Miks elämä on sellaista että suurin osa ihmisistä on onnettomia ja kärsii?
Ja viimeistään lopuksi kaikki kärsii. Eiks se oo vähän outoa? Että miks just näin päin?
Kommentit (29)
Koska ihmiset eivät osaa olla tyytyväisiä mihinkään.
Moni valittaa koko ajan jostain ihan turhasta.
Ihmisiin ei voi luottaa. Miehet on valehtelevia sikoja. Rakkautta ei enää ole, kaikki on esitystä, teatteria. Toivon, että saan jonkun syövän ja kuolen pian pois täältä kavalasta maailmasta.
"Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat", ap!
Vierailija kirjoitti:
Menestymisen mahdollisuutta ei ole.
"Menestymisen"pakko on juuri se syy pahoinvointiin. Ihmiset, kaikki, voisivat olla onnellisia ilman kilpailua, voittoa, menestymistä etc.
Kaikille riittää ruokaa ja muita perusasioita, jos ne jaetaan ja nimenomaan jaetaan oikein.
"Itse voit luoda oman elämäsi ihan kuinka haluat" voi kuinka väärä viesti kenelle tahansa ja varsinkin niille miljoonille köyhille, joiden osa elämän perustarpeista on riistetty. Köyhyys ei ole heidän syynsä.
Kärsimys ei valitettavasti jalosta kaikkia. Ne, jotka osaavat elää, nousevat tarvittaessa kärsimyksenkin tuolle puolen. Esim. monet parantumattomasti sairaat keskittyvät hyviin hetkiin ja niihin asioihin, joista on vielä mahdollista nauttia. Tunteet syntyvät ja vahvistuvat ajatuksista. Loppupeleissä sinä valitset millainen ääninauha päässäsi jatkuvasti pyörii ja millainen maailmankuvastasi muodostuu.
Elämän ei ole tarkoituskaan olla vain mukavaa ja helppoa. Siihen kuulu myös vaikeudet, tsemppaaminen ja vastuunkanto. Pettymykset johtuvat useimmiten vain lapsellisista odotuksista. Mutta jos elämään suhtautuu avoimesti ilman ennakko-odotuksia, niin se voi yllättää iloisesti. Jokaisella on myös syitä kiitollisuuteen. Pystyt esim. liikkumaan, kätesi toimivat jne. Sekään ei ole itsestään selvää.
Valinta on sinun: voit joko olla oman onnesi seppä, tai sen pahin este. Asenne ratkaisee.
WEF, köyhdyttämisen agenda 2020-2024, "et omista mitään ja olet onnellinen", great reset. Marin, Macron, Trudeau jne. kaikki samaa perhettä.
Own Nothing - Be Happy (feat. Klausi McSchwabbin')
"https://www.youtube.com/watch?v=InAKOZdsJw0
Sosialismi luo köyhyyttä, kärsimystä, työttömyyttä ja nälänhätää koska se ottaa teiltä pois kaiken mitä teillä on. Sen sijaan aito ja puhdas kapitalismi tarjoaisi kaikille töitä, rahaa, ruokaa, terveyttä ja hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on sitä millaiseksi sen itse luomme ja millaisia valintoja teemme. Lapsena rankkaa kun muut päättää, mutta aikuisena valitsemme itse ja vastaamme niistä itse.
Valinnoilla voi vaikuttaa vähän mutta vain vähän. Harva valitsee onnettomuuteen joutumista, vakavaa sairastumista tai läheisen kuolemaa. Suurin osa kuitenkin joutuu nämä kaikki tai osan niistä kokemaan ellei kuole nuorena, joka sekään ei olisi useimpien valinta.
Hyvät ja huonot asiat eivät ole elämässä yhtä vahvoja. Mikä olisi esimerkiksi riittävän hyvä asia vertautumaan kärsimykseen, joka seuraa kun rattijuoppo ajoi koulusta palaavan lapsesi ylitse jalkakäytävällä? Tai sille lapselle, joka kituu lyhyen elämänsä viimeiset hetket tien reunassa? Ei sellaista ole.
Lisäksi kärsimystä on helppo "saada", hyvät asiat vaativat paljon vaivaa (joskus jopa kärsimystä) ja silti kaikki voi mennä pieleen. Kai tämä aivan pohjimmiltaan ja koko maailmankaikkeuden tasolla tulee puhtaasti fysiikasta (entropia).
Ihmiset eivät osaa elää. Tekevät itsensä onnettomiksi, koska eivät kuuntele itseään, vaan tavoittelevat vääriä asioita. Kasvatus ