Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&hearts TOUKOTOUKAT &hearts

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni pipariksi niin nytpä onkin sitten pitkästä aikaa kunnon yök olo. Okson uhallakin juon kupin kahvia...

Kivaa kun palstalla liikkuu paljon porukkaa ja juttua riittää. Ainakin näin leposaikkulaista piristää.

Me on asuttu vasta vähän aikaa tällä alueella rivarissa niin ei juurikaan naapureita tunneta, mutta eipä ole pikku lapsia pihalla näkynyt, enemmänkin koululaisia. Tosin ihan lähellä asuu mun pari ystävää joilla alle kouluikäisiä lapsia, joten iltaisinkin on piiperolla kamuja jos jaksaa leikkiä.

Tänään muutes piipero lähti eka kerran pikkareilla päiväkotiin, kun on siellä päivät kuulema pärjännyt ilman vaippaa. Yön jälkeenkin monesti vaippa kuiva ja aamulla pisulle pöntölle, ei halua pottaa :)

Kantoliina on mullekin uusi tuttavuus, mutta aion sitä nyt kokeilla. Sisko käytti nyt toisella pojalla ja saan häneltä liinan, ainakin sellaisen jossa on muovilenkit. Tosi kätevästi sisko viime kesänäkin siinä plleroa kuljetti :)

Mitähän muuta yleistä ennen kuin siirryn kohti omaa napaa? Ai juu nimet meillä on molemmille, mutta kummit hakusessa, hirveen monet eronneet kirkosta nykyisin. Ristiäisillekin ois päivä jo tarjolla, kun ajattelimme niitä häitä 20.07.2007. Pitäs kai alkaa jo puuhaamaan, mutta valitsen ahkeran kaason niin pääsee helpommalla :)

( . ) Sen verran, että eilen taas tarkastelin masua niin huomasin, että napa on ihan montussa. Miehelle esittelin löydöstä, niin tokas, että pitäähän navassa räystäs olla:) justjust.

Mulla on myös niitä ihmenäppyjä mahalla ja taatusti kutiaa nahka jos en rasvaa.

Eilen tuli henkkamaukan paketti ja IHANAA: vaatteet oli kooltaan sopivia, farkut, college-housut mustat ja ruusukuviollinen paita. Piristi mieltä, ilmeisesti niin paljon, että mieskin kommentoi mun iloisuutta: ihana kuulla mun naurua! Ilmeisesti aika paljon ahdistanut minua nämä odotukseen ja kouluun yms. liittyvät vaikeudet. Asiaa auttoi myös kun mies kävi illalla mulle dallaspulla, miten niin himo niihin?

aamulla näin mitenhän illalla? rv 23+4

Vierailija
2/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen uloslähtöä..

keijo.annikki: Ihana alotus oli! :) Ja mukavaa, että vaatteet olivat sopivia.

Itse olen semmonen pelkuri etten uskalla tilailla, jos ei sitten olekaan sopivan kokoisia tai muuten en tykkää.

varjokkaalle onnittelut tytöntylleröstä!! <3 Ihana kuulla, että rakenteet näkyivät täydellisesti ja kaikki oli muutenkin hyvin. :)

sokerirasitusta täälläkin " odotellaan" .. aika on tasan rv 26.. (muistaakseni :D)

3xäippä74: Ikäviä aina nuo ikävät uutiset. :´( Täällä tuli itku.. Ei tuollaista saisi kenellekään tapahtua.

Jos vaan haluat niin voin kokeilla lähettää 4d-kuvaa sähköpostiisi tiistain jälkeen. (jos nyt tulee kunnon kasvokuvaa tai muuta nähtävää ;) )

Viime yönä näin ekan tyttö-unen.. Saatiin tietää (ilmeisesti ultrassa), että tyttö on tulossa. Totesin vaan että " mitä mä sanoin" :D

Alkanut vahvistua tuo tunne.. no tiistaina kenties selviää näenkö höpö-höpö-unia. ;)

Eilen rasvasin suihkun jälkeen, ennen nukkumaan menoa ja tänä aamuna... eikä mitään vaikutusta.. voikohan tämä sittenkin johtua liiasta rasvailusta.. ? Tai sitten tää vaatii vaan kunnon rasvakuurin..

Tänään ollaan lähdössä ystäväni luo (ja tyttö 1v3kk). Kunhan nyt kävästään eka puistossa laulamassa ja leikkimässä ja kotona syömässä. :)

Illalla tulen katsomaan mitä teille kuuluu.

Hyviä vointeja toukopallerot! :D

t:tiitiäinen, poika2v1kk ja Oiva rv 23 <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi kaikille sairastelijoille pikaista paranemista! Ilmeisesti nyt joku flunssapöpö ja vatsatautiaalto menossa, koska omassa tuttavapiirissäkin on hurjasti porukkaa kipeänä.

Taisi olla tamperelaisten tapaamisessa, kun joku suositteli Body Shopin kaakaovoidepuikkoa raskausarpien ehkäisyyn. Ostin sitä, aivan fantastisen ihana aine! Tehoaa mulla myös kutinaan, joten kokeilkaa muutkin ihmeessä!

Varjokkaalle hurjasti onnea tytön johdosta!

Mulla on tosi vahva poikaolo. Tai lieneekö vaan toive, kun olen aina halunnut pojan. Kaikki muut taas ovat varmoja, että tyttö tulee.

On aina kurja kuulla noita surullisia uutisia. Pistää hiljaiseksi, kun tajuaa, miten pienestä kaikki on kiinni. Ja aina kuullessaan tuollaisen tarinan pari päivää menee kytätessä oman masun liikehdintää tosi tarkkaan.

Sitten ( . ): Maha on tosi iso, alkaa napa paistaa kaikkien paitojen helman alta.

Kävin eilen tohtorilla noita käsiä kitisemässä ja sain komennuksen B-vitamiinikuurille. Alkaa olla jo aika kunnioitettava tuo aamuisin nautittava pilleripino, kun on kalkkia, maitohappobakteeria, B-,D- ja C-vitamiinia.Luulin aina syöväni terveellisesti mutta kyllä kaikkea tulee näköjään liian vähän.

Tohtori kielsi myös jumppaamasta enää :( On kuulemma muutenkin liikaa rasitetta keskivartalolla, kun on tuo selkävika. Kävelyllä saa käydä ja venytellä varovasti. ARG! Nuo jumpat ovat olleet viikkojen kohokohtia. Mutta ei kai sitä voi muuta kuin totella.

Oikein aurinkoista ja kirpsakkaa tiistaita kaikille!

Jansku 25+3

Vierailija
4/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti tulin vilkasemaan tän päivän pinon ja vähän kirjottamaankin...

Kohta pitäs tätä kämppää näyttää jollekkin tyypille mikä tulee tähän ehkä asumaan meidän jälkeen. Me kun muutetaan tästä pois ens kuun lopussa, ihanaa ihanaa ihanaa :D!! Ois ihan kiva jos se " joku tyyppi" haluasi tulla tähän kämppään vuokralle, ei nimittäin hirveesti innosta kovinkaan monelle tuntemattomalle olla täälä kämppää näyttämässä...

Anteeksi kauheasti tällänen ärripurri kirjotus, mutta olen nyt muutaman päivän ollut aika kärttynen. Tiedä sitten mistä se johtuu!! Ei ole itsestäkään mukavaa tällänen ärtyisyys... :(!

Kuka mainitsi dallaspulla-himon? Mulla on aivan kauhea himo HILLOMUNKKEIHIN! Voisin syödä niitä vaikka kilo kaupalla, mutta mies ei anna mun ikinä ostaa sellaista isoa pussillista niitä, vain kaksi hillomunkkia saan ostaa kerralla... MUR!! Noh, ehkä ihan hyväkin, että pitää vähän vahtia siitä mitä syön ja kuinka paljon! Niin, ja kaikki donitsit ja kaikki ihanat leivonnaiset... Nam nam nam! Tulis ne asunnon töllistelijät niin minä pääsisin hakemaan munkkeja ja donitseja kun mies on töissä, eikä pääse vahtimaan :D!!!

Niin, sellaista piti kysyä, että kun vissiin kaikilla on joku himo johonkin syömiseen, niin onko kenelläkään mitään sellaista mitä ei voi kertakaikkiaan sietää? Minä en nimittäin voi sietää mitään suikaloitua lihaa! Vähän hassu kammotus, mutta minä en pysty syömään mitään suikaloitua lihaa, enkä valmistamaan sitä kenellekkään. Jos se sama liha olisi " kokonaisena" niin se kelpaisi...

Mutta nyt tämä maitovalas jatkaa siivoilua, muuten tulee hoppu! Tulen sit vaikka myöhemmin kertomaan jos kuuluisi jotain uutta :D!

Niin, tuo maitovalas juttu, sain uuden " lempinimen" kun huomasin viikonloppuna erittäväni sitä " ensimaitoa" . Valaaksi sanoin aiemmin itseäni, kun tosiaan joskus tuntuu siltä, mutta mieheni keksi siihen tuon uuden etu-osan :D! Mies ensin kyllä vähän säikähti ja yökkäili maidon väriä, näyttää kuulemma ihan mädältä, mutta silti haluaa aina että lypsän sitä maitoa että näkee sitä :D!! Hassuja nuo miehet.

Noh, mutta nyt siivoilemaan!

Pitäkää navat lämpösinä!!

T: Mirmuska ja Vilperi 24+2

Vierailija
5/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Varjokkaalle onnea tytöstä!!=) Vaikka poikakin tosiaan yhtä hyvä, mutta kuitenkin..=))

Sitten masusta.. Iso on, oma takki menee täälläkin viel vähän aikaa.. Se on kyllä jo aika tiukilla.. Mut mäkään kun en raskis ostaa muutamaks kuukaudeks uutta takkia. Miehen isoa untuvatakkia pitäisi kai alkaa sitten käyttämään..

Meillähän on tuo esikoinen vähän päälle 2v. Hän sanoo aina välillä että masussa pikku vauva, ja pussaa mahaa..=) Tänään ajattelin et jos käytäs joku Meille tulee vauva-kirja.. Jossa käsiteltäs asiaa lapsen kannalta..

Onnipapunen: Kiva kun oot saanu jo Kelalta kaikki päätökset! Positiivinen yllätys, jos kerran äitiysraha noussu!

Kummien kysymisestä.. Esikoisen aikaan kysyin siskoani sylikummiksi samalla kun kerroin raskaudesta..=) Myös mun veljeä vaimoineen kysyttiin jo ihan alussa. Muut sit myöhemmin.

Nyt, meilläkään ei oo kummeista oikein hajuakaan.. Kaikki ykkösehokkaat on jo tällä meidän ukolla..

Puolukka: Muistankohan oikein, että pari päivää vois kotona seurailla niitä liikkeitä.. Toivottavasti saat pian potkut taas tuntumaan!!

Kantoliinasta.. Mä kävin kattoo kun joku (en nyt muista kuka) laitto sen linkin babystylen sivuille. On ne kalliita ainakin! Esikoiselta oli lainassa liina, mutta en osannu sitä käyttää.. Mut mä haluisin kyllä uudestaan kokeilla.. Mutta en tiiä, raskinko laittaa noin paljon rahaa siihen...

Tosiaan tänään mennään sinne ultraan, mutta se on siis ihan tavallinen.. =) Mä salaa toivon että pikkunen vilauttas sitä sukupuolta.. Mies ei haluis, mutta jos se " vahingossa" näkys..=D Tulen sitten kertomaan, miten kävi..

Tänään mennään myös kirjottamaan kauppakirjat asunnosta. Muuttolaatikoita pitäs alkaa jostain hommaamaan, mies kun se menee jo tällä viikolla sinne Kuusamoon töihin, niin pakkaus jää pitkälti mulle. Ja jos hyvissä ajoin alkas, niin ei tulis liikaa rasitetta sitten..

Mutta, nyt jos uskaltautus tuonne pakkaseen (puoli 10 aikaan näytti -26 astetta!), ei jaksa koko päivää olla sisällä vaan niin menis kaupunkiin..=)

Kaikille mukavaa päivää!!

miitu78 rv 26+2

Vierailija
6/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa tiistaita!

Kävin pienellä happihyppelyllä koiran kanssa. Ihana ilma. Koira vaan on niin innostunut lumesta, että tuppaa vetään ja sit tätä mamaa nipistelee vatsasta. Ehjin nahoin takaisin kotona kuitenkin:)

Iloisia uutisia oli varjokkaalla! Onnittelut tytöstä ja hyvä, kun ultrassa kaikki hyvin.

Meillä on täällä 2 ultraa kaikille odottajille, mutta tosiaankin itse alkuraskaudessa vähän väliä sairaalassa, jossa aina ultrattiin masua. Neuvolassa ei ole ultraa ja en oo ajatellu enää yksityiselle mennä.

Asumisesta sen verran, että asutaan n. 10 min. päästä keskustasta kerrostalokolmiossa. Talossa asuu paljon mummoja, mutta myös pari lapsiperhettä joissa tällä hetkellä n. 2-vuotiaita esikoita ja yhteen perheeseen syntyi toinen vauva joulukuussa. Mun työkaveri asuu samassa rapussa ja niillä on 2v. poika ja kuulemma vauvakuume jyllää, että saa nähdä kauanko saa odotella niiden vauvakuulumisia:)

Kummit on katottuna. Mun sisko oli itsestään selvyys ja sitten mun kaikista läheisin tyttökaveri ja sen mies ovat myös lupautuneet. Ne tuli meille kummallekin ekana mieleen, kun juteltiin kotona kummivalinnoista.

Mun napa on painunut jonnekin syvyyksiin ja on just sellanen räystäsmäinen. Jostain syystä meidän koiran pitää sitä aina aamuisin pussailla? Mulla on pari päivää vuotanut verta nenästä ja eilen sain hankittua sellasta nenäöljyä apteekista. Tuntuu auttavan. Yökkö-olo on jatkunut tänäkin aamuna:( Nyt ajattelin tankata raikkailla hedelmillä jos se vaikka auttais.

Illalla mennään mun serkkua moikkaan. Se on just se serkku, kun on plussannut vähän aikaa sitten. Voi kerrankin jutella hyvällä omallatunnolla vauva-asioista ja odotuksesta:)

Nauttikaahan päivästä toukoiset!!

Vierailija
7/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni sit aamuyö valvoessa, nyt sit koskee päähän.. Miten onki just näinä päivinä et sit muksu vaatii sen kaiken huomion ja paukuttelee kattilan kansia jne =)

Varjokas onnittelut tyttösestä =)

Mäkin saan tänään h&m paketin, saa nähä mahtuuvatko ne mustat housut mulle, sit tilasin neidille kesävaatetta jo.

KUMMEISTA, mulla sama juttu että ne ykkösvaihtoehdot menny jo neidille (2kummia).. Nyt ahkera mietintä, yks kaveripariskunta ois vahvoilla mut sit vielä toinen kummi.

ONKO teillä jotain " kriteerejä" kummilta? Miten läheinen tms.. Kun itse haluaisin että kummit pitäis yhteyttä muutenkin kun synttärinä ja jouluna. Tietty jos välimatkaa niin hankalampi nähdä,mutta muuten.

Noista INHOKKI ruuista.. Jauheliha! Paistettu jauheliha oli alussa oikea oksetus. Nyt pystyn paistamaan jotenkin mut ajatus esim jauhelikastikkeen teosta saa yökkii. Samoin broilerinkoivet..

Mä olen huomannu et kissan ruuat haisee IHANALLE! Siis täh!! Yök ne normaalisti ois, mut nyt mummolan kissaa ruokkiessani välil yllätän itteni haistelemasta purkkia.. Tämä ihan outoa! Hui =D

luojan kiitos ei viel tee mieli maistaa.

Jospa huomen jo pääsis ulos..

Rv 24+6 (n. 15vkoa viel LA)

Vierailija
8/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 4d ultrassa ja vauvalla on kaikki hyvin :) TYTTÖ on meille tulossa, ihana pikku prinsessa jolla on lääkärin sanojen mukaan isin suu ja äidin nenä. Kyllä moni muukin ne on kuvista todennut.

Aika kallis oli reissu (158¿) mut kokemuksen arvoinen. Saatiin kotiin mukaan dvd ja muutenkin vauvaa tutkittua hyvin. Kaikkea ei koskaan pystytä pois sulkemaan, mutta suvussa perinnölliset munuaistauti ja sydän vika oli hyvä saada tutkittua. Kumpaakaan ei meidän vauvalta löytynyt.

Olin ihan yllättynyt kuinka paljon voidaan tutkia.

Downin todennäiköisyys paljon laajemmin kuin tavallisessa ultrassa. (Meillä todennäköisyys olematon), Kita- ja suulakihalkiot, luiden ja nivelten asentoja ja rakenteita, sydämmen virtaukset ja läpät sekä keuhkojen toiminta, nieleminen, aivojen rakenteita ja tietty laskea kaikki sormet,varpaat ynm...

Monella muutto puuhat menossa. Rehellisesti sanottuna onnittelen ja otan osaa. Me muutettiin pari kuukautta sitten ja ei se mitään lystiä ollut raahaa kamoja ja laittaa niitä paikoilleen. Mutta lopputulos on sitäkin pelkitsevampi.

Mut vauvan huoneen laittamista odotan innolla, kunhan ensin päätän tuleeko se ylä vai alakertaan. =D

ki-ra rv 24

[color=blue] Mukavaa tiistaita kaikille toukoille! [/color]

9/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kerran se neuvola, mutta ajattelin vastailla taas noihin kysymyksiin...

Kummeista: ei harmainta hajua vielä :) Joku kaveripariskunta varmaankin. 2 on kaikilla muillakin, joten 2 tulee tällekin. Asiaa vain hankaloittaa, kun suurin osa hyvistä kavereista asuu niin kaukana, väh. 100 km päässä. Ainut selvä valinta oli kakkoselle (ei paljon ollut valinnan varaa mun puolella :D), muita on pitänyt vähän miettiä. Esikolla on miehen veli ja sen vaimo, kakkosella mun veli ja sen vaimo, kolmosella yksi läheinen kaveri miehensä kanssa, mutta ketä sitten tälle neloselle? Lisäksi meidän kummit on ' epävirallisia' , kun kuulutaan v.rekisteriin. Mä vain halusin meidän lapsille kummit, lähinnä kai vaikutti mun oma suhde mun kummeihin. Meillä on tosi lämpimät välit, kyläillään ja soitellaan, ja vieläkin saan lahjoja ja kortteja nimi- ja synttäripäivinä ja jouluna, vaikka oon jo yli 30 :) Ja mä muistan kummien synttäreinä (ovat peräkkäisinä päivinä :D) ja jouluna, nimpparit tahtoo unohtua.

No sitten ruokiin... Mulla on iskenyt kauhea karkinhimo, just viikkoa ennen rasitusta, varsinkin hedelmäufoja! Mä tahtoo!!! :) Ja valitettavasti niitä löytyy kaapista, kun perjantaina ostin tukusta 2,2 kg:n laatikon... ;D Inhokkeja ei ole tullut, etova olo hajujen takia oli alussa, mutta ei enää.

Mutta lepuutan taas jalkaa. Hyvää päivänjatkoa!

Äippä rv 25+2

Vierailija
10/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjokkaalle onnea tytöstä:)

Mullakin ollut kamalan kova tyttö tunne,mutta on nyt aikalailla hiipumaan päin.. Että en tiedä sitten oliko se oikeata tyttö tunnetta vai vaan halua saada tyttö...Mistäs tuosta tietää,nyt kun jotenkaan en osaa sanoa mitään:)

Mullakin lähipiirissä ollut muutama vauvan kuolema, tädillä kuoli kohtuun tyttö vauva ja tutulla syntyi keskosena vauva joka kuoli muutaman tunnin kuluttua. Lisäksi tiedän vähän kauempaa muutaman tapauksen lisää.On se vaan niin järkyttävää mitä voi tässä maailmassa tapahtua.:Kovaa on elämä eikä tuota toivoisi kenenkään kokevan:(

Eilen huomasin että tissien päät olivat ihan kovettuneessa maidossa, toivottavasti eivät vaan ala vuotamaan ennekuin on tarpeellistä... Nyt vaan toivon hartaasti että imetyksessä onnistuisin..Kaksosten kanssa siitä ei tullut mitään ja en tiedä mitä tein väärin kun ei se maito oikein koskaan noussut rintoihin, se oli aika pettymys itselle kun ei pystynyt ruokkimaan edes omia lapsiaan...

Liikkeistä..Kirjottelinkin tossa jokin aika sitten että ei näillä viikoilla vielä kauheesti kannata hätääntyä..Meilää ollu selvästi niin että yks päivä riehutaan ja pari nukutaan ihan varastoon:) Nyt kun viikkoja on 26+ on alkanut enemmän säännöllistymään noi potkut eikä niitä voi olla oikein tuntemaattakaan enään:)

Ultrista: ei helsinkikään tarjoa muuta kun noi normaalit kaks ultraa ja ehkä kolmannen jos on tarve synnytystapa arviointiin. Kaksosten kanss a juoksin ultrassa parin viikoin välein joten hyvin pysyi painot mielessä,mutta se olikin kivaa kun aina ties minkä kokoisia suurinpiirtein ovat:)

Omaan masuun ei kummempaa, äsken istuin sohvalla kattomassa telkkua ja vauva potkas tosi kovaa johonkin sisäelimeen, en tiedä mihin mutta pirun kipeetä se vaan teki..Oli pakko nousta ja kävellä ja silti vaan toinen potki kovasti sisäänpäin, onneks ei tuntunut enään niin kipeeltä.Nyt tais tulle nukkumatti kylään hälle kun on ihan hiljaista:)

martina 26+1

Vierailija
11/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana talvipäivä (täällä sisällä)!

Viimeisiä pakkaamisia pitäisi tehdä, kun lauantaina muutto vihdoin ja viimein. Samoin pitäisi kirjoittaa yksi artikkeli. Pitäisi ja pitäisi. Neitokainen on tokavikaa päivää hoidossa ja sitten alkaakin kotielämä taas vähäksi - ihan kivalta tuntuu!

