Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita haluaisit muuttaa yhteiskunnassa? mm. yh:den tuesta ja elatustuista on keskusteltu täällä

Vierailija
29.01.2007 |

kuinka epäreilusti ne on määrätty... Kootaan tähän pinoon yhteiskunnan epäkohdat, niin voidaan hiillostaa kansanedustajaehdokkaita!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysysteemillä alkaa jo olla, että mitä enemmän tienaat sitä vähemmän on varaa yhtään mihinkään :(.

Vähän kerrassaan yhä suurempi ja suurempi osa hyvätuloisista muuttaa Suomen rajojen ulkopuolelle ja sitten ihmetellään mistä rahat...

Mielestäni myös parempituloisten kotiinjäämistä pitäisi tukea esim. sitouttamalla kotihoidontuki palkkatuloihin vastaavasti kuten äitiyspäiväraha. Olisi ehkä koulutetuillakin mahdollisuus hoitaa lapsiaan kotona, nykyinen systeemihän suosii todella selvästi pitkäaikaistyöttömiä ja vähän työelämässä ollessaan tienaavia.

Vierailija
22/25 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vain 1 lapsi, mutta sain silti enemmän rahaa kuin silloin kun elin liitossa. Eräs ystävänikin on yh, 3 lapsen, ja se mitä hän maksoi vuokraa asumistuen jälkeen, oli todella pieni summa. Koska eihän hänellä ole " tuloja" t. 10 Vierailija:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntaa pitäisi muuttaa enemmän siihen suuntaan, että myös yksilöllä itsellään on vastuu itsestään ja mahdollisuus kantaa sitä vastuuta.

Nykyisenmallinen paapontayhteiskunta vain lisää " vapaamatkustajia" - ja toisaalta mitä voidaan odottaakaan, kun työttömänä oleminen on rahallisesti kannattavampaa, kuin työn tekeminen?

Eli

Perintövero pois.

Subjektiivinen päivähoidon oikeus pois.

Lapsilisiin korotus, ja muutenkin tuetaan perheiden yhdessä pysymistä enemmän - tosiaankin ei niin, että vain " kannatellaan" niitä, jotka elämässään kikkailevat. Keskityttäisiin helpottamaan asioita niille, jotka itse yrittävät onnistua!

Kansalaispalkka tukimalli meillekin =o).

Vierailija
24/25 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole pudonnut tulottomuusloukkuun opiskelujen jälkeen.

En asu pääkaupunkiseudulla ja alaltani on vaikeaa saada töitä. Miehen työt pitävät nykyisellä paikkakunnalla. Opiskelujen jälkeen olen ollut työllisyyskoulutuksissa pariin otteeseen sekä ilmaisena harjoittelijana. Palkallista työtä ei löydy. Lapsia on kaksi.

Koska en ole ollut oikeissa töissä, en saa myöskään työmarkkinatukea. Mieheni elättää perheen nipin napin keskituloisena " yksinhuoltajana" . Yksinhuoltajien tukia yms. emme kuitenkaan saa. Taloudellisesti meidän siis kannattaisi erota. Minun mittapuuni mukaan yksinhuoltajat siis saavat huomattavasti suuremmat tuet.

Vierailija
25/25 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse ole pudonnut tulottomuusloukkuun opiskelujen jälkeen.

En asu pääkaupunkiseudulla ja alaltani on vaikeaa saada töitä. Miehen työt pitävät nykyisellä paikkakunnalla. Opiskelujen jälkeen olen ollut työllisyyskoulutuksissa pariin otteeseen sekä ilmaisena harjoittelijana. Palkallista työtä ei löydy. Lapsia on kaksi.

Koska en ole ollut oikeissa töissä, en saa myöskään työmarkkinatukea. Mieheni elättää perheen nipin napin keskituloisena " yksinhuoltajana" . Yksinhuoltajien tukia yms. emme kuitenkaan saa. Taloudellisesti meidän siis kannattaisi erota. Minun mittapuuni mukaan yksinhuoltajat siis saavat huomattavasti suuremmat tuet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi