Näin lukiolaispoika kuvailee iltaa, jolloin Wille Rydman vei kaksi alaikäistä tyttöä kotiinsa
Rydman oli vaalipaneelissa lukiossani ja sen jälkeen meillä oli yhteiskuntaopin kurssin tehtävä, jossa meidän piti haastatella eri puolueiden ehdokkaita.
Olimme Narinkkatorilla ja törmäsimme siellä Rydmaniin. Olin paikalla kahden ystäväni kanssa ja lopuksi hän pyysi minut ja ystäväni vaalivalvojaisiinsa sekä sen jälkeen Kokoomuksen vaalivalvojaisiin.
Tapahtuma-aikaan alaikäinen mies kertoi pitäneensä kutsua mielenkiintoisena ja jännittävänä.
Jälkeen päin olen kuitenkin ajatellut, että hän ei varmaan kutsunut varsinaisesti minua sinne, vaan ajatuksena on, että hän toivoi juhliin näitä kahta naispuolista ystävää.
Juhlien jälkeen nuori mies oli kuullut, mitä Rydmanin jatkoilla oli tapahtunut. Hän kertoi kuulleensa asiasta kolmannelta henkilöltä, ennen kuin oli kysynyt suoraan Rydmanin matkaan lähteneiltä tytöiltä, jotka kertoivat hänelle asiasta.
He kertoivat lähteneensä Wille Rydmanin kanssa jatkoille Rydmanin asuntoon, missä oli ollut Rydmanin tyttöystävä. Se oli tullut heille yllätyksenä, kun he eivät olleet osanneet odottaa sitä, kertoi mies kuulusteluissa.
He olivat juoneet alkoholia asunnossa ja heille oli tullut alkoholin juomisesta epämukava olo. Ikään kuin heitä olisi yritetty kannustaa alkoholin juomiseen, vaikka he eivät olisi halunneet. En osaa kertoa siitä tarkemmin.
Lisäksi heille oli tullut epämukava olo vihjailuista ja he olivat lähteneet asunnosta. He sanoivat, että heille tuli sellainen olo, että Wille Rydman ja hänen tyttöystävänsä olisivat halunneet harrastaa seksiä heidän kanssaan. Siitä heillä oli tullut epämukava olo ja he lähtivät asunnosta, kertoi juhlien järjestäjä kuulusteluissa.