yli 40 prosentilla työnhakijoista ei ole työnhakuvelvoitetta.
Kommentit (7)
Miksi te ette itse tee asioille mitään? Helppohan se työnhakuvelvoite on pyytää itselle. Ei kannata aina kääntää asioita huonon kuuloiseksi ja antaa väärää tietoa joka lietsoo pelkoa, epätoivoa sekä hysteriaa. Olkaa aktiivisia itsekin.
On myös heitä jotka sitä eivät millään koskaan haluaisi. Mikään ei ole koskaan hyvin.
Sitä se on kun ei pääse monista lääkärinlausunnoista huolimatta työkyvyttömyyseläkkeelle. Kela ja eläkevakuutus vai mikä lie tietää potilasta näkemättä että täysin työkykyinen on ja mitätöivät lääkärinlausunnot eläkkeestä.
Olin työttömänä kummankin aktiivimallin aikana (yhtäjaksoisesti 8 vuotta). Sukunimeni alkaa Y-kirjaimella ja kumpikaan aktiivimalli ei koskettanut minua millään tavalla. Oletan, että asioita edistetään aakkosjärjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette itse tee asioille mitään? Helppohan se työnhakuvelvoite on pyytää itselle. Ei kannata aina kääntää asioita huonon kuuloiseksi ja antaa väärää tietoa joka lietsoo pelkoa, epätoivoa sekä hysteriaa. Olkaa aktiivisia itsekin.
Sairaus estää työnhaun. Muttei pääse eläkkeelle.
Täällä yksi samanlainen. Olin jopa kaupungin omassa työkykyarviossa. Siellä neljä lääketieteen asiantuntijaa tutkivat ja puolsivat työkyvyttömyyseläkettä. Vastaus oli aika tyly, ei työkyvyttömyyseläkettä eikä valitusoikeutta. Niinpä työvoimavirkailija poisti minulta työnhakuvelvoitteen. Reilun vuoden kuluttua koittaa työeläke. En ole edes viitsinyt tarkistaa kuinka pieni se on. Murehdin sitä sitten, kun tulee eläkepäätös kotiin. Työvuosikymmeniä on muutama kuitenkin.
Sen voi pyytää itsekin ilmoittamalla sinne työkkäriin että haluat sen velvoitteen. Itse olen taas ihan kiitollinen pienestä tauosta monen vuoden jälkeen. Mutta hyvä se on, pitää aktiivisena varmemmin kuitenkin.