Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksu käräjäoikeuden määräyksen mukaisesti

Vierailija
10.06.2024 |

Käräjäoikeuden päätöksen mukaisesti toiselle huoltajalle on määrätty yksinhuoltajuus, kaikki päätäntävalta lasten asioihin sekä elatusmaksu etävanhemmalle 0e kunnes lapset täyttävät 18 vuotta. Tällä hetkellä ei ole elätuskykyä ollenkaan. Onko pakko maksaa kun tulot nousevat ja onkohan tässä joku kohtuullinen raja asetettu että pystyisi itsekin elämään? Mihin kuuluu ilmoittaa tulomuutoksista.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pääset töihin niin tarkista asia lastenvalvojalta. Jos käräjäoikeus on päättänyt että sinulla ei ole nyt maksuvaraa elatusmaksuihin niin joudut maksamaan niitä vasta sitten kun asiasta on tehty uusi päätös. 

Se toinenkin jätti ennen tulot kertomatta niin on vähän epäreilua. Minimin maksan ehkä.

Tässä ei nyt ole kyse sen toisen tuloista vaan vain sinun tuloistasi. Ja tällä hetkellä sinun ei tarvitse oikeuden päätöksen mukaan maksaa mitään joten relaa ja odota töihin pääsyä. Palaa sitten asiaan!

Olen ihan relax ja kyllä sen toisen tulotkin täytyy vaikuttaa. Lapsia ei voi ottaa edes viikonlopuksi jos ei jää varaa. Ei ole pakko suostua mihinkään.

Vaan onko sinulla edes tapaamisoikeutta lapsiisi? Eihän niitä voi ottaa viikonlopuksi luokseen jos sitä ei ole.

Vierailija
62/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kuluthan ovat suuremmat kuin aikuisen.

Lapsi tarvitsee leluja - aikuinen ei.

Lapsi tarvitsee koko vaatekaapin uusinnan kerran vuodessa - aikuinen ei.

Mietippäs, kun joutuisit roudaamaan kierrätyskeskukseen kerran vuodessa kaikki ulkotakkisi, ulkohoususi, kaikki sisävaatteesi kalsareita myöten sekä kaikki kesä ja talvikenkäsi ja sitten ostamaan koko setin uudelleen vain seuraavaksi vuodeksi, kunnes taas sama rumba uudelleen??

Mietipä kuinka kalliiksi pelkästään tuo vaaterumba tulee kasvavien lasten kanssa. 

Samoin polkupyörätkin ja muut vempeleet ja lelut pitää uusia vähän väliä lapsen kasvaessa ja tarpeiden muuttuessa.

Samaten lapsi syö miltei yhtä paljon kuin aikuinen, viimeistään teini-iässä. Vessapaperia ja shampootakin kuluu ihan sama määrä.

Lapsen normaaleihin elämän kuluihin uppoaa vähintään siis keskimäärin 500 euroa kuussa (laskettuna siis ihan kaikki, lääkk

Ei mene läpi, ennen jätti tulot ilmoittamatta vaikka kerroin kaiken mihin menee rahaa. Sil on rahaa niin nyt maksaa itse enkä minä kiinnostu hänen kuluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikuisen oikeesti, eihän sinulla lapsia olekaan!

Vierailija
64/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pääset töihin niin tarkista asia lastenvalvojalta. Jos käräjäoikeus on päättänyt että sinulla ei ole nyt maksuvaraa elatusmaksuihin niin joudut maksamaan niitä vasta sitten kun asiasta on tehty uusi päätös. 

Se toinenkin jätti ennen tulot kertomatta niin on vähän epäreilua. Minimin maksan ehkä.

Tässä ei nyt ole kyse sen toisen tuloista vaan vain sinun tuloistasi. Ja tällä hetkellä sinun ei tarvitse oikeuden päätöksen mukaan maksaa mitään joten relaa ja odota töihin pääsyä. Palaa sitten asiaan!

Olen ihan relax ja kyllä sen toisen tulotkin täytyy vaikuttaa. Lapsia ei voi ottaa edes viikonlopuksi jos ei jää varaa. Ei ole pakko s

Ei tietenkään onneksi voi, ei olisi varaakaan. Miten luulet että olisi varaa muutenkaan ottaa? Maksakoon itse ja hoitakoon itse kun on niin täydellinen :)

Vierailija
65/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja polkupyöränkin vei ja puoli omaisuutta eikä niitä elareita kukaan kiinnostunut tarkastamaan. Onko reilua? Maksakoon itse. 

