Olen nyt laihtunut
Ja laihdun koko ajan lisää, mutta eipä yksikään ongelmani ole tämän laihtumisen takia hävinnyt.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku sitten sanonut sulle, että laihtuminen poistaa ongelmasi? Vai mihin tuo "eipä yksikään ongelmani ole hävinnyt" on vastaväite?
No siis tuo on kaiketi sarkasmia, kun täällä kehotetaan vähän väliä ihmisiä laihduttamaan, jos on jotain ongelmaa elämässä. Erityisesti ihmissuhdeongelmiin tämä laihduttaminen pitäisi tepsiä. 😁
Sarkasmi ei kuulu Ammattivalittajan repertuaariin.
Kyllä se kuuluu.
Oletteko ostaneet laihtumiseen tähtääviä verkkovalmennuksia?? Minkälaisia kokemuksia niistä?
Lihoin pandemiavuosina 10 kiloa ja oikeasti kuvittelin niiden katoavan kun pääsen takaisin normaaliin elämään. Riskiryhmään kuuluvana eristäydyin alkuun lähes täysin. Nuorempana muutama lomakilo katosikin aina syksyn tultua itsestään mutta nelikymppisenä ei mitään enää lähtenyt. Kunnon dieetillä on nyt lähtenyt neljä ja todellakin pudotan vielä loput kuusi. Minulla rasva kerääntyy vyötärölle ja näyttää kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
No Ammattivalittajan normijorinaahan tämä vain on. Sen samaisen Ammattivalittajan, joka on aina kehunut pitävänsä painostaan (130 kiloa), josta ei ole kuulemma ole mitään haittaa ja jonka aikoo säilyttää hamaan tappiin.
Toki ne nyt (valitettavasti) menetetyt kilot palaa takaisin pikavauhtia, kun Valis saa taas hampaat suuhunsa. Pääsee taas aloittamaan rakastamansa herkuttelun ja ahmimisen.
Taas piti heti alkaa kiusaamaan.
Kyllä laihtuminen on poistanut ongelmiani: verenpaine on laskenut, verensokeriarvot on paremmat, polviin ja lonkkiin ei satu oikeastaan yhtään enää, jaksan paljon paremmin nousta portaat. Olen tosi tyytyväinen.
Runsaasta ylipainosta laihduttaneista vain 3 prosenttia pystyy pitämään uuden painonsa. 97 prosenttia lihoo takaisin. Kumpaan ryhmään arvioit kuuluvasi?
Laihduttaminen ei ratkaise ongelmia tai mitkään muutkaan selfhelp-ohjeet.
Vain kuolema lopussa ratkaisee kaikki ongelmat ja tuskat.
Siihen on hyvä levätä että kuolema hoitaa meidän ongelmat lopussa. Ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin odotella.
Vierailija kirjoitti:
Mun oli pakko, koska vatsakipu paljastui maksakirroosiksi. Lääkäri määräsi laihduttamaan. Noin muuten en ollut lihava, mutta maksa oli runsaasti rasvoittunut. Nyt voin paremmin, mutta lääkäri totesi että noin 7kg pitäisi vielä laihduttaa.
bmi olisi sitten noin 17.
Ei sinun tarvitse laihduttaa absoluuttisesti 7kg, vaan sinun pitää polttaa rasvaa pois. Kannattaa säilyttää lihasta niin paljon kuin voit ja mielellään rakentaa lihasmassaa lisää, niin bmi:kin voi olla muuta kuin 17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oli pakko, koska vatsakipu paljastui maksakirroosiksi. Lääkäri määräsi laihduttamaan. Noin muuten en ollut lihava, mutta maksa oli runsaasti rasvoittunut. Nyt voin paremmin, mutta lääkäri totesi että noin 7kg pitäisi vielä laihduttaa.
Ei sinun tarvitse laihduttaa absoluuttisesti 7kg, vaan sinun pitää polttaa rasvaa pois. Kannattaa säilyttää lihasta niin paljon kuin voit ja mielellään rakentaa lihasmassaa lisää, niin bmi:kin voi olla muuta kuin 17.
Lääkäri totesi että lihaskin lähtee pois että ei voi mitään asialle.
Laihduttaessa kuulemma lihas lähtee ensin pois vaikka mitä tekisi. Toki voimatason voi kuulemma säilyttää tekemällä painoilla voimistelua. Lisää painoja sen verran kuin alunperin oli massaa ja tekee liikkeitä, mutta lihas kuulemma lähtee pois silti. Helpompi rakentaa lihas myöhemmin takaisin, kun ylläpitää voimatasoja.
"Lääkäri totesi että lihaskin lähtee pois että ei voi mitään asialle.
Laihduttaessa kuulemma lihas lähtee ensin pois vaikka mitä tekisi. Toki voimatason voi kuulemma säilyttää tekemällä painoilla voimistelua. Lisää painoja sen verran kuin alunperin oli massaa ja tekee liikkeitä, mutta lihas kuulemma lähtee pois silti. Helpompi rakentaa lihas myöhemmin takaisin, kun ylläpitää voimatasoja."
---
Lihasta lähtee vähemmän, kun laihduttaa riittävän hitaasti ja treenaa kuitenkin lihaksia jatkuvasti. Jos ei treenaa ja laihduttaa nopeasti, niin varmasti palaa lihakset pois.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaessa kuulemma lihas lähtee ensin pois vaikka mitä tekisi. Toki voimatason voi kuulemma säilyttää tekemällä painoilla voimistelua. Lisää painoja sen verran kuin alunperin oli massaa ja tekee liikkeitä, mutta lihas kuulemma lähtee pois silti. Helpompi rakentaa lihas myöhemmin takaisin, kun ylläpitää voimatasoja."
---
Lihasta lähtee vähemmän, kun laihduttaa riittävän hitaasti ja treenaa kuitenkin lihaksia jatkuvasti. Jos ei treenaa ja laihduttaa nopeasti, niin varmasti palaa lihakset pois.
Lääkäri määräsi minulle tuon vimeisimmän muodon laihduttaa. Hän totesi että maksa ei kestä yhtään lisärasitusta liikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti lääkäri käske laihduttamaan alipainon puolelle ja luule että rasvamaksa katoaa överilaihdutuksella.
Vierailija kirjoitti:
---
Mitä isoilla lihaksilla edes tekee, jos ei ole lihava?
Lihakset tasoittuu itsestään sopivan kokoisiksi suhteessa painoon. Ei rasita sydäntäkään.
Isot lihakset on myös kalliiit ylläpitää ja aiheuttaa ilmaston lämpenemistä ylikulutuksella. Valitse ilmastoystävällinen vartalo ja sellainen jolla pärjää taistelussa.
Isohko koko on sodassakin vain rasite ja aiheuttaa ennenaikaisen kuoleman. Isompi pinta-ala altistaa osumille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti lääkäri käske laihduttamaan alipainon puolelle ja luule että rasvamaksa katoaa överilaihdutuksella.
Kyllä sellaisiakin lääkäreitä näemä löytyy. Myös sellaisia jotka aiheuttavat neljävuotiaan kuoleman väärillä diagnooseilla.
Kyllä minulla polvikivut hävisivät kilojen mukana.
Kyllä laihana on kivempaa ja paljon mieluummin olen laiha/normaalipainoinen kuin ylipainoinen. Ylipainossa ei ole mitään tavoiteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Mitä isoilla lihaksilla edes tekee, jos ei ole lihava?
Lihakset tasoittuu itsestään sopivan kokoisiksi suhteessa painoon. Ei rasita sydäntäkään.
Isot lihakset on myös kalliiit ylläpitää ja aiheuttaa ilmaston lämpenemistä ylikulutuksella. Valitse ilmastoystävällinen vartalo ja sellainen jolla pärjää taistelussa.
Isohko koko on sodassakin vain rasite ja aiheuttaa ennenaikaisen kuoleman. Isompi pinta-ala altistaa osumille.
Isot lihakset tulee vain erittäin kovan ja säännöllisen treenin kautta. Ei kannata pelätä kenenkään taviksen, että tulisi isot lihakset. Sen sijaan turha lihasten polttaminen ei kannata. Lihaksisto ylläpitää toimintakykyä, ryhtiä, suojaa kehoa ja painon pitäminenkin aisoissa on helpompaa, koska lihakset kuluttavat energiaa.