Huono omatunto vapaakasvatus
Meillä on 10 ja 13 vuotiaat lapset.
Vapaakasvatus metodimme on osoittaunut huonoksi.
Olemme antaneet lasten jättää kotiläksyt tekemättä, pääosan ajasta viime vuosina on mennyt puhelimella ja tietkoneella. Kotitöitä ei ole tarvinnut tehdä.
Ainut sääntö ollu nyt ette emme tee ruokaa heille vaan annamme 50 euroa kumpaisellekkin jolla pitää ostaa ja tehdä ruokansa, tämä siksi että oppisivat itse valmistamaan ja pärjäämään, noh kuitenkin viikonloppuisin kinutaan lisää rahaa ja valitellaan kun ei ole mitään syötävää!
En tiedä mitä tehdä, koen että olen epäonnistunut vanhempana.
Kommentit (9)
Mikään ei ole vielä pilalla, parempi aloittaa myöhään kuin ei milloinkaan kasvattaa lapsia, heillä on vielä hyvin aikaa oppia taitoja ja kasvaa viisaaksi ja itsenäisiksi aikuisiksi.
Lapset voivat ottaa oppia myös huonosta esimerkistä. Minä opin miten ei pidä käyttäytyä, jos haluaa hyvän parisuhteen ja ettei pidä juopotella, jos haluaa ylipäätään hyvän elämän. Sinun lapsesi voivat oppia, että opettelevat aikuisena elämäntaitojen ja kasvattavat sitten omat lapsensa kunnolla.
Nytpä vanhemmat on oppineet jotain. Eli korjausliikettä, että lapsetkin oppii.
Monenko ateriaan tuo summa on sitten riitettävä?
Sotien jälkeen oli vapaata kasvatusta.
Vanhemmat oli iltamyöhään töissä ja lapset liikkui laumoina kaupungeilla ja laita-alueilla kuten elokuvassa Pojat.
Apuaaaa. onko tällaisia vanhempia oikeasti olemassa? Aivan järkyttävää touhua. 10v nuorempi, käytännössä heitteillä. Lasun paikka.
Olen 60 v ja kuullut tuosta vapaasta kasvatuksessa jo alle kouluikäisestä. Lopettakaa buumerit, aikanne meni jo.
Kurikasvatuksesta tulee lasu, joten en suosittele luopumista vapaakasvatuksesta.
Jos menetelmä on huonoksi havaittu, vaihdatte toiseen kasvatusmetodiin.