Täytyyko maitopurkeista irroittaa ne muovikorkit kun laittaa tölkin kartonkikierrätykseen?
Kommentit (22)
Jos on muovia ja pahvia samassa, niin laitan sekajätteeseen.
Ei tarvitse. Kartonkikeräykseen vaan.
Sehän irtoaa itsestään, kun rutistaa sen purkin kasaan?
En tiedä, mutta ei nyt luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa laittaa sitä korkkia muovijätteeseen ja purkki kartonki keräykseen. Minä ainakin teen niin.
Säästyy jopa irrottamisen vaivalta, kun tölkki tyhjennetään, niin silloinhan se korkki on irti siitä joka tapauksessa. Ei sitä tölkkiä muuten tyhjäksi saisikaan.
Kaikkee te täällä kysyttekin.
Ei ole kiireiselle ihmiselle tehtyjä ne. Pitää olla voimakaskätinen irrottaja.
Avaan tölkin yläosan auki niin että saan huuhdottua tölkin kunnolla, jotta se ei ala haista. Sitten revin korkin irti ja laitan sen muovinkeräykseen.
Kaipa jokaisella on oma tyylinsä.
Miksi et googleta vaan kysyt tällaiselta urpopalstalta?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ei nyt luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa laittaa sitä korkkia muovijätteeseen ja purkki kartonki keräykseen. Minä ainakin teen niin.
Säästyy jopa irrottamisen vaivalta, kun tölkki tyhjennetään, niin silloinhan se korkki on irti siitä joka tapauksessa. Ei sitä tölkkiä muuten tyhjäksi saisikaan.
Mitä vittua selität? Korkki irtoaa itsestään kun tyhjentää viimeiset nesteet purkista? Ei ole mulle koskaan tapahtunut. Minusta on ylivoimaisen vaikeaa kierrättää vittumaisesti suunniteltuja purkkeja. Heitän sekajätteeseen, niin minä ainakin teen. Ei ole ylivoimaisen vaikeaa.
Ääliöt ei niitä muoviosia tarvitse irrottaa!
Eissaatana miten avutonta porukkaa löytyykin. EI TARVITSE irrottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eissaatana miten avutonta porukkaa löytyykin. EI TARVITSE irrottaa.
Eli kierrätys ei toimi niinkuin pitäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua selität? Korkki irtoaa itsestään kun tyhjentää viimeiset nesteet purkista? Ei ole mulle koskaan tapahtunut. Minusta on ylivoimaisen vaikeaa kierrättää vittumaisesti suunniteltuja purkkeja. Heitän sekajätteeseen, niin minä ainakin teen. Ei ole ylivoimaisen vaikeaa.
Ai no minä en nyt tiedäkään, että siis jääkö mairotölkkiinkin korkki kiinni siitä reunastaan samalla tavalla kuin nyt limsapulloihin?
Minä en juo maitoa enkä ikinä osta mitään mehutölkkejä, joten en tiedä. En käytä kauramaitoakaan.
Siksi oletin, että maitotölkin voi tyhjentää vain ilman korkkia. Siis eihän sitä voi tyhjentää jos korkki on kiinni. Mutta nykyään ne korkit siis ilmeisesti on reunasta kiinni tölkissä.
No en siinä tapauksessa lähtisi millään saksilla sitä irrottamaan. Antaisin mennä kartonki keräykseen korkkineen päivineen.
Eikö muuten maitotölkin kyljessä ole kierrätys ohjetta? Aika monissa pakkauksissa on.
Vierailija kirjoitti:
Jos on muovia ja pahvia samassa, niin laitan sekajätteeseen.
Jos on muovia, pahvia tai peltiä vaikka erillään niin laitan sekajätteeseen. Kerran kk käy jokatapauksessa tyhjentämässä, eikä koskaan tule edes puolilleen.
Luonnonystävänä irrotan korkit niin voin hyvin mielin lentää taas thaimaahan.
En ole koskaan lajitellut mitään jätteitä
Ei jeesus miten voi olla tietämättömiä vieläkin.
Nuo uudet irtoamattomat korkit on nimenomaan suunniteltu siten, että ne PALAUTETAAN SIINÄ PURKISSA KIINNI SINNE KARTONKIKERÄYKSEEN!!!!!!!!
Ei tartte irroitella, eivätkä kuulu sekajätteeseen, vaan sinne muiden pakkauspahvien joukkoon.
Ei kai. Miksi ne olisi kiinnitetty, jos ne pitää irrottaa?