Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustin tänään kuolinkansion

Vierailija
09.06.2024 |

Laitan sinne eteen tulevat dokumentit, jotka auttavat perunkirjoituksissa. Listaus tileistä, omistuksista, kiinteistöistä, ositusdokumenteista, osakkeista ja henkivakuutuksista. 

Täydennän vielä ainakin hautaustahdolla ja kirjeillä lapsille. 

Onko sinulla vastaava? Mitä olet sinne laittanut?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä, minä en varmaankaan sellaista tee, kun ei ole mitään omaisuutta, ainakaan vielä. Yritän lapsille sanoa asiat niin, ettei tarvitse sitten haudan takaa kirjoitella.

Vierailija
2/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä, minä en varmaankaan sellaista tee, kun ei ole mitään omaisuutta, ainakaan vielä. Yritän lapsille sanoa asiat niin, ettei tarvitse sitten haudan takaa kirjoitella.

Isäni vastikään haudanneena olisi ollut hyödyllistä tietää hänen ajatuksensa hautajaisesta. Olisiko halunnut millaisen arkun, tarjoilut sun muuta. Itse aion kertoa, että ihan halvimmassa lootassa saa mut tuhkata eikä siitä pidä huonoa omatuntoa kantaa. Käyttäkööt mun rahat johonkin muuhun kuin hautajaisiin!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus. Laita muistitikulle! 

Vierailija
4/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mä piilotan kaikki paperit, jotta perikunnalla olisi jotain tekemistä rahojen eteen

Vierailija
5/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni vastikään haudanneena olisi ollut hyödyllistä tietää hänen ajatuksensa hautajaisesta. Olisiko halunnut millaisen arkun, tarjoilut sun muuta. Itse aion kertoa, että ihan halvimmassa lootassa saa mut tuhkata eikä siitä pidä huonoa omatuntoa kantaa. Käyttäkööt mun rahat johonkin muuhun kuin hautajaisiin!

-ap

Joo, kyllä minä olen kertonut tahtoni, ja samoin mieheni. Minä haluan kauniin hautakiven ja kukat, miehelle ei ole väliä vaikka nakkaa johonkin ojan pohjalle mätänemään.

Vierailija
6/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kalliit arkut yms. ei ole mitään muuta kuin perikunnan huonoa omaatuntoa, jota hautaustoimistot villitsevät. Vainajalle se on ihan yksi sama vaikka menisi mullan alle maitopurkissa.

Vierailija
7/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi hyvin vaikka suunnitella omat hautajaisensakin ja laittaa muistitikulle senkin suunnitelman. Voihan siihen kirjoittaa esimerkiksi että nämä ovat edesmenneen toiveita joita saa halutessaan ottaa huomioon sillä koskaan ei tiedä mikä päivä on viimeinen tai aina ei tule keskusteltua aivan kaikesta.

Mielestäni siis erittäin kauniita nämä ajatukset itsestä. Samalla voi itsekin pohtia elämää ja tuoda edesmenneille turvaa näidenkin kautta.

Voihan sitä kirjoittaa vaikka pienen elämäntarinan ja ajatuksiakin elämästä, nekin voi liittää mukaan.

Vierailija
8/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaus avaimista mikä on minnekin.

Vierailija
9/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä. Virret ja värssy muistokirjoitukseen niin ei tarvii perillisten miettiä sitäkään. Salasanat sosiaaliseen mediaan jotta tilit voidaan poistaa. Ohjaa kaikki laskut menemään automaattisesti e-laskuna joltain tililtä.  Lista ystävistä joille haluat ilmoitettavan poismenostasi. Muista yhteystiedot.

Tiedot nettiyhteydestä ja puhelinliittymästä jotta ne voidaan katkaista.

Mukavaa kuolemaa.

Vierailija
10/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvä. Virret ja värssy muistokirjoitukseen niin ei tarvii perillisten miettiä sitäkään. Salasanat sosiaaliseen mediaan jotta tilit voidaan poistaa. Ohjaa kaikki laskut menemään automaattisesti e-laskuna joltain tililtä.  Lista ystävistä joille haluat ilmoitettavan poismenostasi. Muista yhteystiedot.

Tiedot nettiyhteydestä ja puhelinliittymästä jotta ne voidaan katkaista.

Mukavaa kuolemaa.

Loistava idea tuo oma muistokirjoitus! Teen kyllä sen omasta näkökulmastani. Voivat tehdä omansakin, mutta haluan saada oman äänenikin kuuluviin ja kertoa, että miten hyvän elämän olenkaan saanut. Ja nuo ystävien infoamiset myös. Ikää mulla vasta 45, mutta mistä sitä tietää milloin se oma vuoro on. 

-ap

Vierailija
11/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen verkkopankki ja tallelokero, jonne kummallakin on pääsy yksin. Kaikki dokumentit on siis helposti saatavilla.

Vierailija
12/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hautajaiset ovat ennen kaikkea surijoita, ei vainajaa varten. Pitäkööt minulle sellaiset hautajaiset, kuin haluavat.

Vierailija
13/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kannattaa muuten katsoa hintoja eri hautaustoimistoista. Eräs hautaushuolto laskutti 590 koko paketista, kun muilla vastaava oli 1200 tai enemmän.

Uurna kuuluu joisakin paikoissa tuhkauksen hintaan.

Vierailija
14/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hautajaiset ovat ennen kaikkea surijoita, ei vainajaa varten. Pitäkööt minulle sellaiset hautajaiset, kuin haluavat.

No joo, mutta helpottaahan se, jos ei tarvitse miehen ja lasten pähkäillä, että millaisen kakun hommaavat. Oma äitini on vielä elossa ja toivoisin kyllä että hänellä olisi vastaava ohjeistus, mutta on niin itsekäs ja laiska, että tiedän,  ettei edes pyynnöstä huolimatta tuommoista tee.

-ap

Vierailija
15/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, etenkin tuo oma muistokirjoitus. Taidan toteuttaa ja päivittää rivillä tai parilla aina vuoden välein.

Vierailija
16/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti käytännön asioista jotka voivat viedä toista vuotta, ei vain hautajaisista.

Vierailija
17/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tulis olemaan hautajaisissa kuin max 1 vieras jos sitäkään. Aattelin hypätä jostain englantilaiselta  kalliolta ennen kuin täytän 50 v. Nyt 42.

Vierailija
18/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta helpottaahan se, jos ei tarvitse miehen ja lasten pähkäillä, että millaisen kakun hommaavat. Oma äitini on vielä elossa ja toivoisin kyllä että hänellä olisi vastaava ohjeistus, mutta on niin itsekäs ja laiska, että tiedän,  ettei edes pyynnöstä huolimatta tuommoista tee.

-ap

No ei ne varmaan jaksa hirveesti mistään kakusta touhottaa jos kuolet ennen aikojasi. Vastikään kuoli setä niin ei sen 30 v tytär pystynyt edes syömään mitään siellä hautajaisissa. 

Vierailija
19/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaustoimistosta oon hakenut semmosen Näin minä haluan-vihkosen, hyvä runko suunnitelmalle... täytin sitä jo useasti, ehkä kuitenkin tekevät miten tykkäävät... sama mulle ...

N63

Vierailija
20/46 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautaustoimistosta oon hakenut semmosen Näin minä haluan-vihkosen, hyvä runko suunnitelmalle... täytin sitä jo useasti, ehkä kuitenkin tekevät miten tykkäävät... sama mulle ...

N63

Siellä ollaan hautaustoimistoissa ensi viikolla ihmeissään, kun yksi jos toinenkin mamma pörhältää paikalle tuota Näin minä haluan -vihkosta pyytämään. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi