Liikkuvapoliisi kun lakkautettiin niin liikenne suomessa muuttui huonommaksi.
Nykyään monet ajelee ylinopeutta ja he pitävät ihmisiä jotka ajaa nopeusrajoitusten mukaan tientukkona. Täällä missä itse asun niin reilusti yli puolet ihmisistä ajaa ylinopeutta.
Myös turvavälit on monelta unohtuneet, ihmiset ajaa todella lähellä edessä ajavaa.
Aamulla ajelin töihin, oli iso liikennemerkki missä luki 40. Ajoin siinä kohtaa 40km/h ja monet autoilijat ohitti minut. Eikö ihmiset huomaa nopeusrajoitus kylttejä vai eikö ne tiedä liikennesääntöjä?
Onko nopeusrajoitusten laskeminen edullisempaa valtiolle kuin ottaa liikkuvapoliisi takaisin käyttöön valvomaan liikennettä?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin paras poliisi on surkesssa kunnossa olevat tiet,jos ajat kovaa nopeutta rikot kyllä autosi.
Ei ole toimiva tapa tuo koska ylinopeutta tuossa ei rangaista mitenkään.
Olen huomannut täysin saman. Ajan itse aina nopeusrajoitusten mukaan ja riittävän turvavälin pidän aina vaikka se edessä ajava auto ajaisi hiljempaa kuin mikä suurin sallittu nopeus on.
Minua ei ne ohittelijat niin haittaa vaikka ne myös on turvallisuusriski liikenteessä mutta eniten häiritsee ne jotka ei pidä turvaväliä koska ne on ehkä pahimmat riskin aiheuttajat liikenteessä. Jokainen peräänajo johtuu siitä ettei ole riittävää turvaväliä ja riittävä turvaväli telee ajamisesta helpompaa sekä taloudellisempaa.
M33
Ajotapavalvonta vedettiin kerralla nolliin ja koko liikennevalvonta ulkoistettiin pelkkiä nopeuksia "valvoville" linnunpöntöille, niin tapakulttuuri todellakin romahti samantien ja koko ajan menee vaan pahemmaksi. Sulkuviivoilla ohittelu, turvavälit, valojen käyttö, vilkun käyttö, punaisia päin ajaminen, stop- merkkien ja kolmioiden noudattaminen jne.
Aivan umpisurkea uudistus oli tämäkin. Sitä puolusteltiin että paikallispoliisi hoitaa jatkossa liikennevalvonnan muiden tehtävien ohessa, mutta koska ne muut tehtävät vievät usein koko työajan, on lopputuloksena täysin olematon valvonta varsinkin taajamien ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ajotapavalvonta vedettiin kerralla nolliin ja koko liikennevalvonta ulkoistettiin pelkkiä nopeuksia "valvoville" linnunpöntöille, niin tapakulttuuri todellakin romahti samantien ja koko ajan menee vaan pahemmaksi. Sulkuviivoilla ohittelu, turvavälit, valojen käyttö, vilkun käyttö, punaisia päin ajaminen, stop- merkkien ja kolmioiden noudattaminen jne.
Aivan umpisurkea uudistus oli tämäkin. Sitä puolusteltiin että paikallispoliisi hoitaa jatkossa liikennevalvonnan muiden tehtävien ohessa, mutta koska ne muut tehtävät vievät usein koko työajan, on lopputuloksena täysin olematon valvonta varsinkin taajamien ulkopuolella.
Nopeuskameroista ei ole mitään hyötyä koska ylinopeutta ajavat hidastaa kameran kohtaa nopeuden oikeaksi ja kameran jälkeen ajetaan taas ylinopeutta.
Täällä kytätään muita elämän osa-alueita sitäkin enemmän.
Itseohjautuvat autot jos/kun yleistyy niin kukaan ei voi ajaa ylinopeutta ja myös silloin turvavälit on riittäviä. Auto silloin lukee nopeusrajoitukset eikä se päästä vauhtia yli sen ja auto osaa itse pitää turvavälin oikeana silloin.
Mutta se menee vielä aikaa kunnes autot itsestään tuolla liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kytätään muita elämän osa-alueita sitäkin enemmän.
Liikenne on se missä ihmishenget on kyseessä joten sitä pitäisi kytätä kaikista eniten.
Mikä hallitus suomessa silloin oli kun liikkuvapolisii lakkautettiin? Liikkuvan poliisin lakkauttaminen oli virhe.
Täälläpäin paras poliisi on surkesssa kunnossa olevat tiet,jos ajat kovaa nopeutta rikot kyllä autosi.