Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitte torin varaajien kanssa?

Vierailija
12.06.2024 |

Mikä on mielestänne sitova varaus, onko sellaista ja kauako odotella? Jos henkilö sanoo että haluan ostaa tämän, ja vastaan ok sehän sopii. Kyseinen ostaja alkaa kuitenkin vatvomaan kun ei yhtään tiedä milloin pääsisi noutamaan (ehkä kahden viikon päästä) ja maksutapakin on epäselvä, periaatteessa on niin kiinnostunut että voisi maksaa etukäteen mutta ei kuitenkaan tee asian eteen mitään. Tämän valvomisen aikana ehdin myydä tavaran toiselle joka tuli samana päivänä noutamaan käteisen kanssa. Teinkö väärin, olenko petturi? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitova varaus alkaa kun rahat on tilillä, tai soittaa että on lähtenyt noutamaan.

Vierailija
2/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitova varaus alkaa kun rahat on tilillä, tai soittaa että on lähtenyt noutamaan.

Samaa mieltä, tosin tuo jälkimmäinenkin on vähän kyseenalainen. On tullut näitäkin, jotka ei sitten ilmestykään, kun tuli jotain muuta kiireellistä matkalla eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaa kenellekään. Ensimmäinen hakija saa tavaran. 

Vierailija
4/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan vain yhden päivän ajaksi. Siinä ehtii maksaa tai hakea jos oikeasti haluaa.

Vierailija
5/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raha näkyy tilillä, lähtee paketti seuraavana päivänä matkahuollon tai postin asiamiehelle. Voi myös noutaa.

Vierailija
6/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaaja voi aina peruuttaa, joten niin voit sinäkin eli sano että varaus ok. Kuitenkin jos joku toinen haluaakin heti ostaa tavaran niin myy sille.

Vierailija
7/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaus vasta kun nouto on sovittu. Ja sen noudon voi vaatia esim 1-2 päivän kuluessa. Postituksissa sama, maksua odottelet sen ihan max pari päivää, sitten varaus raukeaa.

Vierailija
8/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaa kenellekään. Korkeintaan voin sanoa, että "ahaa, jos tämä on vielä silloin vapaana, kun oot saanut sossulta uuden erän rahaa (ja oot vähentänyt siitä tupakka- ja viinarahasi) niin voin silloin myydä".

Kummia nuo joilla tili nollilla ja kaiken maailman rihkamaa ovat jo ostamassa suunnitellen maksavansa sen seuraavan kk:n sossu/mt-ongelmaisen sairaseläkkeellä. Ei ihme, että ovat tuommosessa jamassa : /

Vierailija
9/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaus vasta kun nouto on sovittu. Ja sen noudon voi vaatia esim 1-2 päivän kuluessa. Postituksissa sama, maksua odottelet sen ihan max pari päivää, sitten varaus raukeaa.

Ja lisäyksenä, että jos tekee oharit ilmoittamatta, ei kannata antaa uutta noutoaikaa.Itsellä oli yksi "matto ostaja"....No teki oharit, sopi uuden ajan...teki oharit ilmoittamatta. Yritti pokkan sopa kolmannenkin...

Vierailija
10/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota varauksia vastaan. Eka kuka tulee ja maksaa, saa tavaran.

Vierailija
11/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monasti miettinyt, mitä tällä tarkoitetaan. Jos ilmoitan lähteväni nyt, onko tavara silloin jo varattu minulle esim tunnin ajaksi, minkä matka kestää? Vai jos jollain on lyhyempi matka ja ilmoittaa minun jo matkalla  ollessani olevansa vähän nopeammin noutamassa, ajoinko turhaan? 

Vierailija
12/12 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monasti miettinyt, mitä tällä tarkoitetaan. Jos ilmoitan lähteväni nyt, onko tavara silloin jo varattu minulle esim tunnin ajaksi, minkä matka kestää? Vai jos jollain on lyhyempi matka ja ilmoittaa minun jo matkalla  ollessani olevansa vähän nopeammin noutamassa, ajoinko turhaan? 

Jos ilmoitat että lähdet nyt, 17 minuuttia niin perillä. Se on silloin 17 min varattu. Ei 27 min tai puoli tuntia kun piti käydä samalla siellä ja täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän