Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maalismasut ma-ke

08.09.2008 |

tässä uusi ketju,linkkiä edelliseen en kyllä osaa laittaa...joku auttaa??

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan kirjoitellut piiiiiitkäääään aikaan! Töihin on lomalta palattu ja töitä on olevinaan niin pirusti! Neuvolakäynti on takana ja neuvolan mukaan la tuli päivän lähemmäs eli 10.3., vissiin vähän eri laskuri...np ultra myös takana ja siellä "alma" vilkuttelil kovasti, kunnes rauhoittui.

Joku mietti että onko kaikki ok kun oli masuasukki niin rauhallinen ultrassa. Tottakai sikiökin välillä nukkuu...eihän kukaan jaksa kokoajan hyppiä ja pomppia ja heiluttaa! Mä veikkaan kyllä että kaikki oli aivan hienosti! Meilläkin meinaan rauhoittui ihan täysin melkein heti kun ultraus aloitettiin!

Mä kans ravaan vessassa ihan yhtenään...toivottavasti kohta edes hetkeksi helpottaa...

Tuntui hassulle että rakenneultra on jo ens kuun lopussa ja sillon viikot yli puolenvälin! Se ens kuu tuntuu lähestyvän niin nopeasti! Okei, se on ihan loppukuusta, mutta kuitenkin...

Mulla ollut selkeitä supistuksia torstaista saakka...kun imuroin ja leikkasin nurmikkoa niin piti lopettaa kesken...kävin tarkistuttamassa tilanteen neuvolassa ja kaikki oli kuitenkin hienosti...vielä en onneksi sairauslomalle joutunut, mutta rauhallisesti pitää ottaa...ei mitään ylimääräistä, eikä oikein pakollisiakaan voi tehdä....MIETIN VAAN ETTÄ KUKA HEL.......TTI TÄÄLLÄ SITTEN SIIVOAA JA LAITTAA RUOKAA JOS EN MINÄ! VASTAUS: EI KUKAAN! Melkein itkua väänsin eilenkin kun koti on ihan pommin jäljiltä ja isäntä vaan pelaa pleikkaria! AAAAARGH! Minä sitten rehkin keittiön siivouksen parissa lähes tunnin ja sain taas kunnon supparit päälle, jolloin mies tuli sanomaan että eiköhän tää taas riitä tältä erää, mene lepäämään.....tulipahan siisti keittiö....en oo mikään siivousintoilija, päinvastoin, mutta mua inhottaa olla kotona kun on oikeasti likaista ja sekaista....noi kaksi pikkumiestäkään ei varmasti helpota sitä tilannetta vaikka oon yrittänyt niitäkin saada keräämään omat romunsa...

No, johan tuli taas tilitettyä...

Viikonjatkoja

Äiti1983 ja Alma 14+0

Vierailija
22/32 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis käynnistys aloitetaan tosiaan viikkoa aiemmin.

Mulla on ekan käynnistyksestä kauhukokemuksia, joten mieluummin odottelisin sille viikolle 43, että tulee itsekseen. Mutta nyt siis käynnistetään jo viikkoa aiemmin. Helppo asia, mutta vaikea kirjoittaa...

Mutta oikein siis ymmärsit. En vain haluaisi käynnistystä, vaan että alkaisi itsekseen. Eka synnytys kesti käynnistettynä 3 h ja toinen tuli itsekseen neljässä tunnissa. Ottaisin mieluummin tuon jälkimmäisen + jotain puudutusta päälle.

Huoh, pelottaa kyllä jo nyt koko synnytys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuska puheli vessassa juoksemisesta, kannattaa käydä jättämässä pissanäyte jos aivan koko ajan on PAKKO käydä pissalla. Voi meinaan raskausaikana olla täysin oireeton tauti muuten. Täällä pahin hyppääminen vähän helpottanut kun kohtu on ilmeisesti noussut lantiossa ylemmäksi. selviää juuri ja juuri yön yli. aiemmin piti aina kolmelta yöllä käydä.

ON:Tänään siis kaivatussa np-ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Viikot vastasi kuitenkin menkkoja joten laskettu nyt 18.3. eikä viikkoa myöhemmin mitä alku-uäässä tarjosivat. Tänään siis 12+6. Istukka etuseinässä, eli mielenkiinnolla odottelen milloin liikkeet alkavat tuntumaan, esikoisesta tuntui h 16 ja toisesta kuplintaa tuntui jo pari viikkoa aiemmin.

Mites teillä työmotivaatio? Musta tuntuu että täysin olematonta tällä hetkellä vaikka työstäni pidänkin. Tänäänkin ajattelin että hyvä kun se laskettu on 18.3, viikko vähemmän työntekoa ;) ...

kotilo rv 12+6

Vierailija
24/32 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti olen kyllä lukenut mutta en saanut kirjoitettua kai viime viikolla mitään :(

Joo, vessaan pitää yöllä nousta, alussa kävin jatkuvasti, siis jo ennen plussaa ja siit epäilinki vaik en testiin heti viivaa saanut, tokihan oli sitten näytekkin "laimeampaa".. Nyt jo hieman helpottanut mutta tosiaan ei yleensä yön yli mene..

Tänään kävin alkuraskauden ultrassa kuten täällä sanotaan, pikkuinen oli kaikkine osineen tallella, ja turvotus 0,9 eli normi.. Oli kyllä kerrankin mukava lääkäri, vaikka ajat oli taas kerran tunnin myöhässä, onneks oli vapaa päivä.. Oli pari päivää pikkusempi mutta täällä vaihdetaan jos heittää viikolla ja sekin mulla ekassa vaihettiin vasta rakenneultrassa.

Olen kanssa ollut muutaman ajan jo tuntevani kuplia masussa ja välillä painetta, mutta en osaa vielä liikkeiksi mieltää, ehkä enempi kohdun kasvuksi ajattelen.. Ekoja mamma vaatteita olen saanut lainaan, ja huuto.netist parit farkut huusin, mutta eipä vielä hätää niin saavat oottaa.. Mulla kun on tuota mahaa muutenkin niin ei nyt vielä pullota.. Tosin välillä kun makoilee selällään niin huomaa kyllä :)

Meilläkin oli isillä eka ns. herkistyminen tähän asiaan, toki on paljon saanut mun valitusta ja pohdintaa kuunnella, mutta kun oli vkonloppuna tytöt mummilla, ja meillä aamulla kahden keskistä aikaa, hmmm, niin sen jälkeen kyllä maha veti kovaks ja mieskin sen sitten tunsi kun huutelin katsomaan ja koittamaan..

Mutta eipä kai muuta taas tänään.. Onko täällä muuten muita jotka sitten maaliskuussa menee hämeenlinnaan tai ovat joskus olleet? kun se on kai sitten ekaa kertaa mun osoite..

terkuin tanja rv 13 ja typyt

Vierailija
25/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 viikkoa täynnä!!! Kyllä on kiva.. Jospa tää nyt menis hyvin loppuun saakka..

Tällä viikolla on ollu kovasti vauhtia elämässä. Väsymys ei oo ehkä ihan niin paha ku aiemmin. tai sit vaan ei ehdi huomata.. Välillä tuntuu et käyn jopa vähän ylikierroksilla.. Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Jotenkin outoa, kun ei oo moneen viikkon kyenny mihinkään ja nyt touhuaa ku joku kone..

Tyttö lähti mummolaan pariks yöks. Ihan kiva olla isomman kans välillä.. Vois keksiä jotain kivaa tekemistä.. Harmi, kun ei nyt mee mitään sopivaa elokuvaa, kun myrskykin on jo katsottu..

Mulla on eilisestä asti tuntunu istuessa jotain ihme muljahtelua alavatsalla.. Ei tunnu miltään suolen murinalta.. Kai se on vaan luulotautia..

Tänään aion vakaasti palata rakkaan käsityöharrastukseni pariin.. Jos olis jo virtaa siihenkin..

Mukavaa päivää kaikille! T.iiiik ja pikkuinen 12+0

Vierailija
26/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille maalismammoille,

jouduin alkamaan tänään ensimmäiselle sairaslomalle. Syynä akuutti stressireaktio, keskivaikea sellainen. Nyt täytyisi lepäillä pari viikkoa ja katsella sitten pystyykö enää palaamaan töihin. Tuntuu aivan kamalalta, sillä en ole koskaan aikaisemmin elämässäni ollut päivääkään sairaslomalla ja nyt jouduin sille maailman ihanimman asian vuoksi.

La siirtyi myös kaksi viikkoa eteenpäin np ultrassa, menkkojen päsäännöllisyyden (kierto 28-40 pv) vuoksi la:ta ei ole niistä pystynyt laskemaankaan. Uusi la on siis 13.3 (joo, perjantai 13), aiheutti isässä ja minussa suurta hilpeyttä vaikka lapsi tuskin laskettuna päivänä syntyy.

Tsemppiä kaikille mammoille, toivottavasti kaikilla jatkuu odotus oikein hyvin...

Esskimo ja JaTi 13+5

Vierailija
27/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pöh! Tänään kuultiin ettei se viime viikon istukak biobisa ollut kaan onnistunut. Huomiselle aika varattuna, jotne sinne sitten. Otan tuntia ennen Panadolia 1g (tarkistin tämän vielä Naikkarilta että ok). Olsi vaihtioe htona ollut lapsivei näyte 25.9. tai sen jälkeen mutta en jaksa odottaa sinne asti.

Tällä viikolla olen odottanut lähinnä hermostuneena tuloksia ja uusien tuloksien pitäisi tulla pikana perjantaina tai jos huono tuuri käy niin vasta maanantaina.

Kaikki pitämään peukkuja että tällä kertaa onnistuu hienosti.

Alkuviikkona olen ollut tosi väsynyt ja ihan sohva koomassa työpäivien jälkeen. Viestejä olen käynyt lukemassa mutta ei ole ollut mitään kommentoitavaa.

T:Vacsuli ja papu rv 13+0

Vierailija
28/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli... Kyllä sua nyt koetellaan. Tsempit huomiselle ja pikaisia hyviä tuloksia!!

AnniHelena rv 15+3

Vierailija
29/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanja81: Mä olen menossa Hämeenlinnaan synnyttämään kolmatta kertaa...olen kyllä siellä tykännykin käydä! Onko sulla sinne pitkälti matkaa? Meiltä jotain 60 km...

ON: Liikkeet on tuntuneet!!! Siis muutamana päivänä olen epäillyt tunteneeni ja tänään oli ihan selvästi kaksi potkua! Hassua että nyt jo, mutta on vissiin ihan normaalia uudelleensynnyttäjillä... IHANAA! Toivottavasti kaikki muutkin kohta jo tuntee ne!

Lähen taas pötköttämään....supistelee...

Äiti1983 ja Alma rv 14+1 (muistaakseni...ps onko kenellekään käynyt niinku mulle, että ensimmäiset kriittiset 12 viikkoa tiesi suunnilleen tunnilleen että kauanko on ollut raskaana ja kun ne on ohi niin ei oo ihan kartalla kokoajan...?)

Vierailija
30/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin selvää, ja kyllä mullakin oli numeerinen riskiluku koneella, sitä vaan ei ilmoitettu kirjeitse. Luku tais olla 1:42000.

Musta on jännää, että monet työkaverit on huomautellu mun mahasta, ja arvanneet että on raskaana. Mut tutut ei huomaa mitään? Kukaan tuttu ei oo vielä sanonut mitään, joillekin oon kertonut itse. Huomenna tapaan entisiä opiskelukavereitani, ja oon todella hämmästynyt jos he ei kommentoi mahaa mitenkään. Vaikka se kaikista noloin mokaushan on kysyä joltain, ja sit se onkin vaan oikeesti lihonut... Poika on hienosti pitänyt salaisuuden, vaikka ei se varsinaisesti enään mikään salaisuus olekaan.

Poika lauloi just tuutulaulun vauvalle mahan läpi, se oli niin ihana!!! Kyllä se odottaa kovasti. Ja saahan tässä vielä odottaakin... Vajaat 3 kk:tta...

Ei muuta tällä kertaa. Liikkeitä odotellessa....

Onsku76 + "masuvauva" rv 14+2

Vierailija
31/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyl me varmaan odotellaan vielä se vajaat 6kk:tta... eikä 3 kuten äsken vahingossa kirjoittelin.

Onsku76

Vierailija
32/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin tuntuu, että tää pahin paha olo alkaa olla selätettynä. Tosin joka aamu (ja aina kun nälkä ehtii tulemaan), se tuolla taustalla vaanii... Mutta ehkä pahin on jo takana? Hope so.

ESSKIMOLLE vaan heipat - täälläkin toinen perjantai 13. päivän LA:lla ;) Ultran mukaan olis pari päivää pienempi, mutta nykykäytännön mukaan eivät kuulema vaihda LA:ta, ellei heitä yli kuudella päivällä. Joten näillä mennään, hih! (En oo onneks taikauskoinen :D)

Ja VASCULILLE kovasti haleja ja tsempitystä! Kyllä koetellaan :( Mutta nyt tosiaan peukut pidetään kaikki pystyssä, jospa tällä kertaa onnistuisi!

Kaikille muillekin kovasti vilkutuksia!!! Koitan kirjoitella tästä etiäpäin vähän useammin, jos/kun olo sallii tän koneella istumisenkin. Meitä vaan on niin monta, että ottaa aikansa, että tottuu kirjoittelemaan ja tutustuu paremmin teihin kaikkiin. Onhan tässä vielä aikaa masuinemme onneksi turista :)

Nyt nukkumaan, että jaksaa jäbän kanssa aamulla herätä. Mä oon aamuisin jotenkin tosi poikki...vaikka niin mä oon ollut ennen raskauttakin... Mutta nyt jotenkin oikein moninkertaistuu toi väsymys! Ja päikkäreiks ei millään muka riittäis toi 2h pojan kanssa, vois nukkua aina siitä koko päivän ja yön! Ja näin iltaisin ei taas uni meinaa tulla millään ;) Iltaihminen olen siis.

Muuten olo tosiaan ok. Eli jospa sitä pikku hiljaa pääsis ihan nauttimaankin tästä raskaudesta :D

Pi-Ki 13+5 (ei VIELÄKÄÄN olla keksitty hyvää tekonimeä...ei tosin olla juuri edes mietitty...:D)