Sosiaalisesta taitamattomuudesta
Olen keski-ikäinen, sosiaalisesti taitamaton, pelokas, jännittäjä ja en keksi hyvää puhuttavaa tai vastattavaa oikea-aikaisesti, olen tökerö ym. ym. Olen usein syrjässä, koska en osaa olla kontaktissa muihin, ellei joku tavallaan avusta koko ajan kyselemällä tai johdattelemalla. Ihailen ja kadehdin niitä, osaavat muodostaa suhteita, verkostoitua ja olla luonnollisia toisten kanssa. Yritän ajatella niin, ettei haittaa vaikka olisin hiljaa enemmistön ajasta, jos kuitenkin välillä osallistun jollain tavalla edes hyvin pieniä hetkiä. Sanokaa joku, että tämä on ok. Koen tästä aina alemmuutta.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nyt on erilainen mutta sosiaaliset taidot ovat taitoja siinä missä muutkin ja niitä voi kehittää harjoittelemalla puhumalla ja olemalla sosiaalinen. Pakottamalla itsensä mukavuusalueen ulkopuolelle. Mutta jos ei halua kehittyä niin sille sitten ei mahda mitään.
Yritän kyllä olla muiden seurassa, mutta en osaa enempää. En tiedä, miten puhua enemmän. Ap
Pienet hetket ovat ok. Paljon, paljon parempi kuin ei mitään. Vähän kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nyt on erilainen mutta sosiaaliset taidot ovat taitoja siinä missä muutkin ja niitä voi kehittää harjoittelemalla puhumalla ja olemalla sosiaalinen. Pakottamalla itsensä mukavuusalueen ulkopuolelle. Mutta jos ei halua kehittyä niin sille sitten ei mahda mitään.
Yritän kyllä olla muiden seurassa, mutta en osaa enempää. En tiedä, miten puhua enemmän. Ap
Kuuntele mistä muut puhuu, kommentoi väliin.
On ihan ok, ei tarvitse tuntea alemmuutta. Ole oma itsesi, olit sitten hiljaa tai äänessä. M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele mistä muut puhuu, kommentoi väliin.
Tiedän, että teknisesti pitäisi tehdä noin, mutta en oikein yleensä onnistu siinä. Luultavasti osittain siksi, että minulla on myös sosiaalista ahdistusta. Kasvottomissa nettikeskusteluissa pystyn paremmin olemaan mukana, mutta reaalimaailmassa se on vaikeampaa. Ap