Ja taas: VESSAKAAOS Metallican keikalla
Tosiasiassa niitä vessoja siellä oli, jos ei ollut juonut aivojaan ja rakkoaan pilalle. Suomi on ainoa maa, jossa olen todistanut sitä, että AIKUISET miehet alkaa kuseskelemaan kesken keikan nurkkiin kun eivät känniltään löydä tai jaksa kävellä muutamaa kymmentä metriä. Etelä-Euroopassa ei tulisi kyseeseenkään tuollainen.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010485017.html
Kommentit (47)
Ei siellä stadikalla joka puolella ole todellakaan vessoja riittävästi. Sama ongelma on näköjään aina konserteissa ja urheilutapahtumissa tuolla. Miksei sinne voisi näiden isojen tapahtumien ajaksi roudata porttien sisäpuolelle myös niitä bajamajoja? Joku 400 bajamajaa varmaan auttaisi tässä ongelmassa. Tai sitten lopetetaan nesteiden myynti kokonaan siellä, niin ei pitäisi olla vessakaaosta.
Vierailija kirjoitti:
Ketä menee kattoo jotai metallikaa?
Noin 100 000 katsojaa menee tämän viikonlopun aikana sinne. Kysy niiltä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä stadikalla joka puolella ole todellakaan vessoja riittävästi. Sama ongelma on näköjään aina konserteissa ja urheilutapahtumissa tuolla. Miksei sinne voisi näiden isojen tapahtumien ajaksi roudata porttien sisäpuolelle myös niitä bajamajoja? Joku 400 bajamajaa varmaan auttaisi tässä ongelmassa. Tai sitten lopetetaan nesteiden myynti kokonaan siellä, niin ei pitäisi olla vessakaaosta.
Häh? Olihan siellä eilenkin vaikka kuinka paljon vessoja. Ei tarvinnut jonottaa. Suomalainen on vaan niin tyhmä, että se ei kännissä osaa etsiä vaan hakeutuu siihen samaan jonoon jossa on 500 muutakin ihmistä. Tai sitten alkaa kusemaan keskelle ihmisjoukkoa välittämättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 100 000 katsojaa menee tämän viikonlopun aikana sinne. Kysy niiltä syytä.
100 000 ??? Wau.
Oliko niin paska orkesteri että keikka piti kuunnella pytyllä istuen...?
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä ole kokonainen "vessamaailma" nykyisin? Vessojen määrää lisättiin huomattavasti remontin yhteydessä. Ongelma tässä on se ettei umpikänninen ja lyhytjänteinen juoppoyleisö jaksa mennä niihin vessoihin asti.
Kauanko se konsertti siis kesti?
Minulla ei ollut mitään vaikeuksia kuuden ja puolen tunnin lennolla, vaikka join yhden lasin viiniä lähtiessä ja kaksi lennon aikana.
Kävin vessassa ennen koneeseen menoa ja sitten lennon jälkeen lentoasemalla.
Ehkä sitä kaljaa ei kannata vetää ämpäritolkulla.
Sama kaaos on tulossa Springsteenin ja Coldplayn keikoilla. Sitten syksyllä myös huuhkajien matseissa. Pitäisikö ne wc-pisteet infota paremmin? Saksassa stadioneilla opasteet on ihan siellä katon rajassa, jotta kaikki näkee ne väenpaljoudessa. Jos opastekyltti on vaikka 3m korkeudessa, niin ei niitä ryysiksessä todellakaan kaikki näe siellä yleisömassan keskellä. Tai sitten siellä voisi opastaa noissa jättijonoissa, että lisää wc-tiloja löytyy 100m tuohon suuntaan. Ei tuo ole vaikeaa toteuttaa, vaatii vain järjestäjältä viitseliäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko se konsertti siis kesti?
Minulla ei ollut mitään vaikeuksia kuuden ja puolen tunnin lennolla, vaikka join yhden lasin viiniä lähtiessä ja kaksi lennon aikana.
Kävin vessassa ennen koneeseen menoa ja sitten lennon jälkeen lentoasemalla.
Ehkä sitä kaljaa ei kannata vetää ämpäritolkulla.
No jos meni katsomaan myös lämppärit, niin sellainen kuuden tunnin setti oli kyseessä kaikkinensa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen keski-ikäinen mies.
Tarvitseeko sanoa enempää?
Kyllä minullakin keski-ikäisenä tätinä kesti wc-reissu aika kauan. Eikä syynä ollut alkoholi, vaan kapasiteetti. Noissa konserteissa kun ei voi minne tahansa vessaan mennä. Kaikkihan halusivat tietysti hoitaa vessareissun alta pois ennen Metallican alkua. Siinä kohtaa kapasiteetti ei vain riitä naisille eikä miehille.
Tuollainen määrä ihmisiä vaatii ainakin sata bajamajaa, oliko niitä siellä tarpeeksi.
Miten se itse konsertti? Missään lehdissä ei ole vieläkään arvostelua. Outoa.
Metallica on vanhojen eturauhasvaivaisten ukkojen suosiossa
Saatana millaisen sotkun jättivät jälkeensä. 'Aikuiset' ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Miten se itse konsertti? Missään lehdissä ei ole vieläkään arvostelua. Outoa.
Ehkä arvostelut tulee vasta maanantaina, kun molemmat konsertit on takana. Sitten voivat arvostella kokonaisuuden. Stadikan ulkopuolella kallioilla oli tosiaan aika paljon jengiä kuuntelemassa myös keikkaa. Oli muutamia tullut paikalle myös koko perheen voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko nesteyttää itseään niin hyvin ennen keikkaa? Olin viime keväänä Rammstein keikalla Olympiastadionilla. Oluenmyyntipisteitä oli metrin välein. Ja sitten kun vedetään kaksin käsin useampi litra, ravataan koko konsertin ajan vessassa. Tai vietetään se kallis laatuaika vessajonossa. Ei mitään järkeä.
Suomessahan kaikki tapahtumat on lähinnä ryyppäämistä. Keikat, festarit, messut, urheilutapahtumat jne. Aina ne saakelin kaljateltat ja juopot tuoppiensa kanssa sönköttämässä.
Tää maa on ihan oikeasti umpisairas.
Juuri näin. Se musiikki on näille pelkkää taustakohinaa, ne menevät sinne ryyppäämään eikä kuuntelemaan musiikkia.
Olin paikalla. Ja se kännäämisen määrä, tai suorastaan juovuksissa valmiiksi paikalle tulo oli taas jotain niin masentavaa. Mielenkiintoista, että monelta tällaiselta kuului mössötyksestä joku maalaismurre.
Ei tuo itse keikkakaan nyt ihan herkkua ollut, se lava oli aivan liian iso, ja puolia ajasta ukot olivat jossain siellä satojen metrien päässä, katselit screeniä ja väistelit niitä ainaisia töniviä vessaan ramppaajia. Ilman korvatulppia ei olis tullut mitään, ja niiden kanssa hävisivät kaikki detaljit.
Metallica fanit alkavat jo olemaan seniori osastoa ja istuvat suurimman osan päivästä paskalla.
Järjestäjän vika, että miehet on sikoja, jotka lorottelee menemään ties minne? Ööööh 🥴
Taas uhreja syyllistetään. Jos vessaa ei löydä helposti, ei vika ole asiakkaassa, vaan palveluntarjoajassa.