Kivoja ultrakuulumisia monilla! Itselläkin tekisi kovasti mieli tuohon 4-d ultraan, mutta ei taida olla varaa.. Höh. Sukupuolikin on alkanut kiinnostaa, rakenneultrassa kun salaperäinen vauveli laittoi jalat tiukasti ristiin. Minulla on kyllä ihan tyttöolo. Toisaalta viimeksi olin varma pojasta. Ja toisin kävi.

Meillä neiti suhtautuu vauvan tuloon isosiskomaisella ylpeydellä. Olen jutellut hänen kanssaan, että isosiskona voi sitten opettaa ja kertoa vauvalle kaikkea, kun vauva on pieni eikä vielä osaa tai tiedä itse. Ja tyttö on pakahtua ylpeydestä kun hän osaa kaikkea ja kyllä opettaa siskolle (neiti on alusta lähtien ollut varma pikkusiskosta). Ei siis ainakaan vielä mustasukkaisuuden merkkejä. Kovasti hän kyselee, koska vauva syntyy. Ollaan yhdessä sovittu, että sitten kun on kukkia maassa ja puissa lehdet. Uhmaan siis sammakkoennustajaa, joka taisi ennen joulua arvioida (jossain tosi tieteellisessä iltalehdessä..), että toukokuussa on vielä lumi maassa.

Kantoliinan käyttöä minäkin odotan kovasti. Mulla on peritty pikkuruu-liina, jonka perussolmun hallitsin joskus.. Kesävauvalla varmaan toimii paremmin ulkona liikuttaessa. Syysneiti ei tykännyt ikinä olla liinassa, sisällä kun heti tuli kauhea hiki.

Minulla kanssa raskauden myötä hajuaisti herkentynyt tosi paljon ja olo on kuin vainukoiralla. Kinkkuleikkeleet, raaka sipuli ja miehen työvaatteet KAIKISTA kamalimmat!! Makean himo on täällä kanssa kova. Jäätelöä ja irtokarkkeja tekee mieli, vaikka en ole ennen ollut kova jätskin ystävä.

Hesarissa ollut paljon kirjoittelua kotitöistä, jotka usein naisen kontolla. Tehdäänkö gallup: inhokki kotityösi. Itsellä ylivoimaisesti mattojen tamppaaminen. En yksinkertaisesti osaa oikeaa taktiikkaa ja menee raivopäiseksi huitomiseksi. Mies saakin tehdä sen osan yleensä. Ruuanlaitosta ja pyykin pesemisestä ja järjestämisestä sen sijaan nautin.

Nyt hauskaa päivää kaikille!

Lubina rv 26

Vierailija
12/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen ja johan oli tekstiä tullu. Olette olleet kovasti juttutuulella.

Ensiksi Varjokas ja Kira ONNEA tytöntylleröistä! Mäkin odotan jännityksella 4-d ultraa niin saadaan sukupuoli selville.

Kummeista oli ollut puhetta. Meillä ei hirveästi ole kummivaihtoehtoja, kun " parhaat " on jo esikoisella ja muilla vaihtoehdoilla on niin hirveät määrät kummilapsia jo ennestään, että en tiedä suostuvatko. Jotain kaveripariskuntaa varmaan pyydetään. Oletteko ajatelleet pyytää ihmisiä kummeiksi jo nyt raskausaikana vai vasta lapsen synnyttyä? Viimeksi me pyydettiin vasta syntymän jälkeen.

Vaatteita en ole vielä ostanut juuri ollenkaan kun entisiäkin on niin mahdottomat määrät tallella. Jotain uutta varmaan ostan sitten kun sukupuoli on selvinnyt. Uudet vauvanvaatteet kyllä pesen aina ennen käyttöä.

Mahan koosta oli ollut puhetta. Mulla on sitten kai aika pieni maha vielä. Talvitakin alta ei kyllä näy yhtään mitään ja sisävaatteiden alta vähän jos osaa katsoa. Eilen olin neuvolassa ja sf-mittaakaan ei vielä otettu. Ainut ongelma on se, että ens viikolla lähdetään Lappiin ja toppahousut ei kyllä sovi päälle. Missä housuissa te muut ulkoilette?

Muuten neuvolassa oli kaikki hyvin. Hb oli jopa 144 eli lisärautaa ei ainakaan tarvita. Sokerirasitukseenkin varattiin aika, vaikka ei kyllä paljon innosta. Se on jotenkin niin inhottava tutkimus, mutta hyvähän asiat on selvittää. Painoa oli tullut 2,5 kg eli nyt tosiaan pitää skarpata noiden herkkujen kanssa! En ole varmaan ikinä syönyt niin paljoa suklaata kuin viime viikkoina...

Kelaankin sain vietyä eilen paperit ja nyt sitten vaan odotellaan. Ihmeellistä, että siinä äitiysrahakaavakkeessa ei ole mitään mainintaa siitä tilanteesta jos kotona on ennestään alle 3 v. lapsi ja haluaa samaa ä.rahaa kuin aikaisemminkin. Ärsyttävää sepostaa sinne omin sanoin.

Nyt ei tule muuta mieleen. Hyviä vointeja kaikille.

a1b1c1 22+6

Vierailija
13/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävästiin pojan kanssa kaupungilla työkaverini ja hänen poikansa 1v3kk kanssa. Sain kuulla, että olivat plussanneet :) Ihanaa, kun kaveriporukkaan on tulossa lisää vauvoja, toinen työkaveri saa maalis-huhtikuun vaihteessa lapsen ( esikoinen nyt 1v5kk ) ja huhtikuussa on toisen ystävän la, saavat esikoisen. ja sitten löytyy vielä yksi kappale kaveripiiristä jolla la on joskus kesällä :)

Ihanaa, vauvoja satelee ympäriinsä, toivottavasti kaikilla menee odotusaika hyvin ( luin eilisen pinon ja kamala juttu se kohtukuolema

:( Mäkin tiedän yhden kohtukuolematapauksen, mutta se tapahtui jo 70 luvun lopussa, kamalaa silti :( )

Almaeino kyseli liinoista, Meillä on trikoinen Carokantoliina, se tais maksaa jonkun 40 eur uutena, tosi hyvä. Hankala toimitus vain, joten sen puolesta en voi suositella kenellekkään.

Uutena ei välttämättä liinaa tarvitse ostaa, ne kuluu niin vähän käytössä...

Hyviä myyntipalstoja ovat;

www.babyidea.fi ja sieltä kohta kirpputori

www.kestovaippainfo.fi

www.kantoliinakanava.fi ( sieltä löytyy ohjeet eri sidontoihinkin )

ja tietty huuto.net, mutta kannattaa huudella läheltä löytyviä, koska ainakin meidän liinaa on n. 5m ja se painaa aikas paljon, jos postimaksut joutuu maksamaan...

Mistähän muusta oli puhetta...

Varjokas oli ainakin saanut kuulla tyttöuutisia, onnea niistä!! :)

Ja minunkaan tarkoitus ei ollut halveksia ihmisiä, jotka ravaavat ultrissa tiuhaan, useinhan niissä käydään seuraamassa vauvan terveydentilaa.

Kummeista ollut myös puhetta; Meillä on kauhea ongelma, haluttaisiin molemmat hyvät ystäväpariskunnat/sukulaiset kummeiksi, mutta musta 4 kummia on liikaa... ( siis tämäkin on vain mun mielipide, jos jollain on 4 tai enemmän kummeja )

Puolukka kyseli noista liikkeistä, Itse olen ruvennut seurailemaan nyt tiiviimmin liikkeitä ( esikoisen vuoksi unohtuu välillä koko raskaus ) ja luinkin tuosta Vau-kirjasesta, että viikosta 26 tai 27 pitäisi liikkeitä tuntuakkin joka päivä. Niitähän aletaan tuossa 30+ viikoilla laskemaankin. Jos huolestuttaa, niin soita ihmeessä neuvolaan ja pyydä päästä kuunteleen sydänäänet.

Joku sai asuntonsakin kaupaksi tuossa viime viikolla, nyt vasta muistan onnitella :)

Oli puhetta eri pullistakin ;) Täällä suurta himoa aiheuttaa kermamunkin ja suklaadonitsit, ai nami, niitä on pakko saada edes kerran viikossa :)

Aumisestakin ollut puhetta; meidän taloyhtiössä ei asusta muita lapsiperheitä kun me, vierestä löytyy kyllä talo jossa paljon lapsia ja jonkun verran olen noihin äiteihinkin tutustunut perhekerhoissa joita tässä lähellä on kaksi ma ja ke, lisäksi käydään vielä muskarissa ma iltapäivästä. Lisäksi olen yrittänyt raahautua noihin työkaveri tapaamisiin kerta viikkoon, ollaan tavattu keskustassa.

Tänään käytiin siellä taas ja pääsin sitten pitkästä aikaa tiitiäiseen, se on lastenvaate/tarvike kirppari tuossa Mustanlahdenkadulla. Sieltä tarttui mukaan ihanat 56 samettiset haalarit ( beiget, mutta oli niin ihanat ja hyväkuntoiset ja vielä kaikenlisäksi halvat, että oli pakko ostaa )

Lisäksi löysin ihanan retron frotee potkarin, mutta siinä oli vetskari rikki :( Ei sitten ostanut sitä, kun en oo mikään käsityöihminen )

No, tuli taas oikein liirumlaarumia...

Kävely tuottaa tuskaa ja onneksi pääsenkin huomenna tarkistaan se kohdunkaulan tilanteen neuvolalääkärissä..

Palataan asiaan taas myöhemmin :)

OP, Käpy 26+0 ja " iivari" 1v4kk

Vierailija
14/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä se on kun oln lahopää!

OP

Vierailija
15/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei aamulla ollut kuin 12 astetta pakkasta niin neiti pääsi hiihtään tarhan kanssa.

Ultrista oli kyselemistä kävin ekasssa ultrassa viikolla 9 ja eka lääkärikin oli ennen sitä ja toisen kerran pääsin kattomaan vauvaa viikolla 11 sairaalan kromosomitutkimuksen yhteydessä jossa todettiin pikkuine terveeksi tytöksi ja sen jälkeen oli rakenne ultra jossa kaikki oli OK ja seuraava ultra on viikolal 28 ja kaippa se sairaalakin kutsuu mut käymään siellä ennen laskettua aikaa jollon tarkastetaan onko sektio vaiko normaali synnytys.

Kummeistakin oli kysytty meillä mies ei kuulu kirkkoon ja tyttäremmekin seuraa häntä(hirveä paperi sota että saatiin niin) joten tulokas menee onneksi suoraan ei kirkkoon kuuluvaksi.Mutta ns. kummit meillä on neidilläkin ja niitä ei olla vielä edes mietitty.

Kauheasti syyhyttää viedä kelanlaput jotta saisin äitiyspakkauksen mutta jos saisin itteni pidettyä kurissa.Äitini oli uudestaan käynyt kattoon kelan seinästä sitä pakkausta ja valitettavasti se on vieläkin 2006 pakkaus vaikka itte olin kattovinani että ois eri paketti ainakin värit oli eri mutta tiedä häntä.

Jonkinasteista makean himoa on havaittavissa mutta neuvolassa sanottiin että mites sun paino ei ole enempää noussut yhä 2kg alle sen mitä oli ekalla käynnillä kun pahoinvointi tiputti 5kg vähän yli kuukaudessa.Koskas ois seuraava tamperelaisten tapaaminen?

Mun suvussa serkulla syntyi vauva kuolleena muutama vuosi sitten raskaus oli sillon mennyt jo viikon yli LA.

Meillä onneksi pikkuine liikkuu masussa ahkerasti monta kertaa päivässä ja olen huomennut että kyllä niitä tulee seurattua.Isäntäkin vinoilee aina että onkos tullut monoa masusta heh.Onko teillä muilla niin että miestä saa toppuutella vauva asioissa meillä ainakin touhu on välillä ihan mahdotonta nyt kun isäntä rupee pääsen raskauteen mukaan.Eilen isäntä petty kun neuvolakäynniltä ei tullut ultra kuvaa mukana heh ihan kuin kaikkialla ultrattas.

Mun inhokki kotityö on imurointi mutta onneksi mies imuroi viikkosiivouksen aikaan ja mulle lankeaa vain pika imuroinnit.

Mullakin oli tänään juluaaton tuntua kun posteljooni kiikutti kasan paketteja avattavaksi kun huuto.netistä huusin vauvan vaatteita.

Mutb kaippa sitä pitää mennä koirille antaan ruokaa kyttäävät jo tossa silmiin mua.

Vierailija
16/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas hiljaista...

Ukko lähti pojan kanssa isälleen korjaan tietokonetta ja minä pääsin penkomaan kellariin säilöttyjä pieniä vaatteita ja hui kun niitä olikin paljon...

Katselin sieltä sellaisiakin vaatteita joita en tykännyt mallin/värin vuoksi kovasti pitää ja aattelin ne pistää huuto.nettiin myyntiin.

Löysin samalla muutaman vaatteen kirkon järjestämään keräykseen, kun meidän pitäs ens viikolla viedä sinne jotakin myyntiin kelpaavaa. Olikohan se joku yhteisvastuu keräys tai joku vastaava... No, löytyihän noita vaatteita sinnekkin, hyvään tarkotukseen kun menee :)

Jeps, eipä tässä kummempia, kuin hyvät tiistain jatkot vaan kaikille!! :)

OP

Vierailija
17/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeplusyksi, toi oli hyvä vinkki toi heti suihkun jälkeen rasvaaminen. Kosmetologina tiedän, että se tosiaan parantaa voiteen imeytymistä ja itse teen juuri niin. Itse jaksoin taas eilen rasvailla koko kropan, eikä nyt ole yhtään kutissut. Käytän tota Body Shopin vartalovoita, joka on kyllä aika hidas imeytymään. Joten hypin täällä aina sitten rasvauksen jälkeen nakuna pitkin kämppää :)

Mulla on kantoliinana ollut Babu (Baby Bundler, tai jotain sinne päin) ja tyytyväinen olin pojan kanssa. Se on sellanen pitkä trikooliina, joten vähän se tietysti vaatii harjoittelua. Mutta musta on tosi ihana, kun se on sellanen joustava ja sen saa laitettua helposti tiukalle ja tukevasti.

Meillä on kummiasia ihan auki vielä. Yksi ystävä olisi ihana kummi, mutta olen jo hänen poikansa kummi, joten en tiedä olisiko se hassua, että oltaisiin kummit toistemme lapsille. Varmaan vähän hassu miettiä tuollaista, mutta mietin kumminkin :)

Tytölle meillä olisi jo nimi ja tuntuu, että ehdotuksiakin keksisi jotenkin helpommin juuri tytölle. Jos tämä kuitenkin on poika, kuten lääkäri ultrassa epäili, niin nimi puuttuu vielä. Ei olla yhtään löydetty sellasta joka tuntuisi hyvältä. Muutamaa ollaan makusteltu, mutta joku tökkii niissäkin.

Varjokkaalle ja Kiralle onnittelut tyttö-uutisista!

Toppahousuista joku kyseli. Minä olen nyt pitänyt toppiksia pitkän huivin avulla sidottuna. Eli housut on auki ja huivi on vyönä (kun housuissa on vyönlenkit).

Meillä on poitsu suhtautunut masuun tosi ihanasti. Laulelee joka päivä sille ja juttelee kuulumisia ja suukottelee. Toisaalta ihan selvästi tulee esille pieniä mustasukkaisuuden pilkahduksia. Esimerkiksi katseltiin hänen vanhoja vauvakuvia ja kerroin, että saamme vauvalle saman pinnasängyn lainaan kun hänellä oli, niin poitsu ei oikein tykännyt uutisesta. Hän oli sitä mieltä, että hän voisi itse vielä nukkua siinä, vaikka ei ole nukkunut yli kahteen vuoteen, eikä sänky ole edes ollut meillä kotona tässä välillä :) Ja muutenkin kun katseltiin kuvia, niin siellä oli kuulemma liikaa muiden vauvojen kuvia, kun kaikki ei ollutkaan hänen kuviaan.

Nyt kun poika oli kipeänä, otettiin terveyskeskukseen rattaat mukaan, vaikka ei muuten niitä juuri käytetäkkään enää. Rattaistakin poika kysyi, että missä hän istuu sitten kun vauva alkaa käyttämään rattaita. Kerroin hänelle, että ne ovat vähän isompien lasten rattaat ja kun vauva on tarpeeksi iso hänen nykyisiin rattaisiinsa, niin hän on jo niin iso koululainen, ettei istu rattaissa. Poika tyytyi tähän selitykseen, mutta kyllä vähän alkoi mietityttämään, että mitenköhän mustasukkainen hän tulee vauvalle olemaan. Kuitenkin hän on saanut olla huomion keskipiste jo 4,5 vuotta. Pitää varmaan pyytää, että kaikki mummotkin ja muut sukulaiset huomioivat sitten vauvan synnyttyä tarpeeksi isompaa poikaa. Itsekin täytyy oikein keskittyä siihen, että hän saa tarpeeksi huomiota ja ettemme odota häneltä liikoja ikään nähden.

Mulla tuli tänään sairaspäiväraha päätös. Tosi nopeasti, vaikka uhkailtiin " viikkojen" käsittelyjonoilla. Ja siis reilu viikko sitten vein hakemuksen. Kiva juttu. Huomenna saan neuvolasta ne paperit äippärahaa varten, joten toivottavasti saan senkin pian hoidettua. Mulle kelpais oikein hyvin se tän vuoden sinivoittoinen pakkaus, jos vauva nyt on poitsu. Ja vaikka olis tyttökin, niin kyllä me noita isoveljen sinisiä käytetään joka tapauksessa jonkin verran.

Huomenna kerron taas neuvolakuulumisia...

Laru ja masukki rv 22+6

Vierailija
18/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ki-rallekkin onnittelut tytöstä =) alkaahan noita neitejäkin toukokuulle tulemaan.

TOPPAHOUSUISTA, mä ostin tokmannilta ihan tavalliset toppahousut kokoa xxl =) ja äitini sit ammattitaidollaan lyhensi lahkeet ja laittoi lisää leveyttä vyötärölle, hyvät on! Tosi lämpimät. Ja saa kavennettua kun maha pois.

HIMOISTA, vielä.. Jäätee <3 sitä menee litra pväs hyvinkin. Ja ne väkevät salmiakit ja meetwursti!

Noi h&m äitiyshousut on aivan ihanat! Paljon paremmat kuin mitä aijemmin tilasin. Ja kiva et sopivat hyvin,vaik epäilin.

KUMMIT viimeks pyysin loppuraskaudesta.. En malta odottaa. Ja NIMENKIN paljastin jo kun nimijuhlakutsut oli postissa.

Neiti odottaa tääl salkkareita, tosin lupasin lakujätskiä et otetaan sit =)

Vierailija
19/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin kotiin tossa n.30min sitten. Menikin päivä nopsaa! Mukavaa oli ja ihanasti tulevat nuo muksut keskenään juttuun. :) Poika on hirmu rauhallinen tyttöseurassa. :D (tai tytön seurassa)

ki-ra:lle onnittelut myöskin tytöstä! <3 Missäs kävitkään ultrassa... en muista ollenkaan.. :)

mirmuska: Mulle ei uppoa yhtään kana, broileri tai kalkkuna missään muodossa. Kyllä sitä voin valmistaa, mutta en todellakaan syödä! :(

Taas on iskenyt hirveä mämmi-himo. :D

Inhokki kotityö on ehdottomasti tiskaus!! :( Ei omisteta astianpesukonetta. Imuroida voisin vaikka joka pv jos tiskeihin ei tartteis koskea.

heidiS23: Meillä mies kyselee aina, että onko tuntunut potkuja. Ja jos sanon että sattuu mahaan, niin huolestuu heti. Näistä näppylöistä kyseli, että eihän voi olla vakavaa... raskausmyrkytys tms. Välillä vähän rasittavaa, mutta toisaalta hirmu söpöä kun toinen pitää huolen. <3

Meillä on kummit vielä mietinnässä... Pojalla on 2 kummia ja niin haluisin kai nyttenkin. Serkkuni haluaisi kummiksi, mutta kriteerinä pidän sitä, että ollaan yhteydessä. Eikä olla.. joten... en tiedä miten kerron. :(

Meidän poju antaa aina iltaisin pusun masulle ja välillä ihan muutenkin vaan. :) Kysytään, että kenelles vielä pusu. Vastaa " vauvalle!" :D On tuo muutenkin kova poika pussailemaan. <3

Noniin... eiköhän tää ollu tässä tältä päivää.. :)

t:tiitiäinen, poika 2v1kk ja Oiva rv 23

Vierailija
20/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tyttöuutisia VARJOKAS ja KI-RA!

Mä ostin ennen joulua tollasen Hug-a-Bubin huuto.netistä, kun sitä oli pääsääntöisesti kehuttu. Kokemusta ei ole muusta kuin rintarepusta ja rinkasta. Rinkka ihan ok, mutta sitten vähän isommalle, rintarepusta en koskaan innostunut.

MIRMUSKA, mulla on vähän sama ongelma noiden suikalelihojen kanssa, etenkin jos satun olemaan läsnä paistamisen aikana. Kokolihapihvit kyllä maistuisivat ja kanaa voisin syödä missä muodossa tahansa vaikka joka päivä.

KUMMIT on meillä todellinen ongelma. Miehen suvussa olisi aivan ihania kummiehdokkaita, mutta kun eivät kukaan kuulu kirkkoon:( Minun sukulaiseni on jo käytetty ja jotenkin pyytäisin mieluummin sukulaisia kuin kavereita.

KOTITÖISTÄ eniten inhoan imuroimista, mutta se jää kuitenkin mun tehtäväksi yleensä, koska mies ei mielestäni tee sitä kunnolla. Ei siis siirrä mitään vaan imuroi huonekalujen ympäri. Mielenkiinnolla olen seuraillut Hesarin mielipidepalstalla käytävää keskustelua kotitöiden jakamisesta. Minä ainakin olisin valmis vaihtamaan " kotityöharrastukseni" silmänräpäyksessä johonkin mukavampaan harrastukseen.

Pitääpäs mennä laittamaan iltapalaa lapsille. Mies on nyt toista päivää työmatkalla, onneksi tulee jo huomenillalla kotiin. Musta ei olisi yksinhuoltajaksi, kun en edes muutamaa päivää jaksaisi lasten kanssa nelistään (tai normaalisti kyllä jaksan, mutta nyt raskaana ollessa en).

Kolmeplusyks ja 26+6