Vierailija
66/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut edes teininä näin rauhallinen  ja vapaa nainen :) <3 

Vierailija
67/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä sitä mieltä, että jos lähivanhempi on tarpeeksi varakas itse elättämään lapsensa ja etä elää köyhyydessä on täysin kohtuutonta vaatia elatusmaksuja häneltä.  Pelkkää lähin ahneutta ja todellakin laittaa maksamaan omaa kämppäänsä tms. Vielä kun ottaa huomioon, että hän on yksinhuoltaja ja etä:llä ei mitää "oikeutta" lapseen, niin miksi helkutissa hänen pitäisi mitää maksaa?! Kun hakee yksinhuoltajuutta pitäisi oikeus elatusmaksuihin loppua kokonaan. Miksi muuten maksetaan tai ainakin maksettiin kaikkia yh-korotuksia jne. vaikka saa elatusmaksujakin. Kyllä olisi järjestelmässä korjattavaa. Näin ulkopuolisena tuollaisesta asiasta kykenen näkemään asian objektiivisesti toisin kuin lukuisat ap:n mielipiteitä lynkanneet av-mammat.

Vierailija
68/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä .elän ja katsokoon keittiöön uuden  psykolooginsa. 

Vierailija
69/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä sitä mieltä, että jos lähivanhempi on tarpeeksi varakas itse elättämään lapsensa ja etä elää köyhyydessä on täysin kohtuutonta vaatia elatusmaksuja häneltä.  Pelkkää lähin ahneutta ja todellakin laittaa maksamaan omaa kämppäänsä tms. Vielä kun ottaa huomioon, että hän on yksinhuoltaja ja etä:llä ei mitää "oikeutta" lapseen, niin miksi helkutissa hänen pitäisi mitää maksaa?! Kun hakee yksinhuoltajuutta pitäisi oikeus elatusmaksuihin loppua kokonaan. Miksi muuten maksetaan tai ainakin maksettiin kaikkia yh-korotuksia jne. vaikka saa elatusmaksujakin. Kyllä olisi järjestelmässä korjattavaa. Näin ulkopuolisena tuollaisesta asiasta kykenen näkemään asian objektiivisesti toisin kuin lukuisat ap:n mielipiteitä lynkanneet av-mammat.

Kiitos, olen samaa mieltä. Rajansa kaikella.

Vierailija
70/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla etä maksaa lähin kämppää 0-200 euron suuruisilla elatusmaksuilla? Varsinkin jos lähivanhemman omat tulot on vaikka 5-6k kuukaudessa.

Huoltajuus ei liity elatusvelvollisuuteen.

Vierailija
71/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla etä maksaa lähin kämppää 0-200 euron suuruisilla elatusmaksuilla? Varsinkin jos lähivanhemman

Mietipäs jos saat 1700 käteen ja on 2-3 lasta. Aivan sairasta paskaa tämä Suomi.

Vierailija
72/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla etä maksaa lähin kämppää 0-200 euron suurui

Mietipäs jos saat 1700 käteen ja on 2-3 lasta. Aivan sairasta paskaa tämä Suomi.

Käteen mistä? Palkasta vai siltä etältä joka ei maksa elareita?

Vierailija
73/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pitäisi olla lauseke. Elatusvelvollinen on velvoitettu ilmoittamaan jos tulot paranevat. Jos ei ole. Tuomiolauselmassa on virhe.

Jos ne ulot nousee tai laskee. Voi aina laskettua lastenalvojalla uudet maksut määräaikaisella sopimuksella. Käräoikeuden päätös jatkuu ä, kun määräaikainen on ohi.

Jos elatusvelvollinen saa uusia elatettavia ovat he samalla viivalla. Joten myös silloin on hyvä laskettua uudelleen. Jos ei lasketa perintä jatkuu vahvemmalla käräjäoikeuden päätöksellä.

Mut kukapa 0 soppari saanut. Ilmoittaisi tulojen noususta kenellekään. Käräoikeuden 0 kertoo työkyvyttömyydestä. Jos olisi pelkistä pikku sairaslomista kyse. Päätös olisi tehty vain muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
74/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää kumia

Vierailija
75/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kannattaa käyttää kumia eikä tulla tänne sitten vollottamaan.

Nyt sinun ei tarvitse tukea lapsiasi heidän elämässään millään tavalla, ei maksaa elareita eikä tavata heitä. Joten mitä pillität!

Vierailija
76/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kannattaa käyttää kumia eikä tulla tänne sitten vollottamaan.

Nyt sinun ei tarvitse tukea lapsiasi heidän elämässään millään tavalla, ei maksaa elareita eikä tavata heitä. Joten mitä pillität!

Olette aika röyhkeitä tällä palstalla. Tässä kohtaa nämä syytökset voi kohdistaa lastensuojeluun täysin ja kokonaksuudessaan. Ei saa Suomessa omia lapsia edes hoitaa koska olette saatanan kateellista kansaa. Pus <3

Vierailija
77/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla etä maksaa lähin kämppää 0-200 euron suuruisilla elatusmaksuilla? Varsinkin jos lähivanhemman

No tietenkin maksaa, koska lähillä on jo tarpeeksi omaa rahaa elättää lapset. Silloin se etän maksama elatusmaksu menee suoraan vaan ylimääräiseksi rahaksi lähille, maksakoon nyt sillä sitten vaikka asuntolainan lyhennystä. Vai onko teillä kaikilla yh:lla merkityt setelit tai oma maksukortti lapsia varten?  Niin, en uskonutkaan, joten kukaan ei tiedä kuinka suuri osa etän maksamista elatusmaksuista todellisuudessa menee siihen lapsen/lapsien elatukseen.

Vierailija
78/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että toinen on määrätty yksinhuoltajaksi, ei poista etävanhemmalta elatusvelvollisuutta.

Näin minäkin ajattelin. Toinen on hyvätuloinen ja varakas niin vaikuttaako se siihen että voisi maksaa minimiä pienillä ansiotuloillani mahdollisesti? Tuntuisi typerältä sellaiselle pohatalle maksaa isoja summia rahaa ja sitten itsekin elää ihan rutiköyhänä kuitenkin.

Kun elatusmaksu määrätään, kukaan ei ajattele onko lapsen lähivanhempi varakas, hyvätuloinen tai köyhä. Elatusmaksun on tarkoitus taata (antaa) lapselle samanlainen elintaso kuin lapsella olisi, jos vanhemmat ja lapsi asuisivat yhdessä perheenä. Moni etävanhempi ei ymmärrä tätä. Kyseessä on lapsen elintaso. Useimmiten lapsi kyllä tietää, jos toinen vanhempi ei osallistu. Lähivanhempi kertoo siitä sukulai

Sinä olet nyt ymmärtänyt väärin. Elatusmaksun tarkoitus on taata lapselle riittävä elatus, josta vastaa hänen kumpikin vanhempansa kykyjensä mukaan. 

Vierailija
79/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nyt nämä hyvät ohjeemme toisinkin päin. :)

Vierailija
80/88 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että toinen on määrätty yksinhuoltajaksi, ei poista etävanhemmalta elatusvelvollisuutta.

Näin minäkin ajattelin. Toinen on hyvätuloinen ja varakas niin vaikuttaako se siihen että voisi maksaa minimiä pienillä ansiotuloillani mahdollisesti? Tuntuisi typerältä sellaiselle pohatalle maksaa isoja summia rahaa ja sitten itsekin elää ihan rutiköyhänä kuitenkin.

Kun elatusmaksu määrätään, kukaan ei ajattele onko lapsen lähivanhempi varakas, hyvätuloinen tai köyhä. Elatusmaksun on tarkoitus taata (antaa) lapselle samanlainen elintaso kuin lapsella olisi, jos vanhemmat ja lapsi asuisivat yhdessä perheenä. Moni etävanhempi ei ymmärrä tätä. Kyseessä on lapsen elintaso. Useimmiten lapsi kyllä tietää, jos toinen vanhem

Niin pitäisi olla mutta toiset ne jättää tulonsa ilmoittamatta tai valehtelevat niistä ja elävät omaa elämäänsä keräten rahaa ja nauttien vapaudesta joten jokin raja nyt jumalauta näihin juttuihinne. Ja tiedoksenne, käräjäoikeudessa ollaan sitä mieltä että ne ilmoittamatta jätetyt tulot ja niistä johtuva taloudellinen tappio lähille vanhenevat sen siliän tien joten älkää nyt ilmoittako suotta kun tulot nousevat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme