Miten soskussa pitäisi käyttäytyä, että sieltä saisi apua?
Itse en ole saanut apua, kun olen skarppi ja en käytä huumeita, ja osaan ajatella itsekin ongelmien seuraavaa askelta. Esimerkiksi siirrän laskujen eräpäiviä, kun en pysty maksamaan. Pysyn tällä tavalla koko ajan jotenkin kiinni, että luottotiedot ei mene eikä asunto, mutta oikeasti olen tosi väsynyt taloudellisiin vaikeuksiin ja haluaisin apua. On siis pitkäaikainen sairaus ja siksi rahaongelmia, lapsiakin on.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hattu päästä ja pidät sitä sylissä ja muista koiranpentukatse.
Mulla menee aina semmoinen reippaus päälle ja olen äärimmäisen yhteistyökykyinen, jos sosiaalityöntekijä vaikuttaa yhtään ymmärtäväiseltä ihmiseltä. Ehkä pitäisi tuoda epätoivoa enemmän ilmi, vai saako sieltä ne apua jotka vaatii ja uhkailee? Olen oikeasti uupunut ja mielestäni taloudellisesta pärjäämisestäni ja henkisestä jaksamisestani kannattaa olla huolissaan, en vaan kehtaa itkeä tai näyttää sitä ulospäin. Ap
Ei tarvitse itkeä, mutta sano rehellisesti miten huonosti asiat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sano juma...uta sosku! Helsingissä se on sossu.
Oletko muualtapäin Suomea tai vähän iäkkäämpi?
En ole kovin kaukaa pääkaupunkiseudusta. Ap
Kyllä olet, maalaisretale.
Kelahan nuo hoitaa netissä. Ei sinne tarvitse mennä lainkaan paikalle esittämään yhtään mitään.
Varaa aika sinne aikuissosiaalityön puolelle. Voit keskustella silloin ajan kanssa tilanteestasi. Se että laittaa vaan hakemuksen johonkin niin valitettavasti hylätään monesti ihan vaan sillä et suoritetaan joku laskelma jonka mukaan sun tulot pitäisi riittää siihen johonkin asiaan, noi hakemukset käsitellään kuitenkin nopeasti ja vähällä tiedolla avun tarpeesta. Niitä täytä kaavake ja tulosta tiliote hakemuksia kannattaa suosia vaan silloin kun on joku selkeä poikkeus mihin käytännössä rahaa myönnetään kaikille vähävaraisille esim muuttoavustus...