Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö näkyvästi oma itsensä oleva ihminen?

Vierailija
11.06.2024 |

Olen avoin, iloluontoinen, sydämestäni puhuva nainen ja tarvittaessa olen puheenpitäjän tai ohjelmanvetäjän tai muussa näkyvässä roolissa, sillä minulta sellaista usein halutaan. 

Olen huomannut, että sellaisten naisten, jotka eivät uskalla olla avoimesti sitä mitä sisimmässään ovat reagoinnissa minuun näkyy paljon ärsyyntymistä.

Tunnistatteko ilmiön? Oletko nähnyt ärsyyntymistä sinuun tai ollut itse ärsyyntynyt johonkin siksi että on niin avoimesti itsensä ja välitön?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi, että on miljardeja tapoja olla oma itsensä? Olet selvästi tyypillinen, itseään täynnä oleva ekstrovertti, joka uskoo, että hänen tapansa olla olemassa on aidoin ja paras. Ja että erilaiset ihmiset eivät vaan osaa ja kehtaa olla sellaisia kuin sinä. Se on lyhyesti sanottuna paskaa.

Sinun kaltaisissasi tyypeissä rasittaa usein jo ihan puhtaasti ääni ja äänekkyys. Se jatkuva kiekuminen ja kaakatus riipii korvia ja hermoja.

Teille sosiaaliset tilanteet ovat vain tilaisuus puhua ja esiintyä, ei kuunnella ja antaa tilaa muille. Äänekkäiden ja itseään täynnä olevien seura on uuvuttavaa.

Vierailija
2/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu must ei tykätä. Ei se minuu haittaa.

Vierailija
4/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelit, että sinusta ei pidetä siksi, että olet oma itsesi? Aloituksesi perusteella syyt ovat ihan muualla, en minäkään pidä sinusta ulosantisi perusteella, se on ihan se ja sama oletko aidosti tuollainen vai esitätkö tuollaista. 

Vierailija
5/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, jokainen saa olla sellainen kuin on:). Jonkun täytyy olla se, joka on enemmän esillä ja toiset on taas ujoja.

Vierailija
6/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole saanut olla tarpeeksi esillä.

Vierailija
7/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että on miljardeja tapoja olla oma itsensä? Olet selvästi tyypillinen, itseään täynnä oleva ekstrovertti, joka uskoo, että hänen tapansa olla olemassa on aidoin ja paras. Ja että erilaiset ihmiset eivät vaan osaa ja kehtaa olla sellaisia kuin sinä. Se on lyhyesti sanottuna paskaa.

Sinun kaltaisissasi tyypeissä rasittaa usein jo ihan puhtaasti ääni ja äänekkyys. Se jatkuva kiekuminen ja kaakatus riipii korvia ja hermoja.

Teille sosiaaliset tilanteet ovat vain tilaisuus puhua ja esiintyä, ei kuunnella ja antaa tilaa muille. Äänekkäiden ja itseään täynnä olevien seura on uuvuttavaa.

Sinä et tunne minua ollenkaan. :-) Minuakin ärsyttää sellaiset, jotka puhuvat taukoamatta, eivätkä anna toisille puheenvuoroa. On yhtä monia tapoja olla oma itsensä kuin on ihmisiäkin, ajattelen.  Ap

Vierailija
8/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen tunnistavani sen,mitä kuvaat  Osalle -en sano, että välttämättä nyt sinun kohdallasi olisi näin Ap ,muttta osalle ja joillekin se, että sanoo olevansa avoiemsti oma itsensä ja välitön on perustelu huonolle ja tai tökerölle käytökselle,

Esimerkiksi eräs mies halusi huutaa perääni ns,  homotella kun juoksin hänen ohitseen pukeutuneena urheilutrikosiiin.

Hetekä myöhemmin hänen kumppaninsa juosk perääni ja pyytäen minua pysähtymään. - Pysähdyttyänii hän halusi pahoitella minulle miehensä käytöstä, että kai ymmärtäsin, tuon hänen mienehsä käytöksen oikein, Sanoen suunnilleen seuraavasti:  "Mies kun on aina tuollainen avoin ja suorapuheinen ei se siis niinku oikeasti tarkoittanut, että olsit homo se ny vaan on tollanen välitön, joka tykkää sanoa asiansa suoraan."

Sinkkumies

Vierailija
9/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin miehiä ja naisia ärsyttää ihminen, joka ei suostu rooliin heidän ohjaamassaan elokuvassa. Nämä ihmiset eivät tunnista erilaista ajattelutapaa, suhtautumista, arvomaailmaa, vaan heillä on jokin kummallinen näkemys siitä, millaiset ovat elämän pelisäännöt ja kuka on mitäkin. Toisin sanoen elävät vahvasti omasta sisäisestä maailmastaan käsin, luullen harhaisesti ja lapsekkaasti, että kaikki ajattelevat samoin.

Hämmästyttävää kyllä, näitä ihmisiä löytyy kaikista ikäluokista ja koulutustasokin voi olla korkea. Heidän asemansa yhteiskunnassa perustuu siihen, että kaikki ajattelevat samoin, ja jos joku ajattelee eri tavalla, tämä tulee alistaa, koska hänet koetaan uhkana omalle asemalle, itsetunnolle ja olemassaololle.

Ärsytän näitä ihmisiä. Heidän mielestään minun ei kuuluisi olla hyväitsetuntoinen, iloinen, välitön, puhelias jne. Minun kuuluisi ajatella samoin kuin he, toimia samoin, arvostaa samoja asioita, arvostaa heitä. Minulle on mm. sanottu, että luulen liikoja itsestä ja olen ylpeä, vaikka käyttäydun normaalisti, toki omat rajani tiedostaen, mutta muiden rajoja aina kunnioittaen ja muita kohtaan ystävällisesti käyttäytyen. 

Vierailija
10/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua periaatteessa haittaa, jos joku on oma itsensä. Paitsi jos joku ei ymmärrä, että mä puolestani olen oman itseni olemalla aika hiljainen ja puhumalla vain, jos on jotain asiaa.

Vierailija
11/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jos se ihminen on minusta muuten ärsyttävä, esim omat hermot ei kestä niitä jotka kailottaa kovaan ääneen aina ja kaikkialla tai on hirveitä sählääjiä. Olkoon heidän kanssaan ne joita nuo asiat ei häiritse. Ja on minussakin ihan varmasti piirteitä jotka ärsyttävät joitakin muita niin paljon etteivät halua viettää kanssani aikaa, se on ihan ok. Ei kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri.

Vierailija
12/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät, mitä kukin haluaa olla? Eikö tuo mene jo mielikuvittelun puolelle? Huomaat, että jotkut ihmiset ärsyyntyvät sinusta mistä tiedät syyn, jos et kysy? Kannattaa pohtia tätä. 

Vierailija
13/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mistä sä ap tiedät, että ne muut naiset ei uskalla olla omia itsejään? Onko he sanoneet niin ?

Vierailija
14/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mistä sä ap tiedät, että ne muut naiset ei uskalla olla omia itsejään? Onko he sanoneet niin ?

Kyseessä erityisesti puolison sukulaisia... Jos äidit ovat aina miettineet miten kuuluu olla, eivätkä ole antaneet lastensa olla omia itseään vaan siirtäneet käsittämätöntä häpeää lapsiinsa niin luulen tietäväni.

Enkä siis ole sellainen jatkuvasti pälättävä ekstrovertti vaan hyvinkin kuunteleva, mutta jos minua esim pyydetään pitämään puhe niin esiinnyn luontevasti ja puhun täydestä sydämestäni, enkä pelkää esim. Liikuttumista. Ap

Vierailija
15/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen tunnistavani sen,mitä kuvaat  Osalle -en sano, että välttämättä nyt sinun kohdallasi olisi näin Ap ,muttta osalle ja joillekin se, että sanoo olevansa avoiemsti oma itsensä ja välitön on perustelu huonolle ja tai tökerölle käytökselle,

Esimerkiksi eräs mies halusi huutaa perääni ns,  homotella kun juoksin hänen ohitseen pukeutuneena urheilutrikosiiin.

Hetekä myöhemmin hänen kumppaninsa juosk perääni ja pyytäen minua pysähtymään. - Pysähdyttyänii hän halusi pahoitella minulle miehensä käytöstä, että kai ymmärtäsin, tuon hänen mienehsä käytöksen oikein, Sanoen suunnilleen seuraavasti:  "Mies kun on aina tuollainen avoin ja suorapuheinen ei se siis niinku oikeasti tarkoittanut, että olsit homo se ny vaan on tollanen välitön, joka tykkää sanoa asiansa suoraan."

Sinkkumies

Minä en todellakaan käyttäytyisi noin. Pikemminkin olen sydämellinen ja kiltti kaikille.

Ap

Vierailija
16/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksianne luettuani ja mietittyäni: tämä liittyy ehkä enemmän tällaisiin anoppia ärsyttää miniä ja siskoa puolison vaimo tyyppisiin juttuihin. 

Jos olisin mahdollisimman näkymätön niin ei ehkä ärsyttäisi niin paljon, mutta kun en suostu olemaan kuin oma itseni. 

Vierailija
17/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies

Minä en todellakaan käyttäytyisi noin. Pikemminkin olen sydämellinen ja kiltti kaikille.

Ap

Niin. Suurin osa meistä osaa yleisesti käyttäytyä fiksusti ilman tarvetta ns, homotella tai muutoin rääpiä toisten ulkonäköä ja olemusta tai vaatetusta. - Oman rajoittuneen kokemukseni mukaan kuitenkin sanosin, että tälläiseen, vähintäänkin tyoerään käytökseen sortuvat enempi miehet kuin naiset. 

Toki olen ollut laittanut merkille, että en ole ainoa (mies) jolla on tällainen mielikuva, koska en malta olla toteamatta, että ei ole pitkä aika kun huoamsin tuolla "Seksi osiossa" kirjoituksern jonka olisi voinut aivan hyvin olla sanasta sanaan minun kirjoittamani nimimerkkiä myöten. - Kirjoituksessaan kirjoittaja kertoi, kuinka oli saanut osakseen tölvintää niin trikoiden kuin nahkahousujen käytöstään.

Olen myös joitain kertoja lukenut tältä palstalta lyhyempien miesten kirjoituksia, joissa he ovat kertoneet kuinka -en ti tiedä pitäsikö yllättyä- ovat saaneet osaksen enempi tölvintää ja mukahauskoja ja tai viiötäviä kommenteja ulkosiesta olemuksestaan/ pituudestaan muilat miehiltä kuin naisilta; toki heiltäkin mutta siis usein enempi.

Sydämmellisyys ja kiltteys on kunnioitettavaa ja arvostettavaa.- Mutta moensti raskasta, jos joku alleviivaa ja korostaa itse omaa kiltteyttään tai sydämmellisyyttään mutta sellaista sinä et Ap ole tehnyt tai en ainakaan huomaa, että olisit tehnyt. - Kaunista kesää!

Sinkkumies   

Vierailija
18/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jos olet sinitukkainen, kouluttamaton mutta somessa erittäin aktiivinen huuhaa-puhuja. 

Vierailija
19/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tunne minua ollenkaan. :-) Minuakin ärsyttää sellaiset, jotka puhuvat taukoamatta, eivätkä anna toisille puheenvuoroa. On yhtä monia tapoja olla oma itsensä kuin on ihmisiäkin, ajattelen.  Ap

&n

Naisten viisauksia: On monia tapoja olla ihminen. 

😆🤣

Vierailija
20/28 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva, rajaton huomion hakeminen keinolla millä hyvänsä 24/7 ei pelkästään ärsytä vaan kuormittaa. Täydessä äänessä tilanteessa kuin tilanteessa yötä päivää oma ego edellä isolla äänellä  meuhkaava tyyppi on aivan järkyttävä energiasyöppö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän