Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko todella psykoottinen ihminen kyetä esittämään normaalia?

Vierailija
11.06.2024 |

Esimerkiksi, ettei töissä huomata mitään? Ja asia tuleekin yllättäin ilmi myöhemmin.

Epäilen itse, ettei minulla ole kaikki kunnossa henkisesti, mutta osaan esittää normaalia ja suoriudun työstäni moitteettomasti, vapaa-ajalla on ollut ongelmia.

Osaan jopa psykologin vakuuttaa, että olen terve psyykkisesti, mutta tiedän sisimmässäni, että en ole.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä välttämättä heti huomaa. Henkilö voi jutella ihan normaalisti ja sitten kertoa ohimennen olevansa Jeesus.

Tähän onnistuu terveetkin ihmiset.

Vierailija
42/46 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin psykoosia voi piilottaa. Masennusta ja ahdistuneisuutta kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku pakollinen tarve haluta olla sairaita? Kuka nyt haluaa olla sairas ihminen väkipakolla? Onko se nyt niin saatanan coolia?

Vierailija
44/46 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä joku pakollinen tarve haluta olla sairaita? Kuka nyt haluaa olla sairas ihminen väkipakolla? Onko se nyt niin saatanan coolia?

Niinpä. Miten saataisiin ne oikeasti sairaat hoitoon?

Vierailija
45/46 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa kyllä mä olin psykoottisena töissä ja sain psykiatrinkin pitämään mua ihan terveenä mutta mun sh sai sen lopulta vakuutettua ettei kaikki ole nyt ihan kunnossa. Kävin siis töissä, pidin itsestäni huolta jolloin ulkoinen habitus ei kavaltanut mitään. Illat sitten etsinkin kotoani valvontakameroita. Lopulta kyllä jouduin sairaslomalle jäämään. 

Hyvä että sh huomasi. Tosin tuollainen voi olla harhaluuloisuushäiriötäkin, ei välttämättä ihan psykoottista tasoa. Mutta on varmasti ikävä kokemus, jos tuntuu että seurataan/valvotaan. 

Menin lopulta ihan psykoosiin. Toipuminen on kestänyt kauan. Nyt tuosta tapahtumasta on jo viisi vuotta aikaa.

Vierailija
46/46 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Miten saataisiin ne oikeasti sairaat hoitoon?

Ei mitenkään, valtaavat kaikki toimistotkin jokainen arkiaamu. Niillä on usein vielä paksuin lompakko.