Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rikkoo kaiken

Vierailija
13.06.2024 |

Itse olen sellainen seesteinen ja hidasliikkeinen ja flegmaattinen, joten en oikeastaan ikinä riko mitään, muuta kuin ehkä kerran kymmenessä vuodessa kahvikuppi lipeää kädestä ja hajoaa. 

Mies on eri kastia. En ymmärrä, miten hän sen tekee, vaikka on luonteeltaan kyllä rauhallinen, mutta turhan kovakourainen ja sellainen rennon lupsakka. 

On hajottanut multa monta lasikuppia, koska paiskaa aina jalallaan tiskikoneen luukun kiinni, niin välillä lasit helisevät ja joskus hajoavat.

On tiputtanut vahingossa lasisen kelloni, jääkaapin kahvan repinyt, pyykkikonekkin hajosi, mutta sai sen jotenkin korjatuksi, mutta huonosti, jääkaapin yhden tason vahingossa tiputti ja hajosi, autossa yhden jutun hajotti, välillä jää pakastimen/jääkaapin luukku auki ja sitten on ruuat mennyt pilalle. Pöytätuulettimenkin onnistui rikkomaan. 

Ja kaikki tämä on tapahtunut vuoden sisään. Mun hermot meinaa pimahtaa, vaikkei tee mitään tahallaan. En viitsi tietenkään alkaa syyttelemään, että miksi rikot kaiken, mutta välillä vaan ärsyttää. 

Toisaalta yritän miettiä sen siltä kannalta, että itse olen tosiaan laiska ja flegmaattinen, en saa mitään ikinä edes aikaan. 

Mies touhuaa ja puuhastelee paljon käsillään ja ei aikaile tekemisten kanssa, jos pitää viedä joku kaatopaikalle, vie sen heti, jos pitää maalata, maalaa heti, tai mitä tahansa. Minä en saa mitään aikaan. 

Tietenkin todennäköisesti se, joka touhuaa ja saa aikaan asioita ja tekee monta asiaa enemmän kuin toinen, niin haavereita sattuu. Minä en tee mitään, niin ei satukkaan mitään. Mutta silti. 

Rikkooko teidän puolisot koskaan mitään tai usein? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni toiseksi paras esimieheni totesi virheisiin että jos ei tee mitään niin ei tuu virheitä... Eli tarkoitti että tekevälle sattuu, ei moittinut virheistä.

Vierailija
2/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on kanssa semmoinen rikkojamies. Sen käsissä hajoaa kaikki, sellaista huoletonta paiskomista ja potkimista ja liiallista voimankäyttöä. Ihan kun ei ymmärtäisi mitä materiaalit kestää. Mutta kyllä se puuhakas on ja ahkera. Ja erityisesti tykkää korjaamisesta, jota siis meillä riittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meistä se "kovakouraisempi" osapuoli ja siltikin mieheni on hajottanut vahingossa enemmän astioita, joskaan ei siltikään kovin montaa. Vahinkoja sattuu, mutta pitäisihän sinun miehesikin itse ymmärtää varoa edes vähäsen, ei tiskikonettakaan tarvitse niin monta kertaa potkia kiinni että kohta koko astiasto on tuhottu. 

Vierailija
4/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaako/korjaako mies rikkomansa jutut?  

Vierailija
5/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi nyt ei kuulosta enää tahattomalta hajottamiselta, mutta voithan sä toki jatkaa suhdetta sellaisen kanssa. Oletko laittanut maksamaan sen tekemät vahingot? Jääkaapin hyllyt tms ei nyt ihan pienestä hajoa ellei ole tarkoituksella tollanen kadotus kulkee perässäni enkä välitä tyyppi.

Vierailija
6/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että usein miehet, jotka tekevät paljon käsillään ja käyttävät erilaisia koneita ja laitteita, saattavat työotteeltaan olla sellaisia rennon kovakouraisia. Eli pistävät myös työmaalla käytössään olevat koneet ja laitteet välillä todella koville, ja rennon rempseästi painavat kierrokset täysille / luukun auki / koneen laulamaan. Näiden käsissä saattaa särkyä myös työkoneita, mutta usein ne kestävät enemmän kuin vaikkapa juuri kodinkoneet tai astiat.

Vierailija
7/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kanssa usein aika hätäinen korjaushommissa. Eipä silti en itse osaisi tai jaksaisi moniakaan korjauksia tehdä. Roolini on vieressä neuvoa ja varoitella, ja suojata ympäristöä hänen remonteissaan. Jo kun hän ottaa porakoneen ja vasaran tai sahan  esille, haen pyyhkeitä ja suojaa ne arat pinnat, joihin hänellä on tapana ne vasaransa tms laittaa. Eli lähimmälle tyhjälle pinnalle.

Kerran hän oli viikon mökillä asentamassa uusia keittiönkaappeja. Kovasti valitti, kun puuttui sitä ja tätä ruuvia ja osaa pakkauksista.

Kun menin viikonloppuna käymään, keittiössä sai kahlata lukemattomissa avatuissa ja tyhjissä ja puolityhjissä  laatikkokasoissa. Kun aloin niitä kerätä kasaan, niin sieltähän ne "puuttuvat" ruuvipakkaukset jne löytyivät.

Kyllä mä häntä rakastan, mutta ei ole ihan tuo järjestelmällisyys hänen vahvimpia puoliaan, mutta yhdessä tehdään hyvää jälkeä.

Vierailija
8/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista!

Joo taitaa monesti olla, että jos toinen osapuoli on tekevää sorttia ja vaikka tykkää käsillään puuhata ja korjailla kaikkea, niin hajoaakin tavarat. 

Silti tuntuu, etteivät ymmärrä omia voimiaan ja niin hajoaa astiat tiskikoneista ja jääkaapin kahvakin irtoaa. 

Varsinkin tuosta tiskikoneesta olen sanonut, ettei tarvitse olla niin kovakourainen, muttei meinaa muistaa sitä. 

Vierailija
9/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Too much power sanoi aikoinaan Jon Pall Sigmarsson. Tätä selitystä olen joskus kuullut kotonakin. Vahinkojahan ne tottakai ovat, ei vaan ole osannut silloin suhteuttaa voimaansa kohteeseen nähden.

Vierailija
10/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että usein miehet, jotka tekevät paljon käsillään ja käyttävät erilaisia koneita ja laitteita, saattavat työotteeltaan olla sellaisia rennon kovakouraisia. Eli pistävät myös työmaalla käytössään olevat koneet ja laitteet välillä todella koville, ja rennon rempseästi painavat kierrokset täysille / luukun auki / koneen laulamaan. Näiden käsissä saattaa särkyä myös työkoneita, mutta usein ne kestävät enemmän kuin vaikkapa juuri kodinkoneet tai astiat.

Tämä! Mun mies joutui  työssään laivalla vääntelemään jotain hanoja ja kotona sama homma jatkui. Maustepurkin kannen väänsi niin, että murtui. Kaikki avattava on niin lujasti kiinni, ettei saa auki.

Remppaakin siten, että itse seinä on likimain hajalla, vaikka tarkoitus olisi siihen pelkästään asentaa esim. kiinnityskoukku.

Autonsa renkaiden pultteja ei meinannut saada itsekään auki.

Kun laittaa astiat koneeseen, hajoaa samalla aina jotain. Kiskoo, vääntää, työntää ja vetää kaikkea hampaat irvessä, vaikka ihan kevyt sulkeminen riittäisi.

Oman termarinsakin sai hajalle, kun kiersi korkin kiinni niin, että tiivisteet hajosi ja kai meni jenkoiltaan koko korkki.

Vierailija
11/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies maksamaan hajottamansa, suunta muuttuu heti.

Tapailin hetken aikaa miestä, jonka käsissä hajosi kaikki minun omistamani/ ostamani eikä niistä muutenkaan välietetty. Jos oli kyseessä herran auton ovi tmv se iti aina huolella tietyllä tavalla sulkea, tai muuten nousi hirveä riita. Mies ei ymmärtänyt ollenkaan, että miltä minusta tuntui kun hajotti astioita useita kpl tai jotain muuta, jos niistä sanoin vaan kuittasi naureskelemalla tai, että ei asialle voi mitään. Yllätys oli hänelle suuri kun lopetin asioiden uusimisen, ja lopulta jätin hänet. Palasi exänsä luo, jolle riitti, että hänellä on mies.

Vierailija
12/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan hajonnut mitään mieheltä, eikä aikuiselta pojalta.

Kuulostaa siltä, että nuo rikkojamiehet tekevät sen osittain tahallisesti. Kun rikkoo astioita laittarssaan niitä koneeseen, niin voi kuvitella,että vapautuu siitä kotityöstä kokonaan. Tai on piiloväkivaltaa puolisoa kohtaan rikkoa hänen esineitään, omiaan ei riko. 

Vierailija
13/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, kun tyhmä ihminen on ahkera. Mitä jos se on nepsy? Tällä palstalla minulle on selvinnyt, että nykyään sekopäätä kutsutaan nepsyksi.

Vierailija
14/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa adhd:ltä tai alkoholismilta.

Mieheni repi jääkaapin muovikahvan irtipoikki. Ostin valumetallikahvat.

Hänellä tod. näk. On diagnosoimaton adhd, kuten koko isänpuoleisella suvullaan. Ovat hyviä urheilussa ja sosiaalisuudessa, mutta huonoja hienomotoriikassa ja rauhallisuudessa.

Vierailija
15/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin puuseppänä sanon että olisipa todella epäammattimaista toimia niin että koneet ja työkalut hajoavat. Aina toisella korvalla kuunnellaan koneen käyntiääntä ja mietitään onko saha liian tylsä tai höylä liian terävä. Pesukoneen oven potkiminen on vain typerää ja lapsellista.

Vierailija
16/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi väkivallan muoto, hajoaako asiat jotka on sinulle tärkeitä? Mies alkaa olla kyllästynyt, parisuhde hänen psta kriisissä. haluaa sinulta kunnon reaktiota. Oletko vain kiltti ja siedät kaiken? Kannattaa vakavasti alkaa keskustelemaan.

Vierailija
17/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä ap on ostanut ne rikotut esineet ja joutuu maksamaan uudet tilalle? Eli rikkooko mies omiaan vai sinun omaisuuttasi?

Vierailija
18/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi väkivallan muoto, hajoaako asiat jotka on sinulle tärkeitä? Mies alkaa olla kyllästynyt, parisuhde hänen psta kriisissä. haluaa sinulta kunnon reaktiota. Oletko vain kiltti ja siedät kaiken? Kannattaa vakavasti alkaa keskustelemaan.

Tuo hajottaminen on ihan tahallista toimintaa. Normaali ihminen oppii kerrasta, että lasit hajoaa jos niitä hakkaa. Joillain miehillä on tuollainen käsittämätön tapa, että sitä omaa reviiriä pitää merkata jatkuvalla äänen tuottamisella ja siihen kuuluu juuri tuo ovien paiskominen, astioiden survominen yms. Edes kahvikuppia ei voi laittaa normaalisti pöydälle. 

Vierailija
19/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava töhö. Yritin joskus seurustella tällaisen miehen kanssa, rikkoi minutkin. Joku ruuvi puuttui päästä, sillä totteli käskyjä ja oli orjallinen joissakin asioissa, ihan tyhmissäkin. Minulla oli vinyylilattia tuolloin ja häntä häiritsi, ettei ollut ovimattoa. Valitti, että ilman joutuisi koko ajan siivoamaan lattiaa. Osti maton, niin paksun ettei sisäovi mahtunut aukeamaan kunnolla. No vähäiset roskat ja kosteus hautuivat sitten siinä matossa

Vierailija
20/26 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa adhd:ltä tai alkoholismilta.

Mieheni repi jääkaapin muovikahvan irtipoikki. Ostin valumetallikahvat.

Hänellä tod. näk. On diagnosoimaton adhd, kuten koko isänpuoleisella suvullaan. Ovat hyviä urheilussa ja sosiaalisuudessa, mutta huonoja hienomotoriikassa ja rauhallisuudessa.

Tämä on tätä nykypäivää, kun mieheyttä kutsutaan adhd:ksi ja autismiksi. Ja sitten ollaan niin ylpeitä, kun päästään äiteilemään aikuiselle miehelle ja siivoamaan tämän jälkiä, omasta kukkarosta kustantaen tietysti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän