18-vuotias vain lorvii kesän
Ei saanut töitä vaikka haki aika paljon, jotain satunnaista keikkaa. Urheilee ja hengailee vaan.
onko kaikkien muiden 18-19 vuotiaat kesällä töissä
Kommentit (58)
Eikö 18-vuotiaalla ala syksyllä kirjoitukset? Silloinhan kannattaa kesä ottaa rennosti ja vähän valmistautua niihin eikä olla töissä.
Se on hyvä että pääsee jo nuorena suomalaisesta yhteiskunnasta jyvälle
Antaa lorvia, kun vielä kerkee. Ihana nuoruus.
Mä en ollut töissä 18-vuotiaana, mutta se oli ensimmäinen vuosi, kun hain kesätöitä. En saanut töitä. Olen kuitenkin iloinen, että sain viimeisen kerran nauttia pitkästä lomasta. Töitä on kyllä riittänyt sen jälkeen, mutta tuollaisia lomia ei ole vielä ollut.
Kai sillä voi sentään kotityöt teettää. Vai käykö mutsi ruokakaupassa, laittaa ruoat, pesee pyykit ja siivoaa kodin oman työpäivänsä päätteeksi sillä välin kun palkintoporsas vetää lonkkaa koko kesän?
Onko ap näitä vanhempia jotka on suorituskeskeisiä ja töihin heti puskemassa? Kyllä siellä töissä ehtii olla ja itse suosittelisin nuorelle opiskeluun panostamista. Mieleinen ammatti ja jatko opinnot päälle.
Tuollaisia ne on. Heti kun saat ne opetettua, ettei joka paikkaan tarvitse juosta, niin sitten ne vaan makaa. Kymmenen vuoden päästä niillä voi olla omaa aivotoimintaa ja kiinnostaa työn kaltaiset pakkoliikkeetkin. Nykyvetelyksille riittää kännykkä ja surkea ruoka, niin ei niitä kiinnosta tekeminen. Ajokortit ja sellaiset ovat ihan toisarvoisia juttuja.
Anna hengailla ja pitää lomaa. Kun on hakenut töitä eikä ole saanut niin mitä pitäisi tehdä. Kyllä sitä ehtii töitä tehdä, ei aina tartte olla niin tiukka, jos taloudellisesti selviää.
Anna lorvailla. Meilläkin tuleva abi vain varautuu kirjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kai sillä voi sentään kotityöt teettää. Vai käykö mutsi ruokakaupassa, laittaa ruoat, pesee pyykit ja siivoaa kodin oman työpäivänsä päätteeksi sillä välin kun palkintoporsas vetää lonkkaa koko kesän?
Hyvää kesää sullekin!
Sentään urheilee, se on jo hyvä asia. Edellytä kotitöihin osallistumista omalta osaltaan ja pyydä tarkkailemaan vielä työnhakusivustoja, jos tulisi joku yllättävä paikka, mihin voi vielä hakea.
Minäkin lorvin ennenkuin menin armeijaan. Kotitöitä toki piti tehdä mutta muuten rentoilua ja urheilua koko kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kesää sullekin!
Auts, sattuiko arkaan paikkaan?
18-vuotias aikuinen toki osallistuu ja tekee kotitöitä? Eikö vain helpota arkeasi vaikka tekemällä tiskit ja pesemällä pyykit arkisin? Tai käy hoitamassa ruokaostokset, että saat sinäkin hengähtää.
Älä anna vain lorvailla ailuisen nurkissa ilman kotitöitä yms!
Miksi monien asenne tuntuu olevan se että opiskelijoilla ei saisi olla lomaa vaan aina pitäisi olla kesät töissä? Jaksamisen kannalta on tärkeää välillä myös pitää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ollut töissä 18-vuotiaana, mutta se oli ensimmäinen vuosi, kun hain kesätöitä. En saanut töitä. Olen kuitenkin iloinen, että sain viimeisen kerran nauttia pitkästä lomasta. Töitä on kyllä riittänyt sen jälkeen, mutta tuollaisia lomia ei ole vielä ollut.
Miksi hait niin vanhanavasta ekan kerran? Minå olin 14-vuotiaasta alkaen kaikki kesät töissä inttivuotta lukuunottamatta aina siihen saakka kun sain vakipaikan opislkeluaika.
Menin töihin 16 vuotiaana. Kirjoitin ylioppilaaksi vasta armeijan jälkeen iltalukiosta ja saman vuoden syyskuussa lähin yliopistoon Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monien asenne tuntuu olevan se että opiskelijoilla ei saisi olla lomaa vaan aina pitäisi olla kesät töissä? Jaksamisen kannalta on tärkeää välillä myös pitää lomaa.
Miksi joidenkin asenne on se, että nuori aikuinen saa vain lorvailla ja olla keski-ikäisten työssäkäyvien aikuisten passattavana ja sen pitäisi olla jotenkin ok?
Eikö olisi jotenkin oikein ja kohtuullista, että nuori pystyvä aikuinen tekee vaikka arkisin tekee kotitöitä (2-3 h/päivä) jos ei ole muutakaan työtä eli silloin kun keski-ikäiset vanhemmat ovat töissä? Vanhemmat kuitenkin kustantaa ruuat ja katonkin päänpäälle.
Eivät ole, kun niitä kesätöitä ei riitä kaikille.