Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkäs veljeni on tulossa isäksi ja eroaa

Vierailija
13.06.2024 |

Kohta eläkkeelle jäävä veljeni erosi vaimostaan ja meni naimisiin puolta nuoremman kanssa. Uusi vaimo odottaa lasta. Lapsi oli veljelleni yllätys, hän on ihan pois tolaltaan, uneton ja haluaa paniikinomaisesti erota maksoi, mitä maksoi. Käsittäisin, että vaimon kanssa on puhuttu viikko-viikko-lapsen hoidosta jos ero tulee. Veljeni kuvittelee, että autan, sillä olen sinkku. Ja nainen ja naiset kuulemma aina hallitsevat vauvaikäisen hoidon. Molemmilla, sekä minulla, että vielä työssä olevalla veljellä vaativa työ. Mitä pitäisi tehdä ja kenen? Miten nämä kuviot yleensä menevät?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi on itse vastuussa, sinun ei tarvitse hoitaa lasta veljen puolesta ellet itse niin halua. Ei ole muuten ensimmäinen samalla kaavalla etenevä juttu, ensin erotaan ja sitten uusi nuorikko tulee raskaaksi. Pappaikäinen tuleva isä on järkyttynyt eikä yhtään onnellinen, mutta minkäs teet - taas alkaa alusta parinkymmenen vuoden kasvatustyö. Vasektomia ennen uutta suhdetta olis varmaan ollut harkinnan arvoinen asia.

Vierailija
2/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eka lapsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on veljesi elämänsä sössinyt. Sinulla ei ole velvollisuutta auttaa, toki voit auttaa jos haluat. Kysymys on kuitenkin veljesi ja hänen uuden vaimonsa välisestä huoltajuusasiasta, mikä heidän pitää ratkaista keskenään. 

Vierailija
4/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ongelma tuo ei ole mitenkään. 

Vierailija
5/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa veljesi tyhmä.

Vierailija
6/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakoon itse asiansa.

Vierailija
7/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko-viikko tuntuu lapsen riistolta Suomessa ja muissa maissa, yleisesti. Äidin kanssa lapsen pitäisi olla pienenä. Isä voi asua lähellä apuna. Lapsen psyyke ei kestä jatkuvaa eroa äidistä (tai isästä). Pojille isä on taas tärkeä jos isä on kiva. Ehkä asiat saa toimimaan hyvin ja lapselle paremmin.

Vierailija
8/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako koko asia ap:lle kuuluu. Veli hoitakoon sotkunsa ihan itse.

Vierailija
9/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.  

Vierailija
10/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko eka lapsi. 

Veljellä yksi aikuinen lapsi. Vaimolla ensimmäinen. Ap.

Vierailija
11/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi ap, veli hoitakoon sotkunsa itse. Eiköhän ole tuon ikäisen miehen aika opetella vastuunottoa viimeistään nyt.

Vierailija
12/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kettu käy kolossa, sitten saa veljesi itse hoitaa mahdolliset pennut. Ei ole sinun ongelma 

Vierailija
13/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko eka lapsi. 

Toivottavasti veljesi aikuinen lapsi ei ole tyttö. Isänsä jättää lapsen hoidon hänelle, jos tyttö ei osaa pitää puoliaan.

Vierailija
14/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko eka lapsi. 

Aikuiselle lapselle varmasti ihanaa saada pikku sisarus. Kai vanhemmat ovat värvänneet hänenetkin hoitajaksi kuten isä sisarensa.

Vierailija
15/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veljesi haluaa erota? Luuleeko hän, että vauvan hoito on jotenkin helpompaa, kun hoitaa viikon yksin?

Vierailija
16/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko eka lapsi. 

Toivottavasti veljesi aikuinen lapsi ei ole tyttö. Isänsä jättää lapsen hoidon hänelle, jos tyttö ei osaa pitää puoliaan.

Kyllä isä tekisi viisaasti jos jättää lapsen pojalle hoidettavaksi. Oppihan poika mikä vastuu lapsesta on nuorempana kuin isänsä.

Vierailija
17/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua mitä ihmettä veljesi oikein kuvitteli käyvän kun nai puolta nuoremman naisen jolla ei ole ennestään lapsia. Kuvitteliko hän, että nuori nainen alkaa elää eläkeläismiehen kanssa jotain eläkeläispariskunnan elämää? Mies halusi elää nuoren naisen kanssa ja sai haluamansa. 

Vierailija
18/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni kertoman mukaan oli sovittu, että lapsia ei hankita. Kokee nyt, että sopimusta ei pidetty. On velkaantunut, koska joutui maksamaan eksänsä ulos velkarahalla. Joutuu muutenkin olemaan työssä yli eläkeiän ja kokee pikkulapsivastuun musertavana tässä kuviossa. Voiko yksinkertaisesti kieltäytyä konkreettisesta huoltovastuusta ja vain maksaa elatusmaksua. Tiedän, että vaikuttaa julmalta ratkaisulta, mutta tässä on tosi nyt kyseessä. Ap.

Vierailija
19/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni kertoman mukaan oli sovittu, että lapsia ei hankita. Kokee nyt, että sopimusta ei pidetty. On velkaantunut, koska joutui maksamaan eksänsä ulos velkarahalla. Joutuu muutenkin olemaan työssä yli eläkeiän ja kokee pikkulapsivastuun musertavana tässä kuviossa. Voiko yksinkertaisesti kieltäytyä konkreettisesta huoltovastuusta ja vain maksaa elatusmaksua. Tiedän, että vaikuttaa julmalta ratkaisulta, mutta tässä on tosi nyt kyseessä. Ap.

"Tosi kyseessä" 🤣

Mitä itkulaulua se veljesi on sinulle laulanut. Kuulostaa melkoiselta luuserilta ja mamnanpojalta.

Vierailija
20/45 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköityvä mieslapsi saa lapsen. Nice.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä