Siis ei helv-, leuassani kasvaa n. 40 partakarvaa!! Olen siis nainen...
Olen yli nelikymppinen normaalipainoinen ja perusterve nainen, viimeiset 10 vuotta joutunut liki päivittäin nyppäämään pari-kolme karvaa leuastani.
Olen siis ollut tietoinen, että karvoja kasvaa leuassani, mutta en ollut tajunnut että niitä on NOIN PALJON, ennenkuin jouduin tilanteeseen jossa en päässyt 1,5 viikkoon nyppimään karvojani. Ja kun vihdoin sitten pääsin, nypittäviä mustia karvoja oli siis nelisenkymmentä!!
Onkohan tämä vielä ihan normaalia? Muualla kehossa karvankasvu suht normaalia, olettaakseni.
Kommentit (41)
Eikö noita voi saada jollain laserilla pois. Silloin pitää varmaan antaa ensin kasvaa, että näkee, missä ne on? En tiiä.
Mutta otat pois vaan, niinkuin miehetkin. Jos ne lähtevät nyppäämällä, nyppää pois. Tuo haittaa lähinnä sinua itseäsi.
Yleinen vaiva ns. latinomaissa.
Muuten, mikä olisi hyvä parranajokone naiselle? Kokemuksia kellään?
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita voi saada jollain laserilla pois. Silloin pitää varmaan antaa ensin kasvaa, että näkee, missä ne on? En tiiä.
Mutta otat pois vaan, niinkuin miehetkin. Jos ne lähtevät nyppäämällä, nyppää pois. Tuo haittaa lähinnä sinua itseäsi.
Talvella voisi koittaa kasvattaa kun silloin voi piiloutua kaulahuiviin, tosin töihin ei kehtaisi mennä. En tiedä saisiko alennusta hirsutismi diagnoosilla laseriin? Olen koittanut estrogeeni voiteita ja ne ainakin oli ihan hyödyttömiä, tosin ongelma niiden lopetuksen jälkeen eskaloitui totaalisesti. Nyt niitä karvoja kasvaa kymmenen kertaisesti enemmän kuin ennen estrogeenivoidetta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia yli 40v naisille. Suomalaisilla sentään enimmäkseen vaaleita karvoja.
Olen 35 ja mullakin muutama haituvat puskee sellaisia pitempiä. Vaaleaa pientä on enemmän ja vaaleat ohuet viiksetkin.
Kyllä se on ihan normaalia ikääntyessä. Jos on paksut hiukset voi ennustaa, että muutakin karvaa on tulossa ikääntyessä. Paitsi ne hiukset kyllä sitten alkavat harventua, kun tarpeeksi ikääntyy.
Aika hassua , että ei oikeasti tuota karvakysymystä ole tiede ratkaissut. Joillakin on liian vähän ja joillakin liikaa.
Minulla on ollut tuollaista teini-iästä lähtien.
Ei ole hormoneista johtuvaa, eikä ylipainosta, vaan ihan geeneistä.
Tummanpuhuvat itäeurooppalaiset isovanhemmat ja jos hiukset ovatkin paksut ja tuuheat, niin on muukin karvoitus.
Suhtaudun tähän melko käytännöllisesti. Nypin ja ajelen. Ja joskus en.
Kreikan lomat ovat taivas. En erotu paikallisista ja muillakin rouvilla on viikset.
Vierailija kirjoitti:
Totta, myös tummaihoisilla, joilla on paksut hiuketkin, voi olla ihan sinertävä sänki kasvoissa, eli karvat kasvaa yhtä paljon kuin miehillä.
Jossain lääkäriohjelmassa neuvoivat, että helpointa on loppujen lopuksi höylätä ne karvat tarpeen mukaan, vaikka joka aamu.
Varsinainen hirsutismi, joka tulee joskus hyvin ylipainoisille taas tekee karvoja outoihinkin paikkoihin, kuten selkään ja vaikka varpaiden päälle.
Miksi naisilla on joku hullu kynnys ajaa partaa, kun on partaa?
Pitää nyppiä, käydä hoidoissa ja käyttää kemikaaleja, mutta missään tapauksessa ei voi päivittäin käyttää välineitä jotka on kehitetty juurikin parran poistoon. Esim. partahöylä tai partakone.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kone tietää partakarvan sukupuolen?
Anna kasvaa ja pistä sitten aikanaan kivalle letille😁
Vaihdevuodet aiheuttaa parta- ja viiksikarvoja. Samalla puolet hiuksista lähtee, ja ihokarvat vähenee käsivarsista ja sieltä. On tämä kivaa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kone tietää partakarvan sukupuolen?
Naisen iho on herkempi ja kaulan iho on varsin ohut, joten se tulee huomioida myös siinä koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia yli 40v naisille. Suomalaisilla sentään enimmäkseen vaaleita karvoja.
Mä olen muuten vaaleakarvainen, mutta jostain keleen syystä partakarvat ovat mustia. Jotain kosmista vttuilua kai.
Varvaskarvat on kyllä ihan normi juttu, eikä mitään hirsutismia, kuten joku tuossa yllä kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Varvaskarvat on kyllä ihan normi juttu, eikä mitään hirsutismia, kuten joku tuossa yllä kirjoitti.
Niinpä. Ei todellakaan ole mikään "outo paikka"!
Ei nyt sentään partakonetta tarvitse, mutta braunilla on sellainen näppärä siro laite, jonka saa epilaattorin ja tavallisen karvanpoistolaitteen kanssa samassa paketissa.
Mä vedän epilaattorilla koko alanaaman aina kun huomaan jonkun karvan/karvoja leuan alla. Vedän poskista ja korvan edestä samalla ne haihtuvat. Riittää kerran, pari per kuukausi. N64
Minä en omiani pysty edes laskemaan. Olen siis mies..,
Tyhmä kysymys. Millä nypitte? Mulla hukkui pinsetit ja kun ostin uudet Prismasta, todella paljon huonommat. Eli mistä hyvät pinsetit ts. ei-katkovat mutta tiukasti tarttuvat, paras mielestäni suora reuna?
Otsikosta päätellen ap. olisi voinut olla mieskin, joka päivittelee vain muutamaa kymmentä haiventaan.