Onko tuo Metallica tai heavy -musiikki yleensä työväenluokkaista?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Tuska festareille ei tule koskaan keikkoja poliisille mutta iskelmäfestareille kyllä. Pääosin hevijengi on hyvin kouluttautunutta tai ainakin fiksun kasvatuksen saaneita ,usein rauhaa rakastavia kissaihmisiä.
Metallifestareille suurin osa menee kuuntelemaan musaa eikä ryyppäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, että siinä on eri viba, että kuunteeko henkilö Metallicaa ja Rammsteinia, vai Mastodonia ja Meshuggahia, vai Mayhemia Darkthronea. Tai Ehkä Type O Negativea.
Metallimusiikkia on niin monenlaista.
Entä jos kuuntelee noista kaikkia, ja monia muita.
Kuulostaa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Työväenluokka? Pelkän peruskoulun suorittanut duunari tienaa Suomessa usein enemmän kuin joku toimiston pukuhäiskä. Ketkä sitä työväenluokkaa sitten oikein ovat?
Ja sinä kuvittelet että yhteiskuntaluokka määräytyy automaattisesti omaisuuden määrän tai tulojen mukaan?? Että lottomiljonääriys aateloi automaattisesti ihmisen?
Mitä tulee heavy-musan juuriin, niin esimerkiksi Black Sabbath jota pidetään yleisesti heavy metallin isänä oli hyvin vahvasti työväenluokkainen taustaltaan, kuten useat muutkin pioneeribändit.
Ei Suomessa ole sellaisia luokkia, että jostain voisi puhua esim. nyt työväenluokkaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millaisia on Metallica-paitaiset äijät jotka hengaa paikallisessa baarissa ja Motonetissä mielestäsi?
Ei tuosta voi tehdä muuta päätelmään, kuin millaisia ovat Metallica-paitaiset äijät, jotka hengaa paikallisessa baarissa ja Motonetissä. Aika harva taitaa käyttää bändipaitoja, vaikka bändiä kuuntelisikin.
Minä käytän joka päivä. Olen managerihommissa, mutta teen etänä suurimman osan duunistani.
M57
Minun mielestäni se on työväenluokkaista. En ikinä voisi kuvitella, että vanha rouva Westendistä tai oma edesmennyt aatelinen sukulaiseni Suvisaaristosta olisi lähtenyt jonnekin hevikeikalle.
Täyttä teatteria kuunnella mitään musiikkia, jos tällaisia joutuu miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole sellaisia luokkia, että jostain voisi puhua esim. nyt työväenluokkaisena.
Mitä ihmettä nyt? Kyllä niitä rekkakuskeja ja varastomiehiä on edelleen maa täynnä, tylöväenluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minusta kaikkien yhteiskuntaluokkien jäsenet pitävät metallista. Liittyy enemmän musiikkimakuun. Itse en hirveästi pidä.
Metalli on kevyen musiikinlajeista lähinnä klassista musiikkia. Kysymys yhteiskuntaluokasta on kuin kysyisi mieliväriä. Sekin vaihtelee saman yhteiskuntaluokan sisällä henkilön oman makumieltymyksen ja oman värityksen mukaan.
Huonotapaisia juntteja nuo eiliset fanit ainakin oli. Tönivät ja päälle kävelivät kun olin kotiin tulossa missä parveilivat konsertin jälkeen. Jonossa menivät rautatieaseman metrotunneliin kun eivät olleet ottaneet selvää, että se on kiinni. Eli tyhmiä vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Selvästi on köyhät, työväenluokka, keskiluokkaa, ylempi keskiluokka ja eliitti.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen muutaman hevarin. Yksi on yliopiston professori, yksi saman yliopiston dosentti, yksi on matikan ja fysiikan opettaja lukiossa, yksi insinööri, yksi sairaanhoitaja ja yksi tradenomi.
Joo, kyllä ainakin 80-luvulla syntyneet oli ihan skidejä ekojen levyjen aikaan ja ysärillä yläasteella niin harvapa vielä tuolloin tiesi tulevaa opiskelupaikkaansa, kun isoveljen jemmat räjähti aivolohkoon!
Mullakin tuon aikaisista tuttavista peruskouluajalta löytyy kyllä koko laaja kaarti yhteiskuntaluokkia sieltä työttömästä proffaan saakka ;D
Ei Metallican keikoilla käy köyhiä tai muita luusereita. Vähintään keskiluokassa on oltava jotta on varaa lippuihin. Köyhälistö kuuntelee varmaan rap musiikkia tai muuta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Metallican keikoilla käy köyhiä tai muita luusereita. Vähintään keskiluokassa on oltava jotta on varaa lippuihin. Köyhälistö kuuntelee varmaan rap musiikkia tai muuta paskaa.
No jaa. En edes muista milloin olen viimeksi ostanut keikka tai festarilippua.
Ne suhteet.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on työväenluokkaista. En ikinä voisi kuvitella, että vanha rouva Westendistä tai oma edesmennyt aatelinen sukulaiseni Suvisaaristosta olisi lähtenyt jonnekin hevikeikalle.
Esimerkiksi Stratovariuksen basisti Lauri Porra on Jean Sibeliuksen lapsenlapsenlapsi. Hän aloitti kuusivuotiaana musiikkiopistossa, aikuisena hän on on toiminut mm. kapellimestarina musikaaleissa ja säveltänyt musiikkia orkestereille ja teattereille. Ei kuulosta ihan perusduunarilta (ei sillä että duunaritaustaisissa olisi mitään vikaa).
Entä jos kuuntelee noista kaikkia, ja monia muita.