Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku Taylor Swiftistä tykkäävä kertoa miksi tykkää siitä?

Vierailija
10.06.2024 |

Oon yrittänyt kuunnella sitä taustamusiikkina tässä pari tuntia kun oon tehnyt paria raporttia. Ei oikein herätä innostusta, mutta päätin antaa mahdollisuuden.

Kiinnostaa ihan vilpittömästi, miksi niin moni tykkää tästä. Kertoisitteko siis mikä tässä on parasta?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa suosituimmista singleistä! Oma suosikkon albumeista on Folklore. Taylorin musiikissa viehättää melodiat, omaleimaiset siirtymät kertosäkeen ja säkeistön välillä (bridge) ja tietysti hienot sanoitukset. Folklore-albumilla on esimerkiksi kolmessa eri kappaleessa kerrottu kolmiodraamasta, yksi kappale kunkin henkilön perspektiivistä. Itselle Taylorin musiikki vaatii usein pari kuuntelukertaa, mutta sitten iskee ja lujaa. 

Vierailija
22/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammoilla ottanut  Swiftin menestys koville viime aikoina. Ihmekös tuo, kun nainen kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt Taylorista hänen ensimmäisestä country-levystään lähtien, muistan kuin aikoinaan odotin sen julkaisua. Tykkään hänen tarttuvista melodioistaan ja sanoituksista, jotka ovat henkilökohtaisempia kuin pop-musiikissa yleensä. En ole Taylorin viimeisimpien levyjen suuri fani, ihan vaan sen takia että genre ei ihan osu omaan makuun.

Arvostan suuresti myös sitä, että hän kirjoittaa biisejä niin paljon itse ja on mukana koko tuotantoprosessissa. Tottakai kaiken taustalla on raha ja tottakai mukana on laskelmointia. Taylorista kuitenkin näkee, että hän aidosti pitää siitä mitä tekee. Eräässä haastattelussa hän totesi julkisuuden varjopuolista, että kun on koko nuoruutensa unelmoinut siitä, että voisi tehdä musiikkia ammatikseen, niin ei tulisi mieleenkään valittaa julkisuudesta kun se unelma on toteutunut.

Taylorin kohdalla kaiken perustana on edelleen musiikki, mutta toisaalta se miksi hän on ilmiönä kasvanut nykyisiin mittoihin johtuu kokonaisuudesta, johon kuuluu hänen persoona ja se, että henkilökohtaisten sanoitusten myötä fanit kokevat tuntevansa hänet läheisempänä kuin pop-artistit yleensä. Suuresta suosiostaan huolimatta hän on onnistunut säilyttämään tavallisuutensa ja pysyy sen takia helposti samaistuttavana.

Vierailija
24/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen

m37

Vierailija
25/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse selittää eikä puolustella.

Vierailija
26/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammoilla ottanut  Swiftin menestys koville viime aikoina. Ihmekös tuo, kun nainen kyseessä

Oliko asiaa vai tulitko vain nolaamaan itseäsi?

Vierailija
27/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tykännyt Taylorista hänen ensimmäisestä country-levystään lähtien, muistan kuin aikoinaan odotin sen julkaisua. Tykkään hänen tarttuvista melodioistaan ja sanoituksista, jotka ovat henkilökohtaisempia kuin pop-musiikissa yleensä. En ole Taylorin viimeisimpien levyjen suuri fani, ihan vaan sen takia että genre ei ihan osu omaan makuun.

Arvostan suuresti myös sitä, että hän kirjoittaa biisejä niin paljon itse ja on mukana koko tuotantoprosessissa. Tottakai kaiken taustalla on raha ja tottakai mukana on laskelmointia. Taylorista kuitenkin näkee, että hän aidosti pitää siitä mitä tekee. Eräässä haastattelussa hän totesi julkisuuden varjopuolista, että kun on koko nuoruutensa unelmoinut siitä, että voisi tehdä musiikkia ammatikseen, niin ei tulisi mieleenkään valittaa julkisuudesta kun se unelma on toteutunut.

Taylorin kohdalla kaiken perustana on edelleen musiikki, mutta toisaalta se miksi hän on ilmiönä kasvanut nykyis

Hyvä vastaus, kiitos tästä!

t. ap

Vierailija
28/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotkut täällä nolaavat itseään, niin ne on nuo kateelliset akat jotka tehtailevat näitä samoja aloituksia monta kertaa viikossa xD

Vierailija
29/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko teistä, että tässä Taylor Swiftissä on jotain laskelmoitua, ja markkinointimielessä optimoitua? 

No on... Mutta toisaalta, niin on mm. Metallicassakin. Eri kohdeyleisöt, mutta onhan näillä ammattialaisilla melkoiset taustakoneistot aina mukana levynteossa.

Vierailija
30/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotkut täällä nolaavat itseään, niin ne on nuo kateelliset akat jotka tehtailevat näitä samoja aloituksia monta kertaa viikossa xD

Taidat olla aika yksinäinen.

