Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma alkoi, mutta rauhaton olo edelleen

Vierailija
03.07.2024 |

Arkena on kamala kiire koko ajan ja nyt olisi mahdollisuus ja pitäisikin rauhoittua, mutta silti on koko ajan sellainen hermostunut olo. Ikään kuin kehoon olisi jäänyt se kiire päälle. Vinkkejä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Alkoi tällä viikolla ja katotaan ny jos tästä omalla painollaan rauhottuu. Kroppa on jonkinlaisessa jännityksessä vaikka vaan löhöäisi. Aivot pitää saada tähän hetkeen eikä ens viikolle. 

Vierailija
2/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ylikierroksia on. Olen purkanut niitä siivoamalla. Sain inhokkityöni eli uuninpesun hoidettua ja tänä aamuna pesin ikkunoita. Olisi ehkä pitänyt tehdä joku suunnittelemistani pikkureissuista jo loman alkuun nollaamiseksi, mutta meneehän tämä näinkin. Katson kevyttä hömppää netflixistä ja luen kirjoja. Nyt oli ensimmäinen hyvin nukuttu yö.

Lomaa on viisi ja puoli viikkoa joten en ota uutta stressiä siitä, etten vielä saa lomailusta kaikkea irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kävisit joka päivä uimassa ja saunassa. Luontoyhteys rauhoittaa. 

Vierailija
4/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mieluisia asioita ja keskity niihin. Käsityöt esim. on kätevä tapa pakottaa aivot irti työasioista tai muista murheista. Samalla tavalla toimii pikku remppa ja kodin kunnostushommat. Jopa siivoaminen ja nurkkien tyhjentely kertyneestä roinasta. Kun olinympäristö on siisti ja järjestyksessä, mielikin alkaa levätä.

Myös: liikunta, raitis ilma, myllääminen kasvimaalla tai pihassa. Pyöräretki, uiminen. Pörröisten eläinten taputtelu.

Vierailija
5/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää jonkin aikaa että saa ajettua stressitasot alas. Kävele rauhallisesti luonnossa ja keskity siihen mitä näet ja kuulet. Pyri elämään siinä hetkessä missä olet ja keskity hengitykseen. 

Vierailija
6/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako viikkoa sinulla on lomaa? On normaalia laskeutumista tavallisesta arjesta. Ei tarvitse käyttää lomapäiviä liikaan huolehtimiseen. Olet vaan ja teet mikä huvittaa.

On varmasti yksin eläjällä ja perheellisellä sama huoli palautumisesta.

Vierailija
7/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kannattaa pitää väh 4 viikkoa lomaa, jos vain työt antavat periksi. Eka viikko menee töistä toipumiseen, vika viikko töihin valmistautumiseen eli voi oikeasti lomailla kaksi viikkoa. Kolmen viikon lomassa sitä oikeaa lomaa on vain viikko. Omalla työpaikallani olen nähnyt liikaakin näitä alle kolmen viikon lomailijoita, häsläävät ennen ja jälkeen loman sekä höyryävät loppujen lomien kanssa, lomaoikeus kun on vähän vaille kahdeksan viikkoa. Nämä ovat näitä ns korvaamattomia, jotka kumminkin sotkevat muidenkin työt.

Vierailija
8/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain mieleisiä asioita. Loman jälkeen tulee depis siitä, että et saanut kaikkea tehdyksi tai käytyä siellä missä olisit halunnut.

Vierailija
9/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että teet pienille ja isoille ilahduttaville asioille lomalistan ja ja puhelimen selailu minimiin.

Oma lomani alkoi myös ja olen tarkoituksella oleskellut omalla terassilla enemmän kuin yleensänä:selannut sisustuskirjaa ja juonut kahvia. Eilen oli teinien toivepäivä ei ostoskeskuksessa vaan luonnossa tehtiin asioita, joita teinit toivoneet, olen käynyt muutaman kerran uimassa, tehnyt puutarhatöitä, kävin isossa kukkamyymälässä kiertelemässä ja ihastelemassa, ostin kesäkukan. Olen katsonut tv:stä leffoja illalla. Ei siis Netflix sarjamaratonia vaan yksittäinen leffa.

Tällä viikolla vielä pari ilmaistapahtumaa, tapaan ystävääni, menen messuille ja mökille.

Jollei sinulla ole lapsia, niin voit tavata lähisukulaisen tai ystävän ja tehdä jotain yhdessä.

Vierailija
10/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että teet pienille ja isoille ilahduttaville asioille lomalistan ja ja puhelimen selailu minimiin.

Oma lomani alkoi myös ja olen tarkoituksella oleskellut omalla terassilla enemmän kuin yleensänä:selannut sisustuskirjaa ja juonut kahvia. Eilen oli teinien toivepäivä ei ostoskeskuksessa vaan luonnossa tehtiin asioita, joita teinit toivoneet, olen käynyt muutaman kerran uimassa, tehnyt puutarhatöitä, kävin isossa kukkamyymälässä kiertelemässä ja ihastelemassa, ostin kesäkukan. Olen katsonut tv:stä leffoja illalla. Ei siis Netflix sarjamaratonia vaan yksittäinen leffa.

Tällä viikolla vielä pari ilmaistapahtumaa, tapaan ystävääni, menen messuille ja mökille.

Jollei sinulla ole lapsia, niin voit tavata lähisukulaisen tai ystävän ja tehdä jotain yhdessä.

Minulla on kierrokset päällä yhä, mutta yritän olla stressaamatta. Minä olen matalaenerginen introvertti, enkä jaksa ihan heti tavata ketään. Ensi viikolla ystävä tulee pitkäksi viikonlopuksi kylään ja siinä onkin ohjelmaa kylliksi. Käydään parissa tapahtumassa ja ollaan turisteina täällä kotikaupungissani. Täksi viikoksi riittää ohjelmaksi leffakäynti yksin, yksi luontoretki, kokkailua, siivoilua ja parvekkeella lueskelemista. Sekä se sarjamaraton, jos sellaiseksi voi laskea kaksi jaksoa netflix-sarjaa illassa. Ihmiset palautuvat eri asioista. Minulle on tärkeää saada olla yksin. Sukulaisiakin tulee tavattua loppulomasta.

Vierailija
11/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois Somesta ja lue kirjaa. Jos voit, käy reissussa edes naapurikaupungissa, se mulla aina maadoittaa heti kun pääsee eri ympyröihin.

Vierailija
12/12 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ruveta ryyppäämään...aamusta iltaan ja illasta aamuun..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi