Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskat tiistaina***

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Mykikselle paljon onnea prinssistä!! Ihanaa vauva-arkea vaan! =)

Han: soita nyt ihmeessä äippäpolille! Mun mutsi just kerto, että sen yhden synnytyksen ainoa oire oli perkeleellinen selkäkipu..! Ja muutenkin jos on edes aihetta epäillä jotain raskausmyrykytystä tms. niin soita ja mene käymään!! Kun kerran ne kivutkin kuulostaa tosi pahoilta...Soita, soita!!

t. poppis

Vierailija
22/27 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykiksen perheelle suuren suuret onnittelut pikku prinssin johdosta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykikselle isot onnittelut pikku prinssistä!!!!

Live yhdyn aikaisempien mielipiteeseen, että kannattanee kuiteskin jättää hieman varaa siihen pukuun. Silloin hääpäivänä on kuitenkin jo niin paljon muutakin ajateltavaa ja stressattavaa, että on eduksi kun puku menee mallikkaasti päälle. Voi kun tulee ihan omat häät mieleen häävalmisteluista. Nauti suuresti tulevasta päivästäsi..

Kesiksellä tuntuu olevan melko ihmeellinen terkkari. Jospa sillä ei itsellä ole vielä varmuutta asioista ja sen vuoksi sit touhottaa ja yrittää saada sut panikoimaan. Itse hoitoalalla työskentelevänä tietää, ett tietoa pitää antaa, mut tarkoitus ei ole tuottaa paniikkia. Muutoinkin jutut parisuhdeongelmista, haloo..jos nyt mies ei välttämättä pääse mukaan kun tulevalta äipältä otetaan muutamia kokeita niin ei todellakaan ole kyse mistään parisuhdeongelmista..

Niina oli tainut kysellä masunippailuista. Normaaleilta kuullostaa. Itselläkin niitä oli ja jossakin välissä tuntuivat hyvinkin ikäviltä ja kipeiltä esim. äkkiliikkeiden ja aivastelujen jälkeen. Piti oikein mennä kaksinkerroin aivastamaan, ettei koskisi niin pirusti.

Mut sit (.) eli tänään oli kontrolliaika lääkärille. Ja saikku jatkuu reilut kolme viikkoa tuli lisää. Sit taas uusi kontrolli. Tosin jos supistuksia tulee enemmälti niin sit jo parin viikon päästä kontrolliin, muutoin katsotaan kolmen viikon päästä. Emättimen kautta tehdyssä uä:ssä kohdunkaulassa ei ollut lyhentymää tapahtunut eikä avautumista tapahtunut ponnistettaessakaan. Mut sit lääkäri totesi käsikopelolla kohdunsuun olevan pehmeähkö eli ei enää kiinteä eikä oikein selkeästi pehmeäkään, mut selvästi kuitenkin muuttunut edellisiltä kerroilta. Sama lääkäri siis tälläkin kertaa ja hyvä niin.

Lisäksi löytyi taasen sit kusitulehdus johon sit ab-kuuri, joka jatkuu nyt kuurin syötyäni estolääkityksenä pienemmällä annoksella, koska kyseessä jo toinen tulehdus. Jutskailtiin lääkärin kanssa, ett on hyvin mahdollista (taas kerran) jotta tulehdus aiheuttaa nämä supistukset. Niin on käynyt jo kahdella aiemmallakin kerralla, jolloin supistusten määrä on lisääntynyt. Lääkäri vain totesi ennen tutkimusta, ett näyttää siltä ettei tämä taidakaan olla mikään helppo raskaus..Sit vielä naureskeltiin yhdessä sitä, että voi olla hyvin mahdollista vauvan viihtyvän loppujen lopuksi sinne 42 viikkoon saakka kun nyt olen supistusten takia saikulla. Niin monella tutulla on käynyt niin..kuin kohtalon ivaa. Mut täytyy silti pelata varman päälle vähäiset on viikot vielä.

Taidankin lähettää näitä omia supistuksiani kaikille teille loppupääläisille, jotka tarvitsettekin näitä...

-Ninca ja Rimpula 24+4-

Vierailija
24/27 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siellä on saatu nyytti syliin :) Aivan upeeta!

Tässä kun lueskelee teidän loppupääläisten fiiliksiä ja kertomuksia, ei voi todeta kuin että vitsit kun teitä on paljon ja apuva - miten sitä oma kärsivällisyys riittääkään enää tuossa vaiheessa! Ootte te aika sissejä!! :) Eli... SJT, HAN, ESSI, HERMIONE ja POPPIS - jaksuja ja suppareita ISOSTI!

HAN soittele nyt ihmeessä nopsaan sinne äippäpolille. Kuulostaa jo aika rivakoilta sun kipuilut. Tsempityksiä sinne!

LIVE menee naimisiin! Upeeta =) Tuosta masun paisumisesta, itselläni masu pullahti esiin vasta n. viikolla 20, mutta kuten tuossa moni on kommentoinutkin, se on kovin yksilöllistä, joten pieni vara puvun saumoihin toki kannattaa jättää jos mahdollista. Myös turvotus helposti tekee tepposia noilla viikoilla.

KESIS, mikä ihme terkkatätykkä sulla siellä neuvolassa on! Kummallista paasaamista ja pelottelua hän harrastaa. En ihmettele että oot vähän kypsänä... sano sille seuraavalla kerralla että jos meinaa samaa epistolaa saarnata toistamiseen, pitäkööt suunsa kiinni ja tehkööt vaan työnsä...

COLTSFOOT, lusmutyöläiset ry!! :) Sullakin siis on löysiä päiviä! Heh, mä en tosiaankaan saa enää duunijuttuja auki ruudulle ennenkuin aamukaffit on juotu ja muut omat jutut hoidettu pois alta, eli ehkä siinä 10 aikaan jos on sattunut pääsemään töihin ennen yhdeksää. Jos ei, ehkä niitä työjuttuja viitsii lämmitellä sitten lounaan jälkeen ;) Hitto kun ne tietäiskin miten laiskuus sitä on!

PI-KI, sähän oot ottanut hyvän roolin olla ajattelematta koko synnytystä! Totta tietysti on että odottavan aika on PITKÄ, joten hyvä jos pystyy johonkin muuhunkin keskittymään toisinaan.

AURORA, sulla on viikoilla 36/37 sf-mitta 32cm. Tulin just neuvolasta ja mulla on nyt rv 30 tasan 30cm! ;) Hehe.. *kylmää naurua* taas juttelin terkan kanssa siitä miten huolissaan tästä pitäis olla... ei se ainakaan vielä mulle mitään tuomiota mätkäissyt. No, katotaan nyt miten tämä tästä loppua kohti kehittyy joutuuko tarkempaan syyniin...

(.) Se neuvola oli tuossa ip:llä ja mitäpäs siellä erikoista! :) Kaikki suht mallillaan, painoa tullut vain vähän liikaa (+750g viikko, eli n. 10 kg kokonaisuudessaan), josta osa turvotusta. Nyt sais alkaa sekin tasottua! Täytyy myöntää että itsestään tuo painonnousu on pitkälti kiinni, sillä mulla on Joulusta saakka ollut joku ihme mässykausi päällä enkä tahdo saada sille mitään! Tuossa kotimatkalla päätin että nyt koitan oikeasti ottaa itseäni niskasta kiinni. Muut arvot oli ok, paineet ja hemppa hyvät, liikkeet ++, sf 30, ja mitäs muuta... siinäpä ne taisi olla. Mulla on joka kerta ollut sama terkka ja se on oikein mukava. Pitää toivoa että olis sama loppuun saakka. Ens viikolla onkin sitten eka " perhevalmennus" ja helmikuussa on ne Kättärin synnytysvalmennuksetkin. HUI SENTÄÄN! Onko nekin jo näin lähellä..... :)

VÄLIPALAGALLUPPIA: Onko teillä jotakin hyviä välipala vinkkejä tälläiselle herkkuperseelle? :D Mulla on nimittäin pahasti sitä vikaa (mistä johtuu tuo painonnousukin) että kun se näläntunne iskee mun tekee mieli ensisijaisesti jotakin makeaa (nyt raskausaikana se OIKEA RUOKA siis tökkii aika pahasti). Mikä olis siis sellainen hyvä makeahko mutta suht terveellinen välipala joka veis sen pahimman makeanhimon mutta josta sais niitä hyviä rasvoja ja hyvää energiaa? Joku jugurtti ehkä? Mut se taas ei vie ruokahalun kun hetkeksi.... Hjälp mig!

Taidanpa mennä miehen kaikkuun tuonne soffalle kattoon jotakin lätkämatsia! :D heh, tosi fani oon....

Talvista tiistai-iltaa!

Leenis & jr tasan 30

(...ja sitä seuraavaa kymmenlukua ei sitten tulekaan!! ;D)

Vierailija
25/27 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin ihan eka omalle äidille :) Äiti osaa auttaa :D Kun musta ei tuntunut siltä, että kyseessä olisi mikään hirveän vakava juttu. Äiti on fysioterapeutti ja sillä on jokin verran tietoa näistä epämääräisistä kivuista ja säryistä... No, kun kerroin sille, että se kipu tuntuu eniten just selässä ja ikäänkuin säteilisi sieltä rintaan ja ylävatsalle, niin se veikkas, että kyseessä voisi olla joku lihaslukko tms. (ne kuulemma säteilee etupuolelle ja hengittäminen voi myös koskea). Ja kun muistelen, niin viime yönä kun kerran käänsin kylkeä, niin selkä rusahti aika mojovasti ja nyt juuri sama paikka oli kipeä. Äiti ehdotti, että mies hierois mun selkää siitä kohdasta. No, mies sitten hieroi varmaan tunnin (plus otin yhden panadolin) niin ne kivut hellitti (sekä selkä että mahakivut)! :)

Että eipä se kai mitään sen vakavempaa ollut. Onneksi!

Ajattelin myös, että koska huomenna on neuvola, niin kysyn sitten sieltä, mistä mahtoi olla kyse. Mutta tosiaan, nyt ei taas ole mitään hätää. Jos ne kivut tulee takaisin, niin ehkä sitten soittelen sinne äippäpolille (ja pistän miehen uudelleen hieromaan :D).

LEENIS, minä ainakin tykkään noista Riisifruteista (tai jos tarkkja ollaa niin niistä mannaversioista), mutta niisäkin kai on aika mukavasti energiaa ja hiilareita. Että ei mitään laihdutusruokaa kyllä. Voisithan kokeilla jotain myslipatukoita, ainakin itse olen tykännyt. En kyllä osaa sanoa kuin pitkäksi aikaa ne vie nälän.

Vierailija
26/27 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lihaslukkoa sanotaan virallisesti fasettilukoksi, joka tarkoittaa sitä, että selästä on jokunen nikama mennyt sijoiltaan, joka aiheuttaa nikamia ympäröivissä lihaksissa jäykkyyttä yms. Tämä voi säteillä myös rinnan puolelle ja vaikeuttaa hengitystä tms.

Eli tästä kai mullakin kyse, kun kuitenkin tunsin ja KUULIN selvän rusahduksen viime yönä vaihtaessani asentoa. Vaikka ei tässä nyt ehkä kannattaisi alkaa itse tehä diagnooseja, mutta olen melko varma, ettei kyse ole mistään vakavemmasta.

Sitäpaitsi mun selän nikamat on aina olleet enemmän ja vähemmän liikkuvaiset; säännöllisesti olen niitä rusautellut, kun muuten tullut kipuja ja nyt en ole kuukausiin voinut rusauttaa selkää, kun en pysty tuon mahan kanssa kietymään tarpeeksi. Että tällaista, ei mitään vakavaa :)

Vierailija
27/27 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille ongelmiini pureutuneille! Varmaan oman mielenrauhan takia pyydän jättämään vähän väljyyttä pukuuni. Eiköhän ammattitaitoiset ihmiset osaa auttaa myös tässä asiassa :) Jauhemaksapihvinikin nautin puolukoiden ja asiaan kuuluvan hartauden kanssa ;) Se oli ensimmäinen ja viimeinen pihvi ennen vauvaa...

Mykikselle ja perheelle isosti onnea pikku prinssistä :) Ihanaa!

Greeta ja Juska metsästävät jo potkuja :) Meillä mies odottaa jo innoissaan sitä, koska pääsee " kommunikoimaan" meidän masun kanssa. Suloista. Jospa nyt kuitenkin tuntuisi ensin omassa nahassa ne liikutukset ;)

Hoytilla on kohta rakenne ultra - jännää. Omaan tuntuu olevan vielä ikuisuus...

Hermionelle ja muille loppupään enskoille jaksamista viime metreille! Maaliviiva häämöttää jo :)

Viipulilta tuli kiva kirjavinkki! Minulla on kanssa saman sorttinen mies kotona. Välillä saan ujutettua sille kirjan, josta se tosiaan innostuu - sitten taas katsellaan leffoja sen jälkeen ;)

Leenaliinulle nyt tällainen epämääräinen välipalavinkki: Törmäsin kaupassa sellaiseen riisimaidon tuote-esittelijään. Hän oli tehnyt riisimaitopohjaisen pirtelön, jossa oli siis riisimaitoa, banaania ja pakastemansikoita. Pirtelö oli makeaa, vaikka siinä ei ollut YHTÄÄN sokeria, sillä riisi on luontaisesti makeaa. Voisi toimia siis hyvin :)

Ja nyt yöunille! Hyvää yötä kaikille ja kauniita unia tietysti :)

Live