Miten voi olla mahdollista, että älypuhelin lukee ajatuksia?
Onko kenelläkään muulla kokemusta tästä, tämä alkaa olla vähän pelottavaa. Ja siis ei, en ole etsinyt Googlesta tietoa näihin juttuihin, jonka perusteella alkaa algoritmi näyttämään asioita joita olen vasta AJATELLUT. Nämä ovat viime aikoina liittyneet vahvasti parisuhteen tilaan, työpaikan mahdolliseen vaihtamiseen, toimeentulemiseen, omaan hyvinvointiin sekä joskus ihan random juttuihin, joita on alkanut olla syötteissä sitä mukaa kun niitä olen ajatellut. Olenko oikeasti syönyt mikrosirun vai mitä oikein tapahtuu?
Viimeisin esimerkki tältä aamulta, mies oli viikon työreissussa ja ajattelin, miten paljon kaikkea olen saanut puuhattua lasten kanssa ja kotona kun hän on ollut poissa. Ajattelin, että miksiköhän minun on helpompi keskittyä ja saada asioita tehtyä kun hän on poissa? Ihan kuin ajattelisin selkeämmin kun mies on pois? Menin sitten someen ja ekat videot jotka sieltä lävähti oli jotain vaikuttajan tekemää videota siitä, miten paljon tehokkaampi olen kotona kun mies on poissa. Tämä on vaan yksi MONISTA esimerkeistä, mutta miten tämä voi olla mahdollista.
Kommentit (52)
Sit jännää kun tulee radiosta just silloin remonttimainoksia, kun miettii remonttia. Mten se on mahdollista? Ja lehdissäkin alkanut yhtäkkiä olemaan tosi paljon rakennusalan mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Sit jännää kun tulee radiosta just silloin remonttimainoksia, kun miettii remonttia. Mten se on mahdollista? Ja lehdissäkin alkanut yhtäkkiä olemaan tosi paljon rakennusalan mainoksia.
Tuossakin nyt oman viestin vieressä oli rakennusyhtiön mainos! Netissä sama juttu!
Älypuhelin on ihmiskunna kammottavin keksintö uskontojen jälkeen. Niskat vinossa räpelletään ja aivojen ajatusvirta on 20 kertaa hitaampaa kuin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossakin nyt oman viestin vieressä oli rakennusyhtiön mainos! Netissä sama juttu!
Ja nyt tyli päihdetyön mainos. Miten se tiesi, just aattelin ottaa bissen tähän stressiin.
Minun pöytäkoneeni alkanut toimia samoin. Kun laitan googleen esimmäisen sanan, niin ennakoi usein oikein aikomukseni.
Eihän tämä mitään mutta vie paljon resursseja/sähköä nämä tekoälyt. Saa nähdä miten paljon tulevaisuudessa. Riittääkö mikään määrä.
Taitaa mennä tekoälylle ne sähköt mitä jotkut kaavaili vedyn tuottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin kuuntelee. Ja ne profiloinnit ja algoritmit. Sievä soppa. Kannattaa yrittää laittaa mahdollisimman tiukat yksityisyysasetukset, ei sekään toki kaikkea seurantaa estä.
Iltalehti paras. Hyväksy tai maksa, en ole tuon jälkeen avannut yhtään juttua sieltä.
Odottakaa vaan, kun tekoäly -yhteiskunta tulee ja tekoäly oppii ymmärtämään miten tunteitamme triggeröidään ts. miten meitä manipuloidaan.
Sitten olemme aivan vietävissä sen lisäksi, että meitä valvotaan. Älykellon kun vielä otat niin tietävät kaiken biodatankin. Siinä sitä sitten ollaan.
Vierailija kirjoitti:
mutta miksi kukaan enää käyttää älyluuria? olettekos niin koukussa siihen turhaan laitteeseen? meillä kestää akut puhelimissa noin 25päivää lataamatta. miten teillä? eipä ole stressiä mistään asiasta, kun uutisten seuraaminen loppui jo vuosia sitten. on elämä melko letkeää ja mukavaa. entä teillä?
Olen yksinäinen. Älypuhelin tuo helpotusta yksinäisyyteen.
ja taas! Mietin pari päivää sitten tilaavani kummipojalle Aku Ankan, kun alkaa olla siinä iässä. En googlannut enkä tehnyt päätöstä asian suhteen. NYT läppärillä tuli sitten facebookiin Aku Ankan mainos. Ja kertaakaan niitä ei ole pyörinyt aiemmin! On tämä saa tanasta. Ilmiö ei siis koske pelkästään puhelinta, tai tietty siten että puhelin lukee ja sama sovellus sitten syöttää tulokset myös läppärillä katsellessa.
Maailman eliittihän tuota ajatustenlukuteknologiaa haluaa edistää. Maailman talousfoorumiin kuuluu iso osa länsimaiden päättäjistä...
https://www.weforum.org/videos/davos-am23-ready-for-brain-transparency-…
A world in which your boss spies on your brainwaves? That future is near
https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/feb/09/boss-spies-brainwaves-dystopian-future