Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilta-Sanomat nuorten väkivaltaisuudesta: "Tyttöjen mielestä monet pojat ovat viime vuosina muuttuneet"

Vierailija
14.06.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010480060.html

"Nuorten väkivalta on lisääntynyt ja raaistunut Suomessa. Viranomaisten lisäksi huolissaan ovat nyt monet vanhemmat. He eivät anna lastensa enää liikkua tietyillä alueilla. Ilta-Sanomat jalkautui kysymään katujen turvallisuudesta alueen nuorilta itseltään. Tyttöjen mielestä monet pojat ovat viime vuosina muuttuneet."

Niin, arvoisat miessukupuolen edustajat! Mitenkäs selitätte tuon?

Kommentit (1033)

Vierailija
681/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän puute näkyy. Miehiltä puuttuu terveen maskuliinisuuden malli, jota haetaan poikaporukoista ja netin ääriliikkeistä.

Ylipäänsä nuoret jätetään suomalaisessa kulttuurissa kasvamaan liian yksin vailla ohjausta. Lämpimiä perhesuhteita ei arvosteta eikä nuoria kasvateta tietoisesti vastuuseen ja hyvään käytökseen. 

Meillä isät väsytetään työelämässä pitkään päivään. Ei isät jaksa ihan mahdottomia.

Mitä, eivätkö miehet jaksa edes samaa kuin naiset?

Vierailija
682/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huvittavaa, miten miestenpäivänä kaikki oikeistouggelsit postaa x:ään uhriutumista siitä, miksi kukaan ei taaskaan muista miestenpäivää 😂. Samalla vaivalla voisi vaan itse toivottaa kaikille pojille ja miehille hyvää miestenpäivää ja nostaa vaikka esiin poikien lukutaidon kohentamisen tärkeyttä tms. Mutta ei.

Mikäs olikaan se yk:n kansainvälinen miestenpäivä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Eikä antanut minun koskea häneen, mutta harrasti samaan aikaan seksiä muiden kanssa, antaen samalla heille luvan käyttää itseään. Seksiinkin hän suostui kanssani vasta 1,5 vuoden seurustelun jälkeen, toimin myös hänen psykiatrina koko meidän seurustelun ja sitten myös avioliiton aikana.

Näköjään minä olen jonkinlainen betamies hänelle, jos miellä ei olisi 3 lasta, niin tilanne saattaisi olla toinen."

Miksi menit tuohon kuvioon? kuulostaa epäuskottavalta, että seurustelis niin että harrastais seksiä muiden kanssa muttei poikaystävänsä. Nyt ei joku täsmää tässä tarinassa.

Lie Porvoossa tapahtunut.

Vierailija
684/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Modernin feminismin päämäärä on Suomessa tuhota yhteiskuntarauha. Feminismi on terrorismia, jossa käytetään aseena sukupuolisidonnaista vihaa.

Sinä olet täällä ainoa, joka haaveilee sodasta.

Feministin argumentit loppu totuuden edessä. Suomessa sukupuolten vastakkainasettelu loppuu siihen päivään, kun feminismi vaivutetaan unholaan ja syytä olisi. Se on saanut aikaan riittävästi tuhoa. Se on syy miksi miehet vihaavat naisia.

Outoa, ei mun mies vaan mua vihaa eikä muitakaan naisia, eikä miespuoliset perheystävänikään. Meillä on oikein hauskaa illanvietoissa ja uimarannoilla, lasten muskareissa ja mökeillä. Yhteistä mukavaa juhannusta seuraavaksi odotellessa, miehet ja naiset sulassa sovussa <3

love & peace

Vierailija
685/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän puute näkyy. Miehiltä puuttuu terveen maskuliinisuuden malli, jota haetaan poikaporukoista ja netin ääriliikkeistä.

Ylipäänsä nuoret jätetään suomalaisessa kulttuurissa kasvamaan liian yksin vailla ohjausta. Lämpimiä perhesuhteita ei arvosteta eikä nuoria kasvateta tietoisesti vastuuseen ja hyvään käytökseen. 

Meillä isät väsytetään työelämässä pitkään päivään. Ei isät jaksa ihan mahdottomia.

Ei meillä vaan. Isät sekä äidit tekee etäpäivää, ja voimia jää molemmilla vielä reilusti perheen kanssa touhutessa.

Perhe on parasta, ei työelämä, vaikka sekin kivaa ja tärkeää on!

Vierailija
686/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo ratkaisu, asutetaan kantis pojat ja miehet lappiin. Kantisnaiset sekä etniset miehet asutetaan eteläsuomeen.

Väliin iso sähköaita joka pitäisi huolen siitä ettei rajaa ylitetä.

Tämä olisi kaikille sopiva ratkaisu, suomalaiset miehet sekoilisivat keskenään samalla kun naiset nauttisivat parempien miesten seurasta.

Tätähän olet ehdottanut ennenkin. Suosittelen edelleen jakamaan maan pustysuunnassa kahdeen osaan. Näin molemmat sukupuolet pääsevät nauttimaan lapistakin tarvittaessa.

Äläkä huoli, jätämme afgaanipojat mielellämme kanssanne. Lupaamme vain katsella rajan yli kun nautitte heidän seurasta.

Täytyy arvostaa miten miehillä on aina pragmaattinen ja realistinen näkökulma yhteiskunnan kehittämiseen. Yhtään ei tunteet vie miestä, juu

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
687/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu parlamenttiin valittiin Suomesta huomattavasti enemmän naisia kuin miehiä. Ei ole kuulunut toimittajien tai tasa-arvoporukan valituksia, Jos oli ollut toisinpäin, olisi muuta TV ohjelma tehty asiasta ja kirjoitettu pääkirjoituksia lehtiin.

Ei tasa-arvoa tarvi paikkaa missä on enemmän naisia kuten suomen tasa-arvo valtuustoon mutta kaikkiin paikkoihin missä on enemmän miehiä vaadtitaan äärimmäistä tasa-arvoa jossa vähintään puolet pitää olla naisia

Jeps, olisi muuten hauska aloittaa ALL FEMALE PANEL tyyppinen sometili.

Otetaan kuvia naisryhmistä, kuten HR-osasto tai viestintä ja häpäistään ne kun siellä ei ole yhtäkään miestä hommissa.

Sehän on vain tekemistä vaille valmis 👍. Ja siihen jääneekin.

Niinpä, toisin kuin teillä, minulla ei ole tarvetta levittää vihaa toista sukupuolta kohtaan.

Vierailija
688/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituisia on nykypäivän miehet. Jotenkin vihaisia ja ylimielisiä. En ymmärrä mistä johtuu. Levittävät negatiivisuutta ympärilleen ja ovat väkivaltaisia.

N27

En tiedä onko baitti vai ei, mutta vastaan omalta osaltani. Aikoinaan selvisi että silloinen tyttöystäväni oli todella puuhaillut nuorempana kaikenlaista irstasta ja oli ollut ties minkä vanhojen ukkojen pantavana jossain pusikoissa, pohjalla toki arvottomuuden tunne, isäongelmat ja traumat vanhempiensa erosta. Minun kanssani vain todella vaniljaseksiä, joskus otti suihin ja pyllyyn mutta siinä se. Ei mitään spontaania, vain kodin turvassa jne. eikä missään nimessä mitään temppuja, koska "oon jo kokeillut noi". Oli muutenkin aika hankala nainen luonteeltaan, niin vitutti kun tuntui että muut ukot olivat nuolleet k

Mitä ihmettä, missä wt-piireissä liikutte? Kuka hullu mies tulee kertomaan sinulle seksistä vaimosi kanssa?

Ja kuinka muka vaimosi olisi sinulle uskoton, antaen muille seksiä mutta sulle ei? Sorry, en usko, tai sitten valitsit kyllä sellaisen harvinaisen huonon helmen että... 

Vierailija
689/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy teitä incellit ja intersektionaaliset feministit. Poteroissanne mätänette. Antakaa tolkun ihmisten olla rauhassa. Moni haluaa kuitenkin vielä perheen, rakkautta ja lapsia.

Feminismi ei sulje pois perhettä, rakkautta ja lapsia. Incelismi usein kyllä.

6B on feminismiä

On useita feministisiä liikkeitä. On turha yrittää käyttää vain yhtä määritelmää. Radikaalifeministi eroaa liberaalifeminististä, näiden lisäksi on myös ekofeministejä ja muita. Kannattaa perehtyä asiaan, jos kiinnostaa.

Mutta te niputatte kaikki "miesasialiikeet" yhteen. Pidän itselläni saman oikeuden.

Vierailija
690/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu parlamenttiin valittiin Suomesta huomattavasti enemmän naisia kuin miehiä. Ei ole kuulunut toimittajien tai tasa-arvoporukan valituksia, Jos oli ollut toisinpäin, olisi muuta TV ohjelma tehty asiasta ja kirjoitettu pääkirjoituksia lehtiin.

Ei tasa-arvoa tarvi paikkaa missä on enemmän naisia kuten suomen tasa-arvo valtuustoon mutta kaikkiin paikkoihin missä on enemmän miehiä vaadtitaan äärimmäistä tasa-arvoa jossa vähintään puolet pitää olla naisia

Otetaan kuvia naisryhmistä, kuten HR-osasto tai viestintä ja häpäistään ne kun siellä ei ole yhtäkään miestä hommissa.

Sehän on vain tekemistä va

Miehet on niin söpöjä kun ne on niin herkkiä ja tunteikkaita. Kuva naislaumasta kokouksessa on niistä vihaa 🥲. Pitäiskö siihen laittaa teille trigger warning? 

Kampanjoikaa vaan ihan vapaasti tuolla. Me naiset kestetǎän kovempiakin juttuja 😉.

Vierailija
691/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituisia on nykypäivän miehet. Jotenkin vihaisia ja ylimielisiä. En ymmärrä mistä johtuu. Levittävät negatiivisuutta ympärilleen ja ovat väkivaltaisia.

N27

En tiedä onko baitti vai ei, mutta vastaan omalta osaltani. Aikoinaan selvisi että silloinen tyttöystäväni oli todella puuhaillut nuorempana kaikenlaista irstasta ja oli ollut ties minkä vanhojen ukkojen pantavana jossain pusikoissa, pohjalla toki arvottomuuden tunne, isäongelmat ja traumat vanhempiensa erosta. Minun kanssani vain todella vaniljaseksiä, joskus otti suihin ja pyllyyn mutta siinä se. Ei mitään spontaania, vain kodin turvassa jne. eikä missään nimessä mitään temppuja, koska "oon jo kokeillut noi". Oli muutenkin aika hankala nainen luonteeltaan, niin vitutti kun tuntui että muut ukot olivat nuolleet k

Miksi et rakastanut itseäsi enempää vaan suostuit naisen hyväksikäytettäksi? Miksi olit psykiatrina, niinkö paljon häntä rakastit? Vai oliko ainoa jonka sait, ehkä halunnut luopua, vaikka hälärit soi?

Toinen asia sitten on se, että jonkun asian kokeileminen toisen kanssa ei tarkoita, että pitäisi kokeilla muiden kanssa, jos ei halua. Harva siitä peppuseksistä oikeasti tykkää, ja miksi kukaan haluaisi rakkaalleen kivualiasta kokemusta.

Vierailija
692/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Eikä antanut minun koskea häneen, mutta harrasti samaan aikaan seksiä muiden kanssa, antaen samalla heille luvan käyttää itseään. Seksiinkin hän suostui kanssani vasta 1,5 vuoden seurustelun jälkeen, toimin myös hänen psykiatrina koko meidän seurustelun ja sitten myös avioliiton aikana.

Näköjään minä olen jonkinlainen betamies hänelle, jos miellä ei olisi 3 lasta, niin tilanne saattaisi olla toinen."

Miksi menit tuohon kuvioon? kuulostaa epäuskottavalta, että seurustelis niin että harrastais seksiä muiden kanssa muttei poikaystävänsä. Nyt ei joku täsmää tässä tarinassa.

Koska en minä sitä seurustelu aikana tiennyt että hän sekstailee muiden kanssa. Minulle hän oli kertonut, että opiskelu ja siitä johtuva stressi saa hänet kuulemma aina väsyneeksi. Hän esitti minulle aina ujoa ja hiljaista tyttöä. Sain kuulla tästä vasta 15v jälkikäteen luokkakokouksessa eräältä mieheltä, joka oli harrastunut seksiä vaimon kanssa. Jos olisin silloin suhteen alussa tiennyt tämän en tietenkään olisi jatkanut suhdetta hänen kanssaan.

Vierailija
693/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lopulta venäläissotilaat raiskasivat pari miljoonaa saksalaisnaista.

Äärioikeisto oli aivopessyt saksan naiset ja alistanut heidät tiettyyn rooliin.

Amerikkalaisia naisia ei olisi raiskattu ja amerikkalaisilla naisilla olisi ollut Coltin kuudesti laukeava ja he olisivat osaneet käyttää sitä epäröimättä.

Vapaus ja yksilön oikeudet ei toteudu äärioikeistolaisessa ilmapiirissä, joka on luonteeltaan sosialismia. Sitä samaa sosialismia mitä venäläiset harrastivat Neuvostoliitossa.

Ei sieläkään saatu tasa-arvoa toimimaan, koska naiset eivät tunteneet itseään voimakkaiksi yksilöiksi.

Teillä ei ole mitään tekemistä sen aikaisen feminismin kanssa. Te vain paskotte koko maan ja nauratte vierestä. Itsellenne lopulta.

Vierailija
694/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tilastokeskuksen mukaan yli 100 000 nuorta miestä enemmän kuin saman ikäisiä tyttöjä.

Tarkoittaa että monissa isommissakin kaupungeissa on jokaista sinkkutyttöä kohti kaksi poikaa.

Nuo 100 000 poikaa ovat siis ylimääräisiä joilla ei ole oikeutta esimerkiksi perheen perustamiseen, kun sitä vaimoa ei ole olemassakaan. Samasta syystä myös nuorten miesten työttömyys on selvästi korkeampaa kuin naisten, pojat kapinoivat ja ovat toivottomia, aiheesta.

Mitä näille ylimääräisille pojille jotka ovat kokonaan vailla tulevaisuutta pitäisi tehdä?

Vierailija
695/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat tarvii kovempaa kuria kuin tytöt. Että perseilyllä on seurauksensa, heti. Sellainen seuraus, että tajuaa olla hölmöilemättä enempää. Se ei tarkoita väkivaltaa tai alistamista, mutta arjessa tuntuvaa seurausta, joka kasvattaa kohti hyvää. 

Vierailija
696/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te kyllä kestä. Te ravaatte terapiassa jos joku kattoo teitä vihasesti.

Vierailija
697/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Koska en minä sitä seurustelu aikana tiennyt että hän sekstailee muiden kanssa. Minulle hän oli kertonut, että opiskelu ja siitä johtuva stressi saa hänet kuulemma aina väsyneeksi. Hän esitti minulle aina ujoa ja hiljaista tyttöä.

Naiset ovat kaikki kieroilijoita, joille mikään ei merkitse mitään paitsi omat vääristyneet arvot. Ainoa mitä osaavat on syyttää miehiä kaikesta. Kuten levottomuudestq, jonka itse haalivat tänne tulijoiden muodossa. Suomalaiset naiset pilasivat suomalaisen yhteiskunnan ja tämä tullaan muistamaan.

Vierailija
698/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat tarvii kovempaa kuria kuin tytöt. Että perseilyllä on seurauksensa, heti. Sellainen seuraus, että tajuaa olla hölmöilemättä enempää. Se ei tarkoita väkivaltaa tai alistamista, mutta arjessa tuntuvaa seurausta, joka kasvattaa kohti hyvää. 

Tytöt täytyy pukea burkaan ja alistaa valloittajille pojille riittää kunhan käsittävät oman arvonsa ja eivät alistu tulevissakaan sukupolvissa naisten sukupuolirasismille.

Vierailija
699/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tilastokeskuksen mukaan yli 100 000 nuorta miestä enemmän kuin saman ikäisiä tyttöjä.

Tarkoittaa että monissa isommissakin kaupungeissa on jokaista sinkkutyttöä kohti kaksi poikaa.

Nuo 100 000 poikaa ovat siis ylimääräisiä joilla ei ole oikeutta esimerkiksi perheen perustamiseen, kun sitä vaimoa ei ole olemassakaan. Samasta syystä myös nuorten miesten työttömyys on selvästi korkeampaa kuin naisten, pojat kapinoivat ja ovat toivottomia, aiheesta.

Mitä näille ylimääräisille pojille jotka ovat kokonaan vailla tulevaisuutta pitäisi tehdä?

Oikeus perheen perustamiseen on joko jokaisella tai ei kellään, kenellä sitten on edellytykset siihen on eri juttu.

Surullista, mutta mitä itse ehdotat? Itse ehdotan vaimon etsimistä muualta, olis loistojuttu geneettisessäkin mielessä.

Ihminen, rakasta ensin terveesti itseäsi, sitten vasta voit yrittää rakastaa toista terveesti <3

Vierailija
700/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäret on teinejä ja he sanovat että monet ikäisensä pojat ovat pelottavia. Naureskelevat raiskauksille, naisiin kohdistuvalle väkivallalle yms. 

Hyi helvetti. Jotain Valkeakosken sekopään hengenheimolaisia ylikseltä? Miten vinksalleen tuollaisten poikien kasvatus oikein on mennyt?

Kukas ne pojat oikein kasvattaa? Veikkaan että äidit ja naisopettajat. 

Perustelu: 1. Naisten yksinhuoltajuus on lisääntynyt. 2. Ainakin palstan mukaan isät eivät yleensä osallistu kasvatukseen. Osa isistä on kunnollisia eli aina "samaa mieltä" asioista lapsen äidin kanssa. 3. Suurin osa päiväkotien ja koulujen opettajista on naisia.

Vinksallaan ne tytötkin näyttää olevan galluppien ja turkimusten mukaan. Eri tavalla vaan kuin pojat.