Äkillinen pahoinvointikohtaus, mitä tapahtui?
Onko joillekin teistä käynyt samaa, tai osaako joku selittää mitä tapahtui?
Ällövaroitus.
Söin äsken itsetehtyä pakastekalaa, porkkanoita ja jälkiruuaksi vähän jäätelöä ja kermavaahtoa (laktoositonta).
Tunnin kuluttua siitä tuli etova olo, juoksin vessaan ripuloimaan mutta paha olo jatkui. Vartin päästä siitä kaikki ruoka tuli ulos yläkautta.
Sitten olo oli taas OK, join vettä ja söin varovasti sen jälkeen ja mitään oireita ei enää ollut.
Oliko tuo ruokamyrkytys vai mistä ihmeestä oli kyse? Eikö ruokamyrkytys yleensä kestä vähän kauemmin kuin yhden oksennuksen ajan?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap söit aiemmin tänään?
Aamulla söin jälkiuunipalan ja kinkkua ja yhden kananmunan. Lounaalla pienen palan graavilohta, tummaa leipää, salaattia ja pienehkön pihvin ja kahvin. Pihvi vähän jämähti vatsaan (mulla on edelleen ongelmia ruoansulatuksen kanssa helikon jäljiltä joten en yleensä syö lihaa). Töitten jälkeen menin urheilemaan ja siellä join vettä jossa elektrolyyttejä. Ja sen jälkeen kotiin, pakastekala ja nuo muut jutut jonka jälkeen tuli pahoinvointi ja oksu. Kävi myös mielessä olisko tuo lounas voinut aiheuttaa huonon olon, mutta siitä oli kulunut jo 8-9h niin epäilen. Ja lisäksi lounas oli hienossa ravintolassa (asiakastapaaminen töissä). Voisin tietty kysyä pomoilta menikö niilläkin maha sekaisin mut en oikein kehtaa. 😄 AP
Ruokamyrkytysripuli voi tulla useamman päivänkin viiveellä.
Minulla on todennäköisesti ollut tuota myös. Tosin oksennus kammoisena oksennan vain pakosta. Ne kohtaukset tulee nopeasti ja menee pois. Minulla liittyy ylävatsan tuntemuksiin. Eli joko ilmaa tai oon syöny liikaa.