Suomen europarlamenttivaalin äänestysprosentti oli 42,4%
Onko tämä edes politiikkaa kun noin 2/5 vain äänestää?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kansasta äänestää esim. 10 henkeä eikä muut äänestä lainkaan niin se on demokratiaa. Siksi äänestämättä jättäminen ei ole kannanotto.
ps. itse en äänestänyt eu vaaleissa koska en löytänyt sopivaa ehdokasta.
Kyllä se äänestämättä jättäminen on kannanotto. Se kertoo ettei kiinnosta paskaakaan.
Kertoo juuri siitä että usko persujen politiikkaan on loppu, ei kiinnosta enää p*skaakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestämättä jättäminen on kannanotto. Kun 60 prosenttia jättää äänestämättä niin jossakin on vikaa tai korjattavaa.
Ei tule tapahtumaan yhtään mitään vaikka 90% jättää äänestämättä. On naiivia kuvitella että päättäjät katsoo sen olevan mikään kannanotto.
Toisaalta mitään ei myöskään tapahdu vaikka 90% kävisi äänestämässä joten samantekevää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kansasta äänestää esim. 10 henkeä eikä muut äänestä lainkaan niin se on demokratiaa. Siksi äänestämättä jättäminen ei ole kannanotto.
Kyllä se äänestämättä jättäminen on kannanotto. Se kertoo ettei kiinnosta paskaakaan.
Kertoo juuri siitä että usko persujen politiikkaan on loppu, ei kiinnosta enää p*skaakaan
Katsotaan vaikka seuraavissa kunnallisvaaleissa niin ei ole 17% Vas-takana. Mutta saathan sinä vasemmistoelätti elää turhassa toivossa siihen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan vaikka seuraavissa kunnallisvaaleissa niin ei ole 17% Vas-takana. Mutta saathan sinä vasemmistoelätti elää turhassa toivossa siihen asti.
Eikä persut enää tuosta nouse mutta ainahan saa unelmoida turhia siihen asti
Minä äänestän aina ja aina valitsen ensin puolueen ja vasta sitten ehdokkaan. En ymmärrä ihmisiä, jotka jättävät äänestämättä tai etsivät sitä täydellistä ehdokasta vaikka käytännössä suomalainen systeemi on puoluevaali. Tai jotka ovat niin herkkähipiäisiä, että jää äänestämättä, jos sattuu satamaan. Mutta jokainen tavallaan.
Vaaleissa oli 14 puoluetta ehdolla. Jos ei tuosta joukosta löydä omaa puoluetta mille edes protestiäänensä antaisi niin perin outoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisvaalit ovat ihan eri vaalit kuin eurovaalit. Kannattaa muistaa, että Vasemmistoliitto ja SDP ovat alunperin duunaripuolueita, joilla on (ollut) teollisuuspaikkakunnilla todella vahva kannatus.
Yksi hailee kuka siellä pönötää, luettelo suomalaisten meppien aikaansaannoksista varmaan aika lyhyt. Rahan perässä sinne mennään ja siellä saa olla rauhassa ja tekemättä mitään, toki kun muistaa kaikki etuudet ja tuet käyttää.