painontunne, vihlontaa, kohdunlaskeumako???
Mulla nyt viikkoja koossa 37+3 ja oon ihmetelly tässä viime aikoina painontunnetta alavatsalla. selässä ja alavatsalla on tuntunut lisäksi inhottavaa juilimista. Huomasin äsken vessassa käydessä että alapää ei näytä ihan normaalilta. Ponnistaessa näyttäisi kuin siellä " pullottaisi" jotain ylimääräistä. Mulla on huomenna neuvola-aika mut tuntuu että uskaltaako tässä mennä nukkumaan ja kysellä vasta huomenna apua.. Muilla vastaavia kokemuksia?? Apua kaivataaan..
-Kayza-
Kommentit (3)
..ja pyysivät tulla näyttämään. Lääkäri katsoi tilanteen ja sanoi että laskeumaa ei ole, mutta emättimen etuseinämä on turvoksissa..??En tyhmänä tajunnut edes kysyä että mistä moinen johtuu, mutta tänään neuvolatäti totesi että kohdunpohjanlihakset joutuvat nyt aika koville kun mulla kotona nosteltavana ihan reippaan kokoinen 1v5kk ikäinen poika. Vihlomista ja painontunnetta on ollut edelleen, lisäksi tänään tosi sitkeää limaista vuotoa, onkohan tuo sitten se limatulppa? Sisätutkimuksessa eilen sanoivat et sormelle auki, mut kanavaa vielä reilusti jäljellä. Toinen muksu siis tulossa mut yhtä tietämätön oon ku ensimmäisen kohdalla :D..
-Kayza- rv 37+4
Eiköhän se ole noilla viikoilla vain se lapsi, joka on laskeutunut ja vihlonta johtuu (mun epäilys) kohdunkaulaan kohdistuvasta paineesta.
Mulla ainakin (viikkoja nyt 36+6) koko alapää on ihan turpeena ja kohdunkaulaa vihloo lähes koko ajan. Sinullakin alapää vain valmistautuu synnytykseen. Tuskin noilla oireilla raskaus ainakaan yliaikaiseksi menee!!
Onnea neuvolakäynnille! Ja synnytykseen tietty!!