Kuuluuko tällainen työhaastatteluun ja ottaakko paikka vastaan?
Esihenkilö kysyi, miksi kohdistan katseeni aina alaspäin puhuessani ja sanoi, että olen söpö. Sotealan paikka kyseessä. Ihan hyvä palkka, mutta jäi inhottava olo tuollaisesta. Ei ole aikaisemmin kukaan haastattelija ollut noin.
Kommentit (24)
Tässähän se tuli kiteytettynä miksi miesten työttömyys on ~40% korkeampi kuin naisten melkein kaikissa ikäluokissa.
As johtuvaa katsoo alaspäin, ei katso silmii?
Ehkä hän dom-henkinen ja tunnistaa sinussa potentiaalia seuraavaksi subikseen?
Ehkä päädytte vielä yhteen ja kotikuri suhteeseen.
näitä lirkuttelevia setämiesrekrytoijia ja haastattelijoita on sekä julkisella että yksityisellä.
ihminen on lopulta vain eläin, limainen sellainen.
sinänsä aika surullista että moni on jopa valmis sabotoimaan työpaikkansa talouden tai optimaalisen suorituskyvyn jotta sinne saadaan 'silmäkarkkia' parhaan kandidaatin sijasta.
Asiaton kommentti, en menisi tuon alaiseksi. Jos olisi siis sun tuleva esimies.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se tuli kiteytettynä miksi miesten työttömyys on ~40% korkeampi kuin naisten melkein kaikissa ikäluokissa.
Ai kui?
Vierailija kirjoitti:
näitä lirkuttelevia setämiesrekrytoijia ja haastattelijoita on sekä julkisella että yksityisellä.
sinänsä aika surullista että moni on jopa valmis sabotoimaan työpaikkansa talouden tai optimaalisen suorituskyvyn jotta sinne saadaan 'silmäkarkkia' parhaan kandidaatin sijasta.
No, mun setä oli kirjaimellisesti tuollainen setämies. Veneilyalan firma oli muutenkin lähinnä harrastus, joten oli ihan se ja sama mitä se tuotti. Ei palkannut sinne ikinä ketään muuta kuin ilmapäisiä 18-22v naisia jotka eivät pitkän opastamisenkaan jälkeen ymmärtäneet Excel-taulukoista sen enempää kuin sika limpusta.
Otti minut (tukevahko, rumahko sukulaisnainen) sinne pitkin hampain töihin kun moni sukulainen painosti ja sanoi että sinullahan on siellä koko ajan vapaita työpaikkoja.
Minä sain sitten tehdä noin 99% firman suorittavasta työtaakasta. Mitään kiitosta siitä ei saanut.
'Assistentteina' oli ties mitä räpsyripseä joka lähinnä sometti ja laittautui työnteon sijasta mutta palkka juoksi. Sekä kävivät välillä lounaalla tai merellä sedän kanssa.
Ottaisin työn koska miksi en käyttäisi hyväkseni tilaisuutta ja haastattelijan tyhmyyttä.
Haastatellut oli nainen ja minä nainen. Ei silti kuulu tuollainen haastattelutilanteeseen. Olen iältäni 30+, joutuisinko joksikin silmätikuksi tuolla. En tiedä, tuli vaan mieleen. Ohis: En ole kirjolla, en pysty ajattelemaan selkeästi ellen riko välillä katsekontaktia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin työn koska miksi en käyttäisi hyväkseni tilaisuutta ja haastattelijan tyhmyyttä.
Ap:han se tuossa tyhmä on!
Saitko siis paikan?
Voithan kertoa, ett se tuntui epämiellyttävältä.
Ihan hyvä on tuoda itsensä esiin. Ei sinun tarvitse mennä piiloon. Ihan asiallinen käytös kuuluu olla.
Otat paikan ryhdikkäästi vastaan.
Haluat töitä.
Älä jätä arvailujen varaan tuollaisia.
Jos jäi kauhea olo, älä ota vastaan. Kuuntele itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mun setä oli kirjaimellisesti tuollainen setämies. Veneilyalan firma oli muutenkin lähinnä harrastus, joten oli ihan se ja sama mitä se tuotti. Ei palkannut sinne ikinä ketään muuta kuin ilmapäisiä 18-22v naisia jotka eivät pitkän opastamisenkaan jälkeen ymmärtäneet Excel-taulukoista sen enempää kuin sika limpusta.
Otti minut (tukevahko, rumahko sukulaisnainen) sinne pitkin hampain töihin kun moni sukulainen painosti ja sanoi että sinullahan on siellä koko ajan vapaita työpaikkoja.
Minä sain s
Muita v*tutti, mutta setä eli elämänsä parasta aikaa. Ja ilmeisesti oli myös pinkka kunnossa. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Haastatellut oli nainen ja minä nainen. Ei silti kuulu tuollainen haastattelutilanteeseen. Olen iältäni 30+, joutuisinko joksikin silmätikuksi tuolla. En tiedä, tuli vaan mieleen. Ohis: En ole kirjolla, en pysty ajattelemaan selkeästi ellen riko välillä katsekontaktia.
-ap
Katso sivulle tai ylöspäin jatkossa.
Suomessa ei ole pakkotyötä. Työpaikalta voi poistua vaikka ilmottamatta.
-Kiera-
Vierailija kirjoitti:
Saitko siis paikan?
Voithan kertoa, ett se tuntui epämiellyttävältä.
Ihan hyvä on tuoda itsensä esiin. Ei sinun tarvitse mennä piiloon. Ihan asiallinen käytös kuuluu olla.
Otat paikan ryhdikkäästi vastaan.
Haluat töitä.
Älä jätä arvailujen varaan tuollaisia.
Sain paikan, mut taidan miettiä yön yli ennen kuin teen päätöksen.
Ehkä halusi lypsää sinulta reaktion? Jos palkkaa saadakseen sinut ostettua luokseen, ei voi tietää olisiko palkannut jos olisit katsonut kohti enemmän.
Ottaisin paikan vastaan jos työ kiinnostaa. Jos pomo ryhtyy hankalaksi, muista kertoa muille miten työhaastattelussa ja sen jälkeen kävi.
En ottaisi vastaan ja tekisin ilmoituksen ko.henkilön esihenkilöille epäasiallisesta käytöksestä.