Uusi biojätesääntö pilasi kaiken: ihmiset eivät jaksa etsiä pahvia vaan nyt biojäte heitetään normiroskien sekaan säkeissä!
ennen jopa jaksoivat ihmiset lajitella biojätepussiin jätettä nyt ei saa niitä käyttää ja pitäisi hhankkia pahvia! valtion ne pahvit pitää kustantaa biojätteeseen ei kansalaisten. nyt biojätteet ovat tyhjiä ja normiroskikset haisevat ruokajätteeltä ja vilisevät rottia, koska suurin osa suomalaisista ei enää jaksa lajitella ruokaa pahveihin. Nyt ne heitetään normiroskiin
Kommentit (128)
Sanomalehdestä voi taitella muovittoman biojätepussin minuutissa. Ohjevideoita on YouTube pullollaan.
Mulla on kotikompostissa sellanen vihreä hedelmäpussi. Viime kesä lopulla sen kompostoin ja toukokuussa käännellessä oli ihan tunnistettava vielä.
Biojäteastia vuorataan sanomalehdellä ja huuhdotaan ennen seuraavaa käyttöä. En kyllä taloyhtiössä viittis ämpärin kanssa kulkea edes takas kun yleensä roskat otetaan lähtiessä mukaan. Kakkosasunnolle ostan paperisia hedelmäpusseja, laitan sen samaan muovikassiin roska/lasin/metallin/kartongin kanssa ja lajittelen siinä roskiksilla. Joskus sen biopussin kuskaamiseen on tarvinnut ihan oman muovikassin...se kyllä vie pohjan koko hommalta ;)
Vierailija kirjoitti:
#ullatus
Me emme laita tuohon biojäteastiaan mitään. Emme ole laittaneet emmekä laita.
Montako orkkua sait tuota kirjoittaessasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko biojäteastia on aivan järjetön idea. Puhdasta rahastusta ja pelleilyä. Aiheuttaa lähinnä tämän pahenevan rottaongelman.
Biojäteastia ei aiheuta rottaongelmaa, vaan ihmisen tuottama biojäte. Ihan sama onko se biojäteastiassa vai sekajätteen seassa.
Nyt varmaan puhutaan siitä, missä ne rotat esiintyvät.
Sanomalehdestä voi tehdä biojätepussin? Jaa-a, pitääkö tilata sanomalehti.
Vierailija kirjoitti:
Sanomalehdestä voi taitella muovittoman biojätepussin minuutissa. Ohjevideoita on YouTube pullollaan.
Mutta kun en minä osaa!!!
ap
Eniten mua häiritsee muovin määrä, kun kaikilla on vähintään 1 ja monilla jopa 3 muovista jäteastiaa pihallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei h*lvetti! Ei voi olla noin vaikeaa. Heitä biojäte vaikka ihan sellaisenaan sitte biojäteastiaan. Kyllä se silläkin tavalla kulkeutuu sinne minne pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Mainoskielto pois ni tulee lehtiä liikaakin. Sit saa niitä kuskata paperinkeräykseen
Vierailija kirjoitti:
kyllä ja nyt pitää myös lisäksi ostaa lisää maitoa ja juoda 1 litra maitoa päivässä että saa siitä pahvia
tv Orpo
Tehkää kuten minä ja lopettakaa kierrätys. Ei tarvitse jatkuvasti miettiä mitä pitäisi tehdä.
Itse aloin kierrättää vasta kun ostin oman asunnon, koska sekajätteen tyhjentäminen on kuulemma kalleinta ja se täyttyy nopeimmin. Edellisessä ei kyllä ollutkaan kuin sekajäteastioita ja lehtiroskis. Tänne kyllä saa biojätteeseen laittaa siihen tarkoitettuja muovipussejakin, mutta myös paperipusseissa halutessaan. Riippuu luultavasti alueen jätteenkäsittelyprosesseista, että miten missäkin.
Meneepä liian vaikeaksi. Niin kauan kuin pyhä Ganges pulppuaa paskaa ja puhdistaa siinä kylpeviä pyhiinvaeltajia, minä lajittelen roskat oman mallin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää kuten minä ja lopettakaa kierrätys. Ei tarvitse jatkuvasti miettiä mitä pitäisi tehdä.
Ei kierrätyksessä ole mitään vaikeaa. Jokaisen vähintään keksivertoälykkyydellä varustetun ihmisen pitäisi osata se ilman ongelmia. Joillekin kierrätys on kuitenkin liian haastavaa. Heh heh!
Jotain kierrätän ja jotain en. Aika vähän tulee yksineläjältä sitä jätettä.
Biojäteastiaan ei saa laittaa multaa, eikä kasvinjätteitä esim. simahtanut pelargonia multaisine juuripaakkuineen ei kelpaa!
Kaikki bio ei olekaan bioo...
Meillä oli maailman paras kierrätys, mut se piti korjata, pikkupomon ja konsultin mieliks, nyt taloyhtiöt peruu kilpaa jätehuoltotilauksistaan biojäte osuuden ja kataisen pullonkorkki ajaa tehokkaat suomalaiset yrittäjät monikansallisten kierrätysyritysten tieltä jotka kierrättämisen sijaan raijaa ne afrikkaan pikku pennosista.
Stnan tunarit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli maailman paras kierrätys, mut se piti korjata, pikkupomon ja konsultin mieliks, nyt taloyhtiöt peruu kilpaa jätehuoltotilauksistaan biojäte osuuden ja kataisen pullonkorkki ajaa tehokkaat suomalaiset yrittäjät monikansallisten kierrätysyritysten tieltä jotka kierrättämisen sijaan raijaa ne afrikkaan pikku pennosista.
Stnan tunarit.
Amen!
Ei ainakaan pk-seudulla ole tullut mitään uusia määräyksiä. Olen talon hallituksessa eikä kukaan ole puhunut biopahvista mitään. Isännöitsijä pitää meidät aina ajan tasalla.
Biojäteastia ei aiheuta rottaongelmaa, vaan ihmisen tuottama biojäte. Ihan sama onko se biojäteastiassa vai sekajätteen seassa.