Köyhä antaa vähästään..
Ei ole ainut kerta tämä. Asioin lähikaupassa, arviolta 7v lapsi ostamassa xtran keksipakettia hiluilla mun edellä. Välissä pari vanhempaa rouvaa. No lapsella jäi 10 snt vajaaksi, tarkasteli reikäisitä reppua, shortsien taskuja.. ei löytynyt.
Kassa odotti, edessäni olevat rouvat ärtyivät. Takanani oli "syrjäpuolen" invalidi, hän kaiveli taskujaan, ehdin ensin.. annoin sen 10snt kassalle. Lapsi kiitti minua. Rouvat pyörittelivät silmiään. Takanani oleva invalidi kiitti ja sanoi että täältäkin olisi nyt löytynyt.
Ulos mennessäni näin kun rouvat astui e sarjan mustaan Mersuun.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Itsensäkaltaisiin ihmisiin on helpompaa samaistua.
Eli kus*päät viihtyvät keskenään.
Useimmin köyhä auttaa toista köyhää, koska tietää mitä köyhyys on. Joskus taas köyhä huomaa kerrankin pääsevänsä vielä köyhemmän niskan päälle ja potkii tätä. Tutkimustenkin mukaan rikkaat riistävät eniten, jopa lapsilta.
Minä kyllä annoin Alkon jonossa edessäni olevalle valkean kepin kanssa kulkevalle laitapuolen miekkoselle puuttuvat kolikot kossupullosta. - -Ihan varakas rouva, joka meni omaan autoonsa viinipullonsa kanssa.
Olen kerran antanut puuttuvat rahat kaupassa edellämaksavalle. Seurauksena oli se, että hän odotti kaipan pihalla ja yritti pummata vielä lisää.
Vähän sama aihe, rikkaat ja köyhät, vähävarasimmat auttelevat enemmän toisiaan, suvussamme varakkaita, kylläkin jo melko vanhoja etteivät ehkä hoksaa että voisivat auttaa rahallisesti nuoria, sitten kun kuolevat, nuoret maksavat perintöveroja rahoista jotka olivat voineet ennakkoperintönä nuorille antaa eikä valtiolle.
Luulisi, että köyhällä ei olisi varaa antaa rahaa. Itse en osaa sanoa, olenko erityisen köyhä, en ainakaan kovin rikas ole, mutta aina osallistun hyväntekeväisyyteen, kun vaikka SPR tulee lippaineen lähelle. Lisäksi avustan eläinyhdistyksiä.
Minusta kaupoissa voisi olla lippaita, joihin olisi helppo antaa vaikka vaihtorahat.
Itsensäkaltaisiin ihmisiin on helpompaa samaistua.