Kysymys yh-äideille: Miksi sinulla ei ole miestä?
Tunnen pari ihan nättiä nelikymppistä yh-äitiä, joilla on n. 10v lapsi, mutta tietääkseni viimeinen parisuhde on ollut lapsen siittäneen miehen kanssa ja suhde päättynyt ennen lapsen syntymää.
Onko se tietoinen ja oma valinta vai onko toisen miehen lapsi vain niin totaalinen deal breaker, ettei uutta miestä ole helppo saada?
Kommentit (74)
Seksiä löytyisi, mutten halua pelkkää seksiä. Tinderjutut ovat kaatuneet aikatauluihin. Lapsen ollessa pienempi oli vaikea järjestää aikaa. Nyt on eri.
En tiedä vastausta ja en jaksa miettiä. Olen ajatellut, että sopiva tulee kohdalle, kun on oikea aika. En väkisin etsi mitään.
Juttu menee luontevasti. Sopivan kanssa on hyvä olla, ei ole pakotettu tai teennäinen olo. Ei tarvitse esittää mitään.
Vaikka olenkin eronnut, niin olen niin perinteinen tms, että en halua uusioperhettä. En halua altistaa lapsiani sille. Olen seurustellut nyt jo melkein kymmenen vuotta. Alussa mies halusi kovasti muuttaa yhteen ja meinattiin jo sen takia erotakin, mutta nyt käsittääkseni on tyytynyt tähän.
Minulla on kaksi yh-kaveria. Toinen ei ole oikeastaan halunnutkaan siihen ketään. Toisella taas on useampiakin miehiä ollut vuosien varrella (toki vain pienen osan on lapsilleen esitellyt), mutta surkea miesmaku joten eivät ole kestäneet. Ja sit tiedän useita joilla on pitkä parisuhde ja lapsia jommankumman tai molempien aiemmasta liitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on iso musta dildo jota käytän kun pimppi tarvitsee täytettä.
Ei nainen muuta tarvitse, kun suomalaisilla miehillä on niin pienet kalut.
No ei ole kaikilla pienet kalut. Mun vakipanolla on keskivertoa isompi ja erittäin mielelläni harrastan hänen kanssaan seksiä. Ei mikään lelu korvaa miehen kosketusta ja aitoa kullia.
Lasten ollessa pieniä ei ole oikein aikaa eikä energiaa seurustella. Lasten kasvaessa sitä on jo kovin tottunut olemaan yksin.
Koska oon old fashioned. Lasten kanssa menee jo ihan kivasti ilman hermojen kireyttä, ovat jo isompia, ollaan tiivis yksikkö ja jouduttu pärjäämään keskenämme vaikeat vuodet. Koen, että haluan vain ihmissuhteita joilla on merkitystä, en mitään pinnallista tinderiskrollausta keneltäkään päättelemään kuvastani millainen ihminen oikeasti olen. Ja kun se on niin epäromanttista! Haluan all the wayn, sielunkumppanin, match made in heavenin, jos mitään. Mut en TARVI sitä. Oon kiitollinen rakkaista lapsistani ja omalaatuisesta pikku perheestäni. Mun mielestä sitä ei vaan myydä tinderissä kellekään. Haaveilen joskus oikeasta tapaamisesta ja kohtalon johdatuksesta sen oikean kanssa. That's just me, pitäkää lapsellisena, I don't care. It's all or nothing ja oon ihan fine sen kanssa.
Jos ei halua, että kukaan koskee, ei halua seksiä, inhoaa suutelua ja vihaa sitä jos joku on jatkuvasti vaatimassa huomiota ja aikaasi niin mihin sitä miestä tarvitsee sellainen ihminen?
Yh-äiti ei kyllä voi tehdä mitään oikein. Jos ottaa itselleen miehen, on huono äiti joka pilaa lastensa elämän ottamalla jonkun vieraan miehen lasten elämään. Jos taas ei, on huono äiti joka pilaa lastensa elämän kun kasvattaa nämä ilman miehen mallia. Jos ei siis onnistunut miesvalinta kerralla nappiin niin peli on menetetty.
En todellakaan lähde ikinä mukaan mihinkään uusperhepaskaan.
Mitä tarkoittaa, että ei ole miestä? Siis ei avio/avopuolisoa?
Olen yksinhuoltaja ja mulla on ollut tapailu/seksisuhteita. Mutta en halua mitään vakavampaa, sillä lapsen elämä menisi siitä kuitenkin sekaisin (ja niin toki omanikin). Lapselle olisi tosi iso muutos, jos elämään saati meidän kotiin asumaan tulisi joku uusi mies. Ryhtyisin siihen vain, jos olisin todella todella rakastunut eikä ketään niin sykähdyttävää henkilöä ole tullut vastaan. Meidän arki toimii näin hyvin. Olen ajatellut, että jos ei ihmeitä käy, elän näin siihen saakka kun lapsi muuttaa omilleen.
ei kannata ottaa yhtään miestä, Suomessa suurin osa on narsisteja, psykopaatteja, perheväkivaltaisia, sosiopaatteja...
Vierailija kirjoitti:
On minulla mies joka hemmottelee, tukee taloudellisesti ja käydään yhdessä lomailemassa tai hänen kesämökillään. Kumpikin saa mitä haluaa ilman mitään vakavaa parisuhdetta.
"tukee taloudellisesti" Eikö yhtään hävetä olla tuollainen parasiitti?
On mulla mies, ei tosin asuta vielä yhdessä. Siinä välissä kun ei ollut, olin pidempään yksin, koska halusin ensisijaisesti keskittyä lapsiini, ja halusin varmistua, että jos joskus tapaan jonkun, uusi kumppani pitää oikeasti olla hyvä tyyppi ja jotain pysyvää, ennen kuin häntä voi esitellä lapsille ja tuoda meidän elämään.
Mikä nollataulu kysymys tämä edes on? Onko mies aloittajan mielestä mittari jostain?
Eihän kaikki naiset edes saa miestä.
Minulla on hyvä ja rauhallinen elämä lasteni kanssa. En kaipaa siihen mitään lisää enkä sekoittavia tekijöitä. Yhden miehen kanssa tapailin hetken, mutta hän kiukutteli siitä, miten paljon vietin aikaa teinieni kanssa, joille en halunnut häntä esitellä. En ole pätkääkään kiinnostunut uusperhekuvioista. Näin on ihan hyvä.
En halua muiden toisen naisen lapsia elämääni ja moni lapseton mies ajattelee samoin toisen miehen lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Koska elämä ton esiteinin kanssa on niin pskaa, etten halua kenenkään ulkopuolisen moiseen sotkuun joutuvan. Lasken vuosia ja kuukausia lapsen 18 v. syntymäpäivään, jolloin tämä iso asunto menee myyntiin ja vaihdan kaupunkiasunnon yksiöön ja hankin jonkun mummonmökin sen rinnalle piilopaikakseni. Ja silloin ehkä se mieskin mahtuu elämääni.
Mietin, että oletkohan sinäkään ollut ihan hyvä äiti. Sellainen kun heijastuu lapseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki naiset edes saa miestä.
99% naisiata saa halutessaan miehen. Miehillä on vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla mies joka hemmottelee, tukee taloudellisesti ja käydään yhdessä lomailemassa tai hänen kesämökillään. Kumpikin saa mitä haluaa ilman mitään vakavaa parisuhdetta.
"tukee taloudellisesti" Eikö yhtään hävetä olla tuollainen parasiitti?
"Kumpikin saa mitä haluaa". Melko hyvä tilanne molempien kannalta, eikö vain.
Niinpä.Meillä on pappa, eno,futisvalmentaja,eskariope jne...Eli ihan riittävästi malleja.Toisin kuin naapurin juoppo pettäjämies,joka vielä lyö vaimoaan.Siinä ydinperheessä varmaan hyvää mallia.