80 prosenttia kansasta ei äänestä Kokoomusta
Suomen demokratian tila ei näytä kummoiselta, koska Kokoomus on aina vallassa, vaikka heitä äänestää vain viidennes kansasta.
Kokoomuksen ideana on huono-osaistaa 80 prosenttia kansasta, jotta he voisivat olla yhä vauraampaa hyväosaista vähemmistöä.
Hyvänä yhtenä esimerkkinä tästä on asumisoikeusasuntojärjestelmän romuttaminen. Kaj Mykkäsen mukaan kyseisessä asumismuodossa asuvat ovat liian hyväosaisia.
Kokoomuslaisten ja heidän viiteryhmänsä mielestä he itse eivät siis ole liian hyväosaisia vaan muut ovat liian hyväosaisia.
Kommentit (27)
Jos 80% kansasta ei äänestä, niin miten pääsevät eduskuntaan. Riittää siis että 20% äänestää. Onko puolueita liikaa? Äänet jakautuvat liian tasan ja sitten muutama vaaankieliääni kallistaa koko potin.
Ehkä nukkujien kannattaisi sitten ryhdistäytyä ja käydä äänestämässä. Jokainen tietää, että matala äänestysprosentti sataa nimenomaan kokoomuksen laariin.
Kokoomus on vähän kuin KD. Samat kulttilaiset äänestävät joka kerta ja kannatusprosentti on aina sama.
Vaalijärjestelmässämme eniten ääniä saanut puolue pääsee yleensä johtamaan hallitusneuvotteluja. Surullista enemmistön eli n. 80% kansasta kannalta tässä on se, että keskituloisten eli 3000-4000 e/kk ansaitsevien äänillä suurpääoma ja työnantajaleiriä pääsee heikentämään näidenkin työntekijöiden asemaa.
Sellaisia äänestäjiä ei ole lukumääräisesti tarpeeksi, joiden asioita Kokoomus oikeasti ajaa eli vähintään n. 10.000e/kk ansaitsevia johtajia, ylemmän keskiluokan asiantuntijoita ja hyvätuloisia yrittäjiä. Yrittäjille Kokoomus on toki ihan sopiva puolue. Mutta nämä Sari Sairaanhoitajat ym. joita Kokoomus on "kosiskellut" ja joiden asioita Kokoomus väittää ajavansa - Kokoomuksen ajama politiikka vain heikentää heidän asemaansa.
Suomen taloustilanne on haasteellinen mutta kuka toimii ja miten? Perussuomalaiset toiseksi suurempana puolueena nautinnollisesti toteuttaa näitä hyväosaisten junailemia leikkauksia vähävaraisten etuuksiin saksiensa kanssa ja kokoomuslaiset ovat hyvillään, kun kansan negatiivinen kokemus kohdistuu perussuomalaisiin. Kokoomus pääsee kuin se kuuluisa "canis lupus familiaris" veräjästä.
Li ei olisi saanut näin paljon ääniä, jos olisi kysytty:
Onnistuiko Li Andersson opetusministerin tehtävissä?
Turhaan se Orpo paukuttelee omahyväisenä henkseleitään.
En ole ikinä äänestänyt Kokoomuslaista enkä tee niin tulevaisuudessakaan.
Ja vielä vähemmän jotain muuta puoluetta.
Joten?
Vierailija kirjoitti:
Vaalijärjestelmässämme eniten ääniä saanut puolue pääsee yleensä johtamaan hallitusneuvotteluja. Surullista enemmistön eli n. 80% kansasta kannalta tässä on se, että keskituloisten eli 3000-4000 e/kk ansaitsevien äänillä suurpääoma ja työnantajaleiriä pääsee heikentämään näidenkin työntekijöiden asemaa.
Sellaisia äänestäjiä ei ole lukumääräisesti tarpeeksi, joiden asioita Kokoomus oikeasti ajaa eli vähintään n. 10.000e/kk ansaitsevia johtajia, ylemmän keskiluokan asiantuntijoita ja hyvätuloisia yrittäjiä. Yrittäjille Kokoomus on toki ihan sopiva puolue. Mutta nämä Sari Sairaanhoitajat ym. joita Kokoomus on "kosiskellut" ja joiden asioita Kokoomus väittää ajavansa - Kokoomuksen ajama politiikka vain heikentää heidän asemaansa.
Suomen taloustilanne on haasteellinen mutta kuka toimii ja miten? Perussuomalaiset toiseksi suurempana puolueena nautinnollisesti toteuttaa näitä hyväosaisten junailemia leikk
Tienaan 4500/kk ja äänestän kokoomusta. Kokoomuslainen politiikka ajaa minun asemaani hyvin. Miksi ajattelet, että vasta 10 000/kk hyötyisivät?
Kokoomuksen äänestäjistä iso osa ei äänestäisi kokoomusta, jos Suomessa olisi keskiluokan-ylemmän keskiluokan etuja ajava puolue. Miksi tällaista puoluetta ei sitten ole. Tähän kategoriaan kuuluu niin paljon mukavassa toimisto- ja/tai etätyössä olevia asiantuntijoita ja erityisasiantuntijoita, joilla arki menee töissä ja perheen kanssa. Ei uskalleta ottaa riskiä jäädä pois lähes varmasta työpaikasta ja hypätä epävarmuuteen, jos poliittista menestystä ei tulisikaan. Lisäksi voi olla, että puolue olisi uusi RKP tai KD, jossa yksi asia yhdistää, mutta sen jälkeen (lähes) kaikestamuusta ollaan erimielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen taloustilanne on haasteellinen mutta kuka toimii ja miten? Perussuomalaiset toiseksi suurempana puolueena nautinnollisesti toteuttaa näitä hyväosaisten junailemia leikk
Pitkäaikaisena pienyrittäjänä sanon, että yritykselläni on aina mennyt huonoiten kokoomuksen ollessa vallankahvassa. Marinin hallituksesta voi olla montaa mieltä, mutta pienyrittäjät se pelasti kriisiaikana. Nyt kokoomus on tuhonnut kaiken, kuten teki pienyrittäjille 90-luvun lamassa.
"Tienaan 4500/kk ja äänestän kokoomusta. Kokoomuslainen politiikka ajaa minun asemaani hyvin. Miksi ajattelet, että vasta 10 000/kk hyötyisivät?"
Onko tuo pelkkä palkkatulo vai kokonaisansio? Netto vai brutto? Paljonko on pääomatuloja ja muuta varallisuutta?
Itsellä on omaisuutta kertynyt ja olen yrittäjä. Mutta en koe Kokoomuksen olevan minun puolueeni vaan suursijoittajien sekä -yritysten puolue. Vuositulot itsellä vaihtelevat, mutta tänä vuonna n. 80 000 brutto.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on vähän kuin KD. Samat kulttilaiset äänestävät joka kerta ja kannatusprosentti on aina sama.
Olen entinen KD äänestäjä. Menettivät minut nykyisen politiikkansa takia.
Kotona makaava tukielättikin voisi jo tajuta, että menestyvä yritys on myös työntekijän etu. Vienti tuo rahaa Suomeen ja tuonti vie rahaa Suomesta. Kun työskentelemässäni firmassa menee hyvin, niin ei ole lomautuksia ja henkilökohtainen palkka nousee helpommin. Yritysten voitosta maksama vero vähentää valtion painetta nostaa minun veroja. Näin nettoveronmaksajana näen useita hyvin perusteltuja syitä äänestää puoluetta, joka ajaa yritysten etua ja valtion rahojen tuhlaamisen kitkemistä. Toki, jos tarkoituksena on nyhtää valtiolta mahdollisimman paljon etuja mahdollisimman pienellä vaivalla, niin vasemmistopuolue on siihen oikea ratkaisu. Valitettavasti näin.
Vierailija kirjoitti:
"Tienaan 4500/kk ja äänestän kokoomusta. Kokoomuslainen politiikka ajaa minun asemaani hyvin. Miksi ajattelet, että vasta 10 000/kk hyötyisivät?"
Onko tuo pelkkä palkkatulo vai kokonaisansio? Netto vai brutto? Paljonko on pääomatuloja ja muuta varallisuutta?
Itsellä on omaisuutta kertynyt ja olen yrittäjä. Mutta en koe Kokoomuksen olevan minun puolueeni vaan suursijoittajien sekä -yritysten puolue. Vuositulot itsellä vaihtelevat, mutta tänä vuonna n. 80 000 brutto.
-eri-
Omaisuutta meidän perheellä on lähes miljoona. -se ketä lainasit
80% äänioikeutetusta ei edes äänestä !
Olet jäljillä!
Smoothiet tälle!
-winner-