Kuinka usein vaihdat puhelinta?
Vaihdatko, vaikka olisi ehjä, mutta haluat vaan uuden?
Kommentit (28)
Noin 3 vuoden välein vaihdan vaikka vanha olisi vielä ehjä.
Vaihdan sitten kun lapseni ostaa minulle uuden :D :D
Samalla kun autoakin, vuoden välein. En tykkää renkaiden vaihdosta, ostan uuden aina kitkarenkailla. Puhelinkin tahtoo naarmuuntua niin samalla reissulla ostan.
Joku 4 vuotta tulee tyypillisesti pidettyä ja sen jälkeen ostan edellisvuoden huippumallin puoleen hintaan. Eli jos tänään olisin ostamassa uutta puhelinta, niin ostaisin vuoden 2023 Samsung Galaxy S23 joka maksaisi varmaan puolet siitä mitä s24 maksaa.
yleensä kolmessa vuodessa akku alkaa olemaan jo niin huono, että sama uusia koko puhelin.
Mulla on työsuhdepuhelin vapaa-ajan käytössä myös. 2 vuoden leasing-sopimuksella meillä on puhelimet, joten 2 vuoden välein vaihdan. Jos itse maksaisin, en vaihtaisi näin usein.
Vierailija kirjoitti:
yleensä kolmessa vuodessa akku alkaa olemaan jo niin huono, että sama uusia koko puhelin.
Tämä. Puhelin on lähinnä insta-käytössä, valokuvaan ja teen taidetta, en juuri puhu puhelimessa. Ehatsappia ja skypeä.
Puhelin ei "jaksa" noita sijaistoimintoja, akku kuluu äkkiä.
Nykyinen on ehkä noin kahdeksan vuotta vanha, käytän sitä varsin vähän. Se on ensimmäinen älypuhelimine. SItä ennen oli tosi söötti semmonen simpukkapuhelin varmaan ainakin yhtä kauan.
Sitten kun on ihan pakko. Edellinen iPhone SE kesti 7 vuotta, viimeisen vuoden toki koko ajan vara-akkuun kytkettynä. Onneksi ottivat tämän mallin takaisin tuotantoon katkon jälkeen, että sai uusittua samanlaiseen.
Käytän loppuun asti. Ostan aina samsungin lippulaiva mallin. Edellistä käytin 7 vuotta. Sitten lähti äänet, ei kuulunut puhe. Oli hieman muutenkin ottanut osumaa.
Käytän loppuun tietty. Mutta akku ei tunnu kestävän tässä enää yhtään, saa olla koko ajan latauksessa.
Hyvin usein, siksi on aina kamalasti puhelimia mukana
Silloin kun se on tarpeen. Hhuvikseni en ostele mitään muutakaan.
Niin kauan kun puhelin menee rikki. Olen käyttänyt kaikki puhelimet loppuun. Vuodesta 1997 lähtien tämä on neljäs puhelin. Jossain vaiheessa käytin myös miehen vanhaa puhelinta joka on viides käytössä ollut.
Sitten kun edellinen hajoaa, vaikka työnantaja sen minulle maksaakin ja saisi päivittää kolmen vuoden välein. En näe mitään järkeä vaihtaa puhelinta säännöllisesti uuteen lähes samanlaiseen, en ole enää pitkään aikaan nähnyt niissä uusimmissa malleissa mitään merkittäviä parannuksia edelliseen verrattuna.
Silloin vaan kun vanha hajoaa. En osaa uuteen puhelimeen tehdä tarvittavia hakuja esim play kaupasta. Onneksi eräs mies tuttava osaa ja auttaa siinä minua.
No en todellakaan, vasta sitten vaihdan kun vanha on rikki.