Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mulla on aina huono ja ärtynyt olo kun aurinko paistaa mutta kun pimenee voin paremmin?

Vierailija
13.06.2024 |

Tänäänkin aurinko paistoi taas kovin asuntoon ja laitoin pimennysverhot kiinni mutta nekään ei tuntunut suojaavaan kun on vain osittain pimentävät. Alkoi ahdistaa kamalasti

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö ulkona?

Vierailija
2/5 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Mulla ihan sama. Huomaan, että jotenkin menee välittäjäaineet aivoissa sekaisin kirkkaassa auringonpaisteessa, tulee todella sekava olo ja kaikki tuntuu menevän jotenkin pikakelauksella, on rajua väsymystä ja päänsärkyä. Pyörtyilen keväisin myös paljon silloin kun alkaa se kirkas auringonpaiste lisääntymään. Syksyn tullen mieli rauhoittuu. On helpompi olla kun yötkin kunnolla pimenevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö ulkona?

Käyn mutta tykkään paljon enemmän ulkoilla kun on pimeää

Vierailija
4/5 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuodenaikamasennushan ei liity pelkästään pimeään ja kylmään, vaikka monella se oireilee nimenomaan noin. Vuodenaikamasennus/-ahdistus voi iskeä myös auringosta, lämmöstä ja valosta, jolloin kesä on kaikkein surkeinta aikaa.

T: samasta kärsivä. Muuttaisin kesäksi Australiaan tai Etelänavalle, jos voisin.

Vierailija
5/5 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan elämäni kunnossa ja täynnä virtaa, kun on klassinen huono sää; kylmää, märkää, pimeää, vettä tulee vaakatasossa. Kesäisin valoisan ja lämpimän aikaan väsyttää niin, että nukun melkein kaiken vapaa-ajan. Mitä lämpimämpää ja valoisampaa, eli klassinen hyvä sää, sitä enemmän minua nukuttaa.

Kaamosaika ei haittaa minua yhtään ja olen tosiaan kasvanut sen verran pohjoisessa, että aurinkoa hädintuskin näkee edes vilaukselta moneen kuukauteen. Jos voisin, asuisin loppuelämäni ikuisessa kaamoksessa.