Miten aiot viettää juhannuksen?
Kotona vai mökillä? Oman perheen kanssa vai isommalla porukalla? Hienosti syöden vai juomisen merkeissä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Nautin juhannussimaa.
Minäkin ajattelin laittaa siman käymään, niin saadaan sitten juhannuksena sitä nautiskella.
Kun olin nuori niin nouruus vei aina jonnekin juhannuksena. Siis tansseissa tai jossain toisten nuorten seurassa. Olin hyvin ujo nuori, joten mitään repäisevää en tehnyt.
Juhannus on nyt kotona olemista kahdestaan, molemmat omissa harrastuksissaan kotona.
Kyllä nuorena täytyy mennä ja olla ulkona toisten kanssa. Jos on yksin, niin voi mennä tanssipaikalle tai festareille ei tarvitse juoda juhannuksena, on aikaa muulloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin juhannussimaa.
Minäkin ajattelin laittaa siman käymään, niin saadaan sitten juhannuksena sitä nautiskella.
Joo simaa voi ostaa ja kun en pääsiäisenä saanut ulkomailla mämmiä, niin muistan ostaa pakasteista mämmiä. Ihan vakavissaan - ei mitään ilkeyttä.
Kotona lapsen ja avopuolison kanssa. Grillailua, sopivassa määrin juomaa, paljon ulkoilua, suunniteltiin kelien salliessa retkeä eräälle vaellusreitille. Nukkumista, lautapelejä jos vettä tulee. Ihan vaan yhdessäoloa
Mökille menen. Naisseuran sijasta ottaisin mieluusti seuraksi jonkun karvajalan grillaamaan, saunomaan jne...
M32
Perheen kesken syödään hyvin, nautitaan kesästä, ulkoillaan, saunotaan.
Mennään koko perheen voimin anoppilaan tekemään pientä ulkoremppaa. Ollaan yli 50v, lapset aikuisia tai lähes ja välimatkaa 2h ajomatkan verran. Ei käydä kovin usein.
Harrastan liikuntaa ja otan muutaman kaljan. Lepään. Kotioloissa.
Vietetään isolla porukalla saunoen, grillaten ja hauskaa pitäen. Mutta ollaan ihan Helsingissä.
Mökkeillään kolmen sukupolven voimin. Pihapelejä, Suomi-iskelmää radiosta, uusia perunoita, savukalaa, salaattia, mansikkakakkua. Myöhäisillalla kokko ja nuotiomakkaraa. Ulkona kesästä nauttimista, se on se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitää viettää? Yhtä päivää pitempi viikonloppu, ei muuta.
Siis keskikesän juhla, sen takia vietetään. Oletko yhtä ankea joulun suhteen?
Pohjoisessa mökillä kumppanin kanssa, ensimmäinen juhannus yhdessä :)
No en varmasti vietä juhannusta niinkuin sen mieluiten viettäisin. Todennäköisesti juhannus on vaan perusarkipäiviä. Siivoan ja käyn lenkillä.
Normi viikonloppu, miksi juhannusta tai vappua pitäis "juhlia".. Aina ne on olleet ja ohi menneet ihan itsestään. Vasta olin mökillä kuukauden katsomassa kun lumet sulaa ja jäät lähtee, ens kuussa taas pohjoiseen ja tulen takas kun siellä on ekat kovemmat pakkaset.
Sukujuhlissa mökillä ja vituttaa jo etukäteen kun alkoholistimies juo taas lärvit.
Tänään juuri sanoin kaverille että olen juhannuksen kotona, meillä ollut yo-juhlat hautajaiset ja vielä rippijuhlat ensi vkl, siis 3vkl peräjälkeen.
En itseasiassa tiedä. Suunnittelin juhannusta hetki sitten ystäväni kanssa, mutta voi olla että perheelläni voi olla suunnitelmia. Saa nähdä. Toivottavasti on kaunis juhannus
N21