Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustin tänään kuolinkansion

Vierailija
09.06.2024 |

Laitan sinne eteen tulevat dokumentit, jotka auttavat perunkirjoituksissa. Listaus tileistä, omistuksista, kiinteistöistä, ositusdokumenteista, osakkeista ja henkivakuutuksista. 

Täydennän vielä ainakin hautaustahdolla ja kirjeillä lapsille. 

Onko sinulla vastaava? Mitä olet sinne laittanut?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein keväällä vähän saman. En kuitenkaan keskittynyt hautajaisten suunnitteluun, vaan kokosin eri palveluiden salasanoja paperille ja tein edunvalvontavaltuutuspaperin valmiiksi, jos sairastun. Olen myös tehnyt testamentin. Keräsin virkatodistukseni eri paikoista yhteen niin, että on helppoa tehdä sukuselvitys, kun näkee, minkä ajanjakson todistus pitää pyytää mistäkin virastosta. Se voi olla jälkeläisille työlästä, jos on muuttanut ja asunut eri puolilla maata. Nämä ovat pankin tallelokerossa tallessa.

Käytännön asioista olen yrittänyt myös yksinkertaistaa asioidenhoitoani. Myydä turhaa, jähankalasti hoidettavaa omaisuutta, mapittaa esim vanhoja veroilmoituksia ja vakuutuspapereita yms. Vielä pitää toteuttaa muutto esteettömään pienempään asuntoon, jossa voisin asustella vanhana kotiavun turvin. Jos joutuu hoivakotiin, asunto pitää myydä hoitomaksujen kattamiseksi, enkä halua laitokseen, vaan mieluummin asua kotona kotihoido

Sukuselvitystä ei nykyään enää itse tarvitse pyytää eri seurakunnista, missä on eläessään ollut kirjoilla, seurakunnat hoitavat keskitetysti, kun sukuselvityksen tilaa, eli yksi tilaus riittää. Jos on ollut siviilirekisterissä, niin DVV hoitaa myös keskitetysti.

Vierailija
42/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, minäkin olen tehnyt tällaisen. Ainoa mitä pohdin on se, että pääomani on pääasiassa digitaalisessa muodossa, eikä perikunta osaa todennäköisesti hyödyntää sitä. Lisäksi siihen käsiksi pääsy vaatisi salasanoja, mitä en halua elinaikanani kirjoittaa mihinkään

Mietin myös tuota, jättäisinkö viestejä. Mutta suuri osa sukuani on vääristellyt sanojani ja tekemisiäni jo elinaikanani, sekä kohdellut minua muutenkin huonosti, niin en tiedä miksi he kunnioittaisivat tai kuuntelisivat minua kuolemani jälkeenkään. Niille, joiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä, ei tarvitse tietysti kirjottaakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, minäkin olen tehnyt tällaisen. Ainoa mitä pohdin on se, että pääomani on pääasiassa digitaalisessa muodossa, eikä perikunta osaa todennäköisesti hyödyntää sitä. Lisäksi siihen käsiksi pääsy vaatisi salasanoja, mitä en halua elinaikanani kirjoittaa mihinkään

Mietin myös tuota, jättäisinkö viestejä. Mutta suuri osa sukuani on vääristellyt sanojani ja tekemisiäni jo elinaikanani, sekä kohdellut minua muutenkin huonosti, niin en tiedä miksi he kunnioittaisivat tai kuuntelisivat minua kuolemani jälkeenkään. Niille, joiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä, ei tarvitse tietysti kirjottaakaan

Paras kun elää sillain että ei jää mitäään jaettavaa,muuta kuin tupakka aski jos sellainen on. Käyttää ne varat eläessään niin ei tarvi perikunnan tapella.

Vierailija
44/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kun elää sillain että ei jää mitäään jaettavaa,muuta kuin tupakka aski jos sellainen on. Käyttää ne varat eläessään niin ei tarvi perikunnan tapella.

Tiedätkö sä kovinkin tarkkaan, että milloin se lähtö on tulossa? Vai elätkö kädestä suuhun koko ajan? 

Vierailija
45/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että sossu maksaa sitten koruttomat hautajaisesi kun tilisi on tyhjä?

Vierailija
46/46 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

44, 45, kätevintä on, kun kuollessa jää pieni velka ja ruumis on testamentattu lääketieteelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi