Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sumplitte kun on laskuja ja ette pysty maksamaan kaikkea kerralla?

Vierailija
13.06.2024 |

Ahdistus, kun vaikea päättää mikä on tärkein maksaa ensin.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työssäkäyvä mutta aiemmin suurin osa palkasta meni laskujen ja lainojen maksuun mutta nyt olen koittanut minimoida laskujen määrän että en tilaa netistä mitään turhaa ja lopetin lehtitilaukset,joskus aiemmin kävin yksityisellä hammaslääkärissä ja nyt julkisella puolella, aiemmin jos rahat alkoivat loppumaan ennen seruaavaa palkkapäivää niin myin netissä jotain.

Vierailija
22/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mä maksan sähkölaskun myöhässä, eli vasta kun tulee seuraava palkka. Nyt esim. sähkölaskun eräpäivä olisi 19.6. mutta maksan sen vasta 24.6. kun tulee palkka. Myöhästyminen on niin pieni, että siitä ei ehdi tulla edes muistutuslaskua. Sama juttu nettiliittymän kanssa, ei se oo niin nökönukaa. Myöhässä vaan. Klarna-laskujen eräpäivää voi siirtää siellä sovelluksessa. Vuokran maksan aina ajallaan ja lainan lyhennykset ja luottokorttilaskut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mees nyt Ap pummeroinen töihin.

Onhan se todella vaikea ymmärtää yhdellä aivosolulla, että jotkut saavat täysipäiväisestä työstä sen verran palkkaa, että se hädintuskin riittää elämiseen saatika yllättäviin kuluihin. 

Vierailija
24/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan laskut aina samantien kun haen ne postilaatikosta. Suosittelen muillekin niin eivät jää roikkumaan.

Suurin osa on tosin suoraveloituksella.

Elämäni olisi taivaalista jos noin pystyisin. Jäisi paljon energiaa muuhun. Nyt laskujen sumpliminen ja rahan puute vie siitä suuren osan. 

Itse otan yhteyttä laskutukseen jos vain tiedän koska pysty maksamaan. Osaan aika tarkkaan nykyään tietää milloin on viimeistään mikin lasku maksettava. Jos on mennyt perintään niin maksan silti alkuperäisellä laskulla suoraan siihen firmaan mihin lasku kohdistuu, en perintätoimiston laskulla. Ainakin sähkölasku tulee silloin kuitattua jos on niin vähän rahaa ettei pysty maksamaan perintäkuluja, mutta alkuperäisen pystyy. Sähkön katkeamisen estäminen on tärkempää kuin maksaa perintäfirmalle. 

Vuokra, sähkö, puhelin, vesi jos se on erikseen laskutettu. Muut sitten miten pystyy jos pystyy. Jos vuokraa ei pysty maksamaan niin yhteydenotto vuokranantajaan. Se on parempi kuin vain jättää maksamatta.

Vierailija
25/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotan OF sisältöä enemmän.

Vierailija
26/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sugardaddy.

Vierailija
27/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tarkka kirjanpito laskuista ja jos joskus en pysty ihan eräpäivänä maksamaan niin puolisoni maksaa sen ja maksan hänelle jälkeenpäin ettei tule myöhästyneistä laskuista ylimääräisiä kuluja.

Minä enkä puolisoni emme eläisi sellaisen kanssa joka jättää laskunsa maksamatta. Meille ei tule mitään karhukirjeitä postilaatikkoon ikinä eikä UO seiso oven takana. Miksi tarvitsee elää yli varojensa ja vaarantaa koko elämänsä sellaisella.

Vierailija
28/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oppii vähitellen, missä laskuissa on paljon joustovaraa ja missä ei. Jotkut laittavat ärhäkästi muistutuksia lisäkuluilla ja laskut perintään, toiset reagoivat varsin hitaasti viivästyksiin.

Lainanhoitomaksut pitää nykyisin maksaa ajallaan, pankeissa ei siedetä viivästyksiä ja tulee lisäkuluja ja soittelevat perään. Luottokorttilaskuilla ei ole mitään kiirettä. Sähkölaskuja voi venyttää pitkälle. Autojen verot ja vakuutukset on pakko maksaa ajallaan. Verottajalle voi jäädä velkaa pitkiksi ajoiksi. Muut vakuutukset eivät ole kiireellisiä. Jne. Kokemuksen kautta oppii. Muut yleisohjeet sitten tietysti kantsii huomioida kuten mielummin jättää hoitamatta yhden ison kuin kymmenen pientä laskua.

T. bruttotulot 75 000 ja maksuvaikeuksissa.

Vierailija
29/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot ja hyvinvointialueen laskut nyt ainakin ensin. Sähkö- ja puhelinlaskulle saa eräpäivää siirrettyä. Samoin vesilaskulla se siirto onnistuu.

Vierailija
30/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tarkka kirjanpito laskuista ja jos joskus en pysty ihan eräpäivänä maksamaan niin puolisoni maksaa sen ja maksan hänelle jälkeenpäin ettei tule myöhästyneistä laskuista ylimääräisiä kuluja.

Minä enkä puolisoni emme eläisi sellaisen kanssa joka jättää laskunsa maksamatta. Meille ei tule mitään karhukirjeitä postilaatikkoon ikinä eikä UO seiso oven takana. Miksi tarvitsee elää yli varojensa ja vaarantaa koko elämänsä sellaisella.

Kaikkea ei voi hallita. Joskus tulee takaiskuja ja yllätyksiä niin että ajautuu talousvaikeuksiin. Sit ku rahaa ei yksinkertaisesti ole, niin sitä ei ole, joten lasku on vain jätettävä maksamatta. 

Vierailija
31/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän huolen että laskuja ei ikinä tule sellaista määrää ettei olisi varaa niitä maksaa. Helppoa ja vaivatonta. 

Vierailija
32/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähetän laskut, joita en pysty maksamaan riikka purralle, sillä hän on yksin syypää kuluttajien yleiseen taloudelliseen ahdinkoon. Hänellä on sakset, leikatkoon niillä laskuni silpuksi.

Vierailija
33/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti ja kettuilematta kysyn, että miten jollain ihmisillä voi jatkuvasti olla paljon laskuja, jos rahat on muutenkin tiukalla? Vuokra/lainanlyhennys, auto, vastike, sähkö ja vakuutukset, nämä ymmärrän, mutta mitä ne ovat ne "muut" laskut? 

Vierailija
34/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se todella vaikea ymmärtää yhdellä aivosolulla, että jotkut saavat täysipäiväisestä työstä sen verran palkkaa, että se hädintuskin riittää elämiseen saatika yllättäviin kuluihin. 

Varsinkin kun persun se ainoa aivosolu uiskentelee kusen keskellä.

Vierailija
35/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän huolen että laskuja ei ikinä tule sellaista määrää ettei olisi varaa niitä maksaa. Helppoa ja vaivatonta. 

Kaikkea ei voi hallita. Joskus tulee takaiskuja ja yllätyksiä niin että ajautuu talousvaikeuksiin. Sit ku rahaa ei yksinkertaisesti ole, niin sitä ei ole, joten lasku on vain jätettävä maksamatta

Vierailija
36/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa ymmärtää. Teille elämänhallinnan menettäneille sen sijaan tuottaa vaikeuksia hahmottaa että menot pitää suhteuttaa tuloihin. Ei tule mitään mystisiä laskuja jos ei niitä itse hommaa. Ja jos esim asuminen on liian kallista muutetaan halvempaan. 

Vierailija
37/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan ole joutunut valikoimaan minkä laskun maksaisin.maksan aina kaikki kerralla.

tuntisin epäonnistuneeni elämässä jos raha loppuisi.käytän aina käteistä jos se mahdollista.

ei ole vaikeata etukäteen laskea menojansa.toki sosiaalipummina voi olla vaikeata.

Vierailija
38/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ystävällisesti ja kettuilematta kysyn, että miten jollain ihmisillä voi jatkuvasti olla paljon laskuja, jos rahat on muutenkin tiukalla? Vuokra/lainanlyhennys, auto, vastike, sähkö ja vakuutukset, nämä ymmärrän, mutta mitä ne ovat ne "muut" laskut? 

Terveydenhuollon käyntimaksuja itselle ja lapselle, erilaisia yritystoiminnan ostolaskuja, eläkevakuutusmaksuja, ennakkoveroja, jälkiveroja, arvonlisäveroja ainakin mulla edellisten lisäksi. T. ammatinharjoittaja.

Vierailija
39/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan 800e palkkaa ja säästöön saan tästä ainakin 200e. On kyllä liikaa laskuja jos parin tonnin palkka ei riitä.

Vierailija
40/125 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en koskaan ole joutunut valikoimaan minkä laskun maksaisin.maksan aina kaikki kerralla.

tuntisin epäonnistuneeni elämässä jos raha loppuisi.käytän aina käteistä jos se mahdollista.

ei ole vaikeata etukäteen laskea menojansa.toki sosiaalipummina voi olla vaikeata.

Itse asiassa sossupummien on helppoa ennakoida eikä heillä ole asiassa edes ongelmaa kun sossu maksaa aina kaiken. 

Kenkumpaa on yrittää ihan itse tienata elantonsa työnteolla kun kukaan muu ei maksa, ja menoissa tulee yllätyksiä vaikkapa auton tai pesukoneen hajotessa tai korkojen noustessa tai pakkaskauden pidentyessä ja pahimmillaan tulotkin yllättävät negatiivisesti, kuten yrittäjällä tai lomautetulla.