Siis mun päähän ei ihan oikeasti mahdu...
ajatus, että miksi ihmeessä te kotonaolevat raahaatte lapsianne hoitoon? Itselle ei ole tullut edes mieleenkään (taidan olla siis tyhmä) että kotona ollessani veisin muut lapset hoitoon. Ootteko te kaikki jotain masentuneita tai sosiaalitapauksia? Eihän täyspäinen äiti vie lastaan joka päivä hoitoon edes vähäksi aikaa. Eikös se ole aika iso vaivakin? Tai no autollahan te tietty viette. Mutta 4 lasta ja nuorimmainen vasta 3kk, mutta pakkohan se vain on jaksaa. Onneksi väsymykseltäni näen myös onnenhetket, sillä lapseni ovat pieniä vain hetken aikaa :) Tämän revohkan kanssa kun pitäisi vielä aamuisin startata päiväkodille niin hulluksi tulisin. Meille sopii kotiarjen kiireettömyys paremmin kuin hyvin. Ja niin, niitä virikkeitäkin tulee, koska vaikka asumme maalla niin minä tottavie osaan mennä kyläilemään ja kerhoilemaan ihan kuin te kaupunkilaisetkin.
Kommentit (10)
Minä vein siinä vaiheessa kun alkoi tehdä mieli jättää lapset yksin kotiin ja kadota maisemista tai vaientaa itku väkivallalla.
Juu. Nyt on jo paljon parempi olo.
Mutta nyt kun olen lähdössä takaisin töihin ja hoitopaikat on kaikki täynnä niin alkaa sapettaa. Olisi vakituinen työ odottamassa mutta minkäs teet jos ei löydy järkevää paikkaa, otan varmaan lopputilin.
En ymmärrä miten se kerhoon meno ois niin paljon yksinkertaisempaa.
Sossutapauksia tai muuten vaan huonoja äitejä ovat ne jotka kiikuttavat lapset hoitoon...No parempi niitten lasten kait on siellä kasvaa, kun kotosalla arvaamattoman äidin kanssa.
joo erityistapaukset erikseen kuitenkin. Mutta täällä meilläpäin viedään hoitoon, vaikkei ole MITÄÄN tarvetta ja tämän olen päivähoidon ohjaajan suusta kuullut. Ei se tosiaan ennen minuakaan sapettanut, mutta nyt sapettaa, kun en pääse aloittamaan töitä vaikka niitä olisi. -2-
Kaikki eivät jaksa sitä arjen pyöritystä, kai sinä ap sen niin fiksuna ihmisenä tiedät!! Se on niin kauheeta, kun mikään paikka ei pysy siistinä. Vauva ei sotke!!!
On se niin mukavaa, kun on aikaa kirjoitella tänne palstalle ja purkaa omia frustraatioita, ei lapset kitise kintuissa kiinni.
nim. " siedän erilaisuutta hyvin"
Oltiin yksillä kutsuilla ja siellä usempia äitiyslomalla olevia äitejä (kuten minäkin) ja kaikki nämä muut (4 äitiä) vievät esikoisen siitä huolimatta hoitoon, vaikka ovat itse äippälomalla. Ei ihme, että päivähoidon tilanne on katastrofaalinen. Ja sitten vielä kehtaavat kertoa, että eihän se nyt paikkoja vie kun Fiia-Petriina on hoidossa vain 3 päivää ja 5 tuntia kerrallaan viikossa. Kyllä se vaan paikan vie! Ja tässäkin jakaumassa nähdään mikä tilanne on: 5 äitiä, kaikki äitiyslomalaisia ja vain YKSI äiti hoitaa vanhemmat lapset kotona!
Mä oon kahden pienen (alle 2 ja alle 3) yh ollut puolitoista vuotta. Rankkaa ollu välillä, sitä en kiellä, mutta missään vaiheessa ei ole käyny mielessäkään laittaa hoitoon lapsia. Syksyllä on varmaan pakko aloittaa työt, ettei talous romahda. Ärsyttää toi naapurikin, kun äitiyslomalla kuskaa hoitoon lapsia. Eihän se mulle kuulu, mutta tässä kylässä on päiväkodit tukossa, kun nämä laiskat äidit käyttää systeemiä hyväkseen =/
Nimimerkillä 3 kertaa työpaikasta kieltäytynyt, kun ei ole hoitopaikkoja...