S-pankki sekoillut mun opintolainan kanssa. Pitäisikö ilmoittaa heille virheestä?
Saan elo- ja syyskuussa opintorahaa sekä lainantakaus 850€/kk eli 1700. Loka- ja marraskuussa saan aikuiskoulutustukea ja siihen lainantakaus 850€/kk eli 1700. Yhteensä siis 3400€ jotka saa nostaa 1.8
No tänään katsoin S-pankkiin niin siellä lukee, että opintolainaa myönnetty lisää 5100€?!? Siis tuohan on 6kk lainamäärä eikä neljän kuten pitäisi olla!
Teenkö pahan virheen jos en ilmoita tuosta vaan nostan tuon 5100€ vai kannattaako vain olla rehellinen ja soittaa pankkiin, että nyt ovat tehneet virheen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi. Onpa kovat opinto- ja aikuiskoulutustuet. Kuka nyt töitä enää tekisi jos tuommoisia tukia maksetaan?
Missä kohtaa mä kerroin mun aikuiskoulutustuen määrän? Tajuatko sä, että opintolaina pitää maksaa takaisin???? Oletko ihan tyhmä vai miten voit olla noin pihalla??
Vaikutat tyhmältä: "...aikuiskoulutustukea ja siihen lainantakaus 850€/kk eli 1700. Yhteensä siis 3400€ jotka saa..."
3400€ kuussa? Helvatta! Puhtaana! Tuohon pitää olla jo 5000€ /kk tulot kuukaudessa, jos olis töissä. Joo lainaa vähän sisällä, mutta tuo tuen osuus hämmästyttää.
Ei stana ihme että Suomi menossa konkurssiin kun joutoväkeä koulutetaan vuorineuvoksen palkoilla!
Itse sä tyhmä olet. Missään kohtaa en kertonut paljonko mun aikuiskoulutustuki on. Laina on 850€/kk eli neljästä kuukaudesta 3400€. Sä keksit nyt ihan omia lukujasi. Ei todellakaan ole edes lainan kanssa mun käteen jäävät rahat 3400€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku voi olla niin tyhmä, että vielä kysyykin tuollaista asiaa anonyymipalstalta. Pitäisi itsekin ap:n tajuta, että rahan siirtäjä on tehnyt virheen ja se pitää ilmoittaa ja korjata. Virheellisesti siirrettyjen rahojen käyttö on rikos ja sellaisista on jo oikeuden päätöksiäkin luettavissa.
Itse olet tyhmä. Ei mulle ole vielä mitään rahoja siirretty vaan opintolainan saa nostaa 1.8. Tyhmä et myöskään nähnyt mun viestiä, että soitan huomenna S-pankkiin.
Lukutaito on kokenut suuren rapistumisen...
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito on kokenut suuren rapistumisen...
Niin on. Moni pätee ja soittaa suutaan eikä osaa edes lukea mitä on kirjoitettu.
Mitä opintoetuutta nostat kesäopintojen ajan? Sehän voi vaikuttaa koska ainakin korkeakouluopiskelijoiden opintotuen myötä on lainatakaus automaattisesti voimassa
Vierailija kirjoitti:
Mitä opintoetuutta nostat kesäopintojen ajan? Sehän voi vaikuttaa koska ainakin korkeakouluopiskelijoiden opintotuen myötä on lainatakaus automaattisesti voimassa
Huoh. Kun opintolainaa on tarkoitus saada vain neljältä kuukaudelta, mutta nyt S-pankissa näkyy, että sitä olisi muka kuudelta kuukaudelta. Ei ollut nyt pointtina se mitä tukia saan.
Jonotin S-pankin asiakaspalveluun ja samalla menin katsomaan lainan tietoja niin nyt ne näkyy siellä oikein. Eli olivat jo huomanneet oman virheensä. Vartin jonotin asiakaspalveluun kun ajattelin, että varmistan onko nostopäivä silti 1.8, mutta en sitten jaksanut enää jonottaa.
Sulla menee nyt kuukausitulot ja neljän kuukauden tulot sekaisin.
3400 euroa/4 kk = 850 eur/kk