Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko tällainen työhaastatteluun ja ottaakko paikka vastaan?

Vierailija
10.06.2024 |

Esihenkilö kysyi, miksi kohdistan katseeni aina alaspäin puhuessani ja sanoi, että olen söpö. Sotealan paikka kyseessä. Ihan hyvä palkka, mutta jäi inhottava olo tuollaisesta. Ei ole aikaisemmin kukaan haastattelija ollut noin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vastaan ja tekisin ilmoituksen ko.henkilön esihenkilöille epäasiallisesta käytöksestä. 

Vierailija
2/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän se tuli kiteytettynä miksi miesten työttömyys on ~40% korkeampi kuin naisten melkein kaikissa ikäluokissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

As johtuvaa katsoo alaspäin, ei katso silmii?

Vierailija
4/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän dom-henkinen ja tunnistaa sinussa potentiaalia seuraavaksi subikseen?

Ehkä päädytte vielä yhteen ja kotikuri suhteeseen.

Vierailija
5/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä lirkuttelevia setämiesrekrytoijia ja haastattelijoita on sekä julkisella että yksityisellä.

ihminen on lopulta vain eläin, limainen sellainen.

sinänsä aika surullista että moni on jopa valmis sabotoimaan työpaikkansa talouden tai optimaalisen suorituskyvyn jotta sinne saadaan 'silmäkarkkia' parhaan kandidaatin sijasta.

Vierailija
6/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista.

Vierailija
7/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaton kommentti, en menisi tuon alaiseksi. Jos olisi siis sun tuleva esimies. 

Vierailija
8/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se tuli kiteytettynä miksi miesten työttömyys on ~40% korkeampi kuin naisten melkein kaikissa ikäluokissa.

Ai kui?

Vierailija
9/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näitä lirkuttelevia setämiesrekrytoijia ja haastattelijoita on sekä julkisella että yksityisellä.

sinänsä aika surullista että moni on jopa valmis sabotoimaan työpaikkansa talouden tai optimaalisen suorituskyvyn jotta sinne saadaan 'silmäkarkkia' parhaan kandidaatin sijasta.

No, mun setä oli kirjaimellisesti tuollainen setämies. Veneilyalan firma oli muutenkin lähinnä harrastus, joten oli ihan se ja sama mitä se tuotti. Ei palkannut sinne ikinä ketään muuta kuin ilmapäisiä 18-22v naisia jotka eivät pitkän opastamisenkaan jälkeen ymmärtäneet Excel-taulukoista sen enempää kuin sika limpusta.

Otti minut (tukevahko, rumahko sukulaisnainen) sinne pitkin hampain töihin kun moni sukulainen painosti ja sanoi että sinullahan on siellä koko ajan vapaita työpaikkoja.

Minä sain sitten tehdä noin 99% firman suorittavasta työtaakasta. Mitään kiitosta siitä ei saanut.

'Assistentteina' oli ties mitä räpsyripseä joka lähinnä sometti ja laittautui työnteon sijasta mutta palkka juoksi. Sekä kävivät välillä lounaalla tai merellä sedän kanssa.

Vierailija
10/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin työn koska miksi en käyttäisi hyväkseni tilaisuutta ja haastattelijan tyhmyyttä.

Vierailija
11/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastatellut oli nainen ja minä nainen. Ei silti kuulu tuollainen haastattelutilanteeseen. Olen iältäni 30+, joutuisinko joksikin silmätikuksi tuolla. En tiedä, tuli vaan mieleen. Ohis: En ole kirjolla, en pysty ajattelemaan selkeästi ellen riko välillä katsekontaktia.

-ap

Vierailija
12/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin työn koska miksi en käyttäisi hyväkseni tilaisuutta ja haastattelijan tyhmyyttä.

Ap:han se tuossa tyhmä on!

Vierailija
13/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko siis paikan?

Voithan kertoa, ett se tuntui epämiellyttävältä.

Ihan hyvä on tuoda itsensä esiin. Ei sinun tarvitse mennä piiloon. Ihan asiallinen käytös kuuluu olla.

Otat paikan ryhdikkäästi vastaan.

Haluat töitä.

Älä jätä arvailujen varaan tuollaisia.

Vierailija
14/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäi kauhea olo, älä ota vastaan. Kuuntele itseäsi.

Vierailija
15/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun setä oli kirjaimellisesti tuollainen setämies. Veneilyalan firma oli muutenkin lähinnä harrastus, joten oli ihan se ja sama mitä se tuotti. Ei palkannut sinne ikinä ketään muuta kuin ilmapäisiä 18-22v naisia jotka eivät pitkän opastamisenkaan jälkeen ymmärtäneet Excel-taulukoista sen enempää kuin sika limpusta.

Otti minut (tukevahko, rumahko sukulaisnainen) sinne pitkin hampain töihin kun moni sukulainen painosti ja sanoi että sinullahan on siellä koko ajan vapaita työpaikkoja.

Minä sain s

Muita v*tutti, mutta setä eli elämänsä parasta aikaa. Ja ilmeisesti oli myös pinkka kunnossa. Arvostan.

Vierailija
16/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastatellut oli nainen ja minä nainen. Ei silti kuulu tuollainen haastattelutilanteeseen. Olen iältäni 30+, joutuisinko joksikin silmätikuksi tuolla. En tiedä, tuli vaan mieleen. Ohis: En ole kirjolla, en pysty ajattelemaan selkeästi ellen riko välillä katsekontaktia.

-ap

Katso sivulle tai ylöspäin jatkossa.

Vierailija
17/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole pakkotyötä. Työpaikalta voi poistua vaikka ilmottamatta.

-Kiera-

Vierailija
18/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

-ap

Vierailija
19/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko siis paikan?

Voithan kertoa, ett se tuntui epämiellyttävältä.

Ihan hyvä on tuoda itsensä esiin. Ei sinun tarvitse mennä piiloon. Ihan asiallinen käytös kuuluu olla.

Otat paikan ryhdikkäästi vastaan.

Haluat töitä.

Älä jätä arvailujen varaan tuollaisia.

Sain paikan, mut taidan miettiä yön yli ennen kuin teen päätöksen.

Vierailija
20/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä halusi lypsää sinulta reaktion? Jos palkkaa saadakseen sinut ostettua luokseen, ei voi tietää olisiko palkannut jos olisit katsonut kohti enemmän.

Ottaisin paikan vastaan jos työ kiinnostaa. Jos pomo ryhtyy hankalaksi, muista kertoa muille miten työhaastattelussa ja sen jälkeen kävi.