuin vauvoja tappava nainen?

Nainen joka ei hakkaa, kiduta ja jopa tapa lapsiaan on yhtä harvinainen kuin mies joka ei ahdistele.

Vierailija
808/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi likaisen ja raskaan suorittavan työn tekeminen olisi kenenkään mielestä askel parempaan suuntaan? Kehittäkää teknologiaa hoitamaan se homma, niin saadaan miehetkin kivempiin töihin, jos tarjoamasi työ ei tunnu heitäkään kiinnostavan.

Voihan lollo!

On siis taas miesten vika, kun eivät ole kehittäneet teknologiaa. Mikä on se naisten vastuu?

a) fyysisistä likaisista suorittavista töistä

b) teknologian kehittämisestä

Sama kuin miesten kätilönä toimimisesta tai palliatiivisessa hoidossa toimimisesta tai kunnallisesta varhaiskasvatuksesta?

Miehet ei j

Sen verran intensiivisesti olet pureutunut tähän sukupuolten väliseen vihanlietsontaan, että et voi olla tietämätön tekniikan alojen ongelmallisuudesta naisille. Asenteet ovat edelleen naisia vähätteleviä ja lyttääviä, rekryssä syrjitään, kiusaamista ja ahdistelua on paljon. Samoin pelimaailmassa. Nämä koetaan miehisiksi linnakkeiksi, joihin ``akoilla`` ei haluta olevan mitään asiaa.

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/8d4de9aa-4bcb-4c35-a571-11e00e42

https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86883

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naisten-on-taisteltava-muurin-lapi-

https://www.talouselama.fi/uutiset/myrkyllinen-techbro-kulttuuri-seksua

jne.

Tekosyitä teillä riittää, sen mä myönnän.

Noista samoista syistä miehet eivät voi lähteä naisten aloille. Tiedämme kaikki miten naishoitajat suhtautuvat mieshoitajiin. Huonompaa työilmapiiriä saa yrittää etsiä tosissaan.

Vierailija
809/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän puute näkyy. Miehiltä puuttuu terveen maskuliinisuuden malli, jota haetaan poikaporukoista ja netin ääriliikkeistä.

Ylipäänsä nuoret jätetään suomalaisessa kulttuurissa kasvamaan liian yksin vailla ohjausta. Lämpimiä perhesuhteita ei arvosteta eikä nuoria kasvateta tietoisesti vastuuseen ja hyvään käytökseen. 

Meillä isät väsytetään työelämässä pitkään päivään. Ei isät jaksa ihan mahdottomia.

Mitä, eivätkö miehet jaksa edes samaa kuin naiset?

Ei mennä tälle linjalle kun ajankäyttötutkimukset paljastaa naisten laiskuudesta vähän liikaa.

Vierailija
810/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu parlamenttiin valittiin Suomesta huomattavasti enemmän naisia kuin miehiä. Ei ole kuulunut toimittajien tai tasa-arvoporukan valituksia, Jos oli ollut toisinpäin, olisi muuta TV ohjelma tehty asiasta ja kirjoitettu pääkirjoituksia lehtiin.

Ei tasa-arvoa tarvi paikkaa missä on enemmän naisia kuten suomen tasa-arvo valtuustoon mutta kaikkiin paikkoihin missä on enemmän miehiä vaadtitaan äärimmäistä tasa-arvoa jossa vähintään puolet pitää olla naisia

Jeps, olisi muuten hauska aloittaa ALL FEMALE PANEL tyyppinen sometili.

Otetaan kuvia naisryhmistä, kuten HR-osasto tai viestintä ja häpäistään ne kun siellä ei ole yhtäkään miestä hommissa.

Miehet on niin söpöjä kun ne on niin herkkiä ja tunteikkaita. Kuva naislaumasta kokouksessa on niistä vihaa 🥲. Pitäiskö siihen laittaa teille trigger warning? 

Kampanjoikaa vaan ihan vapaasti tuolla. Me naiset kestetǎän kovempiakin juttuja 😉.

Ette taida kestää kun on pitänyt all male panel keksiä.

Vierailija
811/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tilastokeskuksen mukaan yli 100 000 nuorta miestä enemmän kuin saman ikäisiä tyttöjä.

Tarkoittaa että monissa isommissakin kaupungeissa on jokaista sinkkutyttöä kohti kaksi poikaa.

Nuo 100 000 poikaa ovat siis ylimääräisiä joilla ei ole oikeutta esimerkiksi perheen perustamiseen, kun sitä vaimoa ei ole olemassakaan. Samasta syystä myös nuorten miesten työttömyys on selvästi korkeampaa kuin naisten, pojat kapinoivat ja ovat toivottomia, aiheesta.

Mitä näille ylimääräisille pojille jotka ovat kokonaan vailla tulevaisuutta pitäisi tehdä?

Miesten olisi hyvä ymmärtää ettei parisuhde ja nainen tarjoa miehille mitään positiivista. Hyvä elämä tehdään ihan itse, ilman naisia.

Bros before hoes.

Jenkeissä suurin osa 18-35 vuotiaista on sinkkuja, omasta tahdostaan. Eivät hae edes seksisuhteita. 

Miettikääs tätä.

Hyvät miehet jotka menestyy eivät koe tarvitsevansa naista. Liikaa menetettävää potentiaalisiin hyötyihin nähden.

Huonot miehet taas jotka tarvii naisen siivoilemaan jne... ne ovat aktiivisia naismarkkinoilla. Ja kun ei muitakaan ole tarjolla....

hups

Vierailija
812/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vastuulla on Suomen pilaamininen, jota toteuttavat ylpeydellä sukupuolivihaten suomalaisia miehiä. Yhä edelleenkään naiset eivät ymmärrä lopettaa, vaan toteuttavat ideologiansa mukaisesti koko Suomen tuhoutumisen. 

Haluatko perustella? Mikä on ideologiani ja millä tavalla pilaan ja tuhoan koko Suomen?

Miehiä en kuitenkaan vihaa vaan rakastan. 

Oletko miettinyt, miksi näet niin paljon vihaa ympärilläsi? Olisko kyse siitä, että peilaat omaa vihaasi muihin? Kun itse vihaat, niin luulet toisten kokevan samalla tavalla :( Vähän kuin masentunut ei voi kuvitella, että muut voivat olla onnellisia.

Miksi et myönnä vihaavasi miehiä? Anonyymi palsta, ei sinua kukaan tunne.

Ja miksi näemme vihaa? Luemme sinun ja muiden kaltaistesi tekstejä täällä. 

Vierailija
813/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hätää, lupaan olla pelastamatta yhtäkään naista ja lupaan olla suojelematta naisia. Nainen pulassa? Ei ole miehen ongelma.

Selvittäkää itse asianne."

Ei susta siihen olisikaan. Älä huoli, sulta ei kukaan kaipaa mitään.

Vierailija
814/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä tähän feminismiin tulee, niin eikö se olisi helposti kukistettavissa sharia lailla? Tarvitsisimmeko me tällaisen lain suomeen loppupeleissä?

Ruotsissa on jo alueita joissa sharia-laki on käytännössä voimassa. Naisten elämästä päättävät suvun miehet ja imaami.

Vierailija
815/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

95% tytöistä ja nuorista naisista kuvaa persettään ja töröhuuliaan someen. Mitä poikien ja miesten pitäisi moisesta ajatella?

Ai, niin kuin tässä?

Rohkeita naisia vai mitä?

Vierailija
816/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa ny varovaisia, sillä alkaa mennä tunteisiin ja herkkä sielu saattaa vaurioitua.

Tovin olen jo odotellut, milloin koittaa rokotusneulalla tahallisen kipeästi piikittävien ja insuliinimurhaavien hoitusujen aika, vauvat ja käenpojat taisivatkin mennä jo tuolla taannoin?

Sori mä olin hetken aamulla mutta oli kiireinen päivä. Nyt taas mukana tutkimassa päivänne antia. Kiirettä on näköjään ollut.

Juu vauvat tosiaan meni jo, yleistitte jotain tuubaa miehistä niin tokihan minäkin yleistän naisista. Vastaavasti keksitte tilastoja miehistä niin pakkohan niihin on edelleen vastata tilastolla käenpoikasista. Jos haluat voin tässä illalla kehittää jotain hoitsuista, mutta se vaatii kyllä vähän efforttia teiltäkin. Keksikää joku sopiva vale miehistä mihin voi vastata tuolla mitä hoitsut harrastaa, jookos?

Vierailija
817/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 100 000 hyvinkoulutettua miestä vientiteollisuudesta päättäisi muuttaa Suomesta pois,niin siihen loppuisi bileet.

Ne hyvinkoulutetut miehet ovat pitkälti perheellisiä, miksi he mihinkään perheensä luota lähtisivät?

Ps. Mistä vientiteollisuudesta? Ei taida Suomen vienti nyt juurikaan vetää.

Se ei ole kasvanut mutta sä tietäisit kyllä jos vientiä ei olisi.

Vierailija
818/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huvittavaa, miten miestenpäivänä kaikki oikeistouggelsit postaa x:ään uhriutumista siitä, miksi kukaan ei taaskaan muista miestenpäivää 😂. Samalla vaivalla voisi vaan itse toivottaa kaikille pojille ja miehille hyvää miestenpäivää ja nostaa vaikka esiin poikien lukutaidon kohentamisen tärkeyttä tms. Mutta ei.

Mikäs olikaan se yk:n kansainvälinen miestenpäivä?

Hitsi, piti koko roska lukea läpi vain todetakseni ettei tähän ole löytynyt vastausta.

Sääli

Vierailija
819/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeiston nousu Venäjän valtavan trollikoneiston avustamana on varmasti merkittävä syy. Mm. Tik tokki on täynnä naisvihaa, mitä pääsee kaikki pikkupojatkin katsomaan. Venäjä yrittää heikentää tällä tavalla länttä luomalla lännen sisällä vastakkainasettelua.

Kannattaa lukea Sofi Oksasen Samaan virtaan - Putinin sota naisia vastaan: https://www.sofioksanen.fi/kirjat/samaan-virtaan

Kirjassa avataan hyvin, kuinka itänaapurissa on saatu poljettua joskus jopa edistykselliset naisten oikeudet taas matalaksi, ja kuinka äärioikeistolla on sama agenda lännessä, eli äärioikeiston some on helppo vaikuttamiskanava Venäjälle.

Tähän Kremlin sano

Ei hätää, lupaan olla pelastamatta yhtäkään naista ja lupaan olla suojelematta naisia. Nainen pulassa? Ei ole miehen ongelma.

Selvittäkää itse asianne.

Ei hätää sinullakaan. Kukaan ei odota sinulta mitään sankaritöitä tai urotekoja, vaikka joku mies (sinä?) niillä täällä aina mielellään rehvasteleekin todistellessaan miesten paremmuutta. Toki kaikki tietävät, että se on vain tyhjää puhetta, sanahelinää vailla mitään katetta. Kyllähän se on nähty, että jos joku on hädässä, todennäköisimmin se on nainen, joka auttaa ja/tai hälyttää apua. Ihan riippumatta siitä, mikä avun tarvitsijan sukupuoli on.

Vierailija
820/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Kabulin ja Bagdadin poikia alkaa olemaan jo joka nurkalla varsinkin pääkaupunkiseudulla. He eivät tunne sanaa "ei". Ovat kuulemma ns. "kunnian miehiä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme