Kokemuksia parveketupakoinnin kieltämisestä: loppuiko tupakointi, kun taloonne tuli tupakokntikielto?
Mitä tehdä, jos joku silti jatkaa tupakointia parvekkeella?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli tuo kielto mutta minähän teen omassa asunnossa ihan mitä haluan.
Ainoa, mitä omistat, ovat ne osakepaperit.
Kyllä mutta asunto on yksityisalueen piirissä.
Kyllä mutta asunto on myös taloyhtiön sääntöjen piirissä ja niiden rikkomisesta voidaan ottaa asunto taloyhtiön haltuun.
Olet oikeasssa. Tämä keskustelu koskee kuitenkin tupakointia. Tupakointikieltoa ei voi määrätä jälkikäteen yksipuolisesti. Joten jos sellaista sääntöä ei ole, ei myöskään ole perustetta ottaa asuntoa haltuun.
Lakialoite eduskuntaan tästä, niin voidaan määrätä.
Esim näin, että tupakointi on kielletty asunnoissa ja parvekkeilla, ellei täysin yksimielisesti päätetä toisin. Ja kiellon rikkomisesta seuraa asunnon haltuunotto sekä puhdistustyöt koko taloyhtiössä ja tämän lystin maksaa kiellon rikkoja
Parvekkeilla loppui joo mutta nyt sitten itketään kun me tupakoijat käydään öisin ulkona sauhuilla,hissiä ei ole ja varmasti lähtee äätnä kun minä täältä kolmannesta kerroksesta ravitan rappuja alas kuusi kertaa (olen yökukkuja ketjupolttaja) yössä. Säästäisi minun jalkojani ja naapurien hermoja jos saisin edelleen polttaa omalla parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeilla loppui joo mutta nyt sitten itketään kun me tupakoijat käydään öisin ulkona sauhuilla,hissiä ei ole ja varmasti lähtee äätnä kun minä täältä kolmannesta kerroksesta ravitan rappuja alas kuusi kertaa (olen yökukkuja ketjupolttaja) yössä. Säästäisi minun jalkojani ja naapurien hermoja jos saisin edelleen polttaa omalla parvekkeella.
Ulkona tupakalla ramppaaminen aiheuttaa ääntä pitkin yötä. Suomessa ollaan liian innokkaita kieltämään. Siksi on ihan oikein kun typerästä kiellosta kärsii kaikki.
Minä vapetan,siitä voi harrastaa sisällä eikä naapurit tajua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna laittaisin vielä puukengät jotka kopsuu kivasti ja laulaisin mennessäni vaikka Dingoa " Ja käsi kädess' kuljemme taloon autiooon oooo!"
Voisivat kieltää tupakan maahantuonnin kun tupakointi tuntuu olevan maailmankaikkeuden toiseksi suurin rikos. Loppuis itseltäkin käryttely kertaheitolla. Mutta eihän sitä kielletä kun kysymyksessä on niin isot rahat.
Olen polttanut vessassa tuuletusreiän alla.kukaan ei ole valittanut .kaikki ilman tuloluukut täysillä .vc oven alla sentin rako että vetää.
Lakialoite eduskuntaan tästä, niin voidaan määrätä.
Esim näin, että tupakointi on kielletty asunnoissa ja parvekkeilla, ellei täysin yksimielisesti päätetä toisin. Ja kiellon rikkomisesta seuraa asunnon haltuunotto sekä puhdistustyöt koko taloyhtiössä ja tämän lystin maksaa kiellon rikkoja
Ei tule menemään läpi. Tuo olisi yleisesti ottaen ennakkotapaus, jonka perusteella voitaisiin kieltää tai velvoittaa muitakin asioita pienen ryhmän päätöksellä. Muistutan yhä ettei tupakointi ole laissa kiellettyä.
Enemmän kuin tupankansavu häiritsee parvekkeilla grillaajat ja rappukäytävässä huutavat sekä hissillä hupiajelevat lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna laittaisin vielä puukengät jotka kopsuu kivasti ja laulaisin mennessäni vaikka Dingoa " Ja käsi kädess' kuljemme taloon autiooon oooo!"
Ei vaan oikein komeasti " ORJAT, SORRON YÖSTÄ NOUSKAA" ja kaikki rapun tupakoitsija tulevat ylös sytkärit kohotettuina ja yhtyvät lauluun.
Älä nyt, röökaaja saa kuntoiltua! Aiemmin vain laahusti parvekkeelle, nyt jalkalihakset töitä. Ja minä nukun kuin tukki, juoskoon!
Ei. Hajusta päätellen poltetaan vessassa tai liesituulettimen alla. Pihan tupakkapaikalla harvoin näkyy ketään.
Ei loppunut. Yläkerran naapuri tupakoi yhä kuten tupakoidaan muissakin asunnoissa missä on tupakoitsijoita. Tuulettaessa tulee hajut sisälle, ei kiva.