Vierailija
31/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että aikoinaan Michael Jacksonilla oli palveluksessaan tuollaiset 60 - 70 biisinkirjoittajaa. 

MJ oli kyllä itsekin varsin taitava artisti. Olen M.J:iin tosin aivan helvetin kyllästynyt, mutta se on toinen juttu.

Vierailija
32/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään kyseisen artistin musiikkia ja kiinnostaisi kuunnella - ihan vaan itseä sivistääkseni. Osaisko joku kertoa jonkun kuunneltavan biisin, joka voisi istua minun makuun; tykkään kappaleista, jotka kulkevat reippaasti, melodia on hyvä, tunnelma on kiva, ja on jotain särmikästä myös mukana.

Vierailija
33/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään kyseisen artistin musiikkia ja kiinnostaisi kuunnella - ihan vaan itseä sivistääkseni. Osaisko joku kertoa jonkun kuunneltavan biisin, joka voisi istua minun makuun; tykkään kappaleista, jotka kulkevat reippaasti, melodia on hyvä, tunnelma on kiva, ja on jotain särmikästä myös mukana.

Anti-hero

Vierailija
34/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...ja on jotain särmikästä myös mukana."

Tässä kohdassa voi tehdä tiukkaa.

Vierailija
35/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on hyvin osuva kuvaus :) en myöskään ole fani, mutta Swiftin musiikki ei nyt oikeastaan hetkauta suuntaan tai toiseen. Radiosta olen joitain kappaleita kuullut, unohtuu saman tien kun seuraava kappale alkaa. "

Swiftissä on vähän se, että siinä ei ole mitään vikaa. Ei ensimmäistäkään. Siinä ei oo mitään sellasta, joka vois olla jonkun mielestä vaikeeta tai hankalaa tai outoa tai, no, persoonallista. Sen takia siinä ei ole lainkaan särmää. Monet mun kaikkien aikojen suosikkikappaleista on sellasia, joista en aluksi oikein edes tykännyt. Swift on musiikkia vailla persoonallisuutta.

Niin kai siinä on juuri se että se ei ärsytä suurinta osaa ja monet tykkää tarttuvista melodioista kauniista esiintyjästä ja tuotteesta josta muutkin tykkää. Ei suurin osa kuluttajista halua mitään monimutkaista vaan valmiiksi pureskeltua ja hyvin markkinoitua. Sen näkee muustakin myynnistä.

Ei Beatles, Michael Jackson, Madonna tai Britney Spears:kään oman aikansa parasta musiikkia ollut. Mutta hyvin markkinoitua ja helposti lähestyttävää.

Vierailija
36/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kanssa kuunnella, mutta ihan tusinatavaraa. Osa kuuntelee tätä varmaan sillä oletuksella että "kun muutkin kuuntelee" mikä kertoo varmaan paljon kuuntelijoiden iästä. Tällaista musiikkia tuskin kuunnellaan enää kymmenen kahdenkymmenen vuoden päästä. No makunsa kullakin. 

Vierailija
37/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku selittää, miksi joku voi kannattaa huijaria ja raiskaajaa?

Vierailija
38/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on hyvin osuva kuvaus :) en myöskään ole fani, mutta Swiftin musiikki ei nyt oikeastaan hetkauta suuntaan tai toiseen. Radiosta olen joitain kappaleita kuullut, unohtuu saman tien kun seuraava kappale alkaa. "

Swiftissä on vähän se, että siinä ei ole mitään vikaa. Ei ensimmäistäkään. Siinä ei oo mitään sellasta, joka vois olla jonkun mielestä vaikeeta tai hankalaa tai outoa tai, no, persoonallista. Sen takia siinä ei ole lainkaan särmää. Monet mun kaikkien aikojen suosikkikappaleista on sellasia, joista en aluksi oikein edes tykännyt. Swift on musiikkia vailla persoonallisuutta.

Niin kai siinä on juuri se että se ei ärsytä suurinta osaa ja monet tykkää tarttuvista melodioista kauniista esiintyjästä ja tuotteesta josta muutkin tykkää. Ei suurin osa kuluttajista halua mitään monimutkaista vaan valmiiksi pureskeltua ja hyvin markkinoitua. Sen näkee muu

Kyllähän nuo kaikki oli kuitenkin uutta luovaa ja rajoja rikkovaa musiikkia. 

Vierailija
39/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...ja on jotain särmikästä myös mukana."

Tässä kohdassa voi tehdä tiukkaa.

Kaikkia ei voi miellyttää, sitten jos tekee jotain "särmikästä" niin heti haukutaan tekotaiteelliseksi tmv. 🤷🏻

Vierailija
40/60 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvitse selittää eikä puolustella.

No eihän tuo avaus kyllä mitenkään hyökkäävä ja puolustelua vaativa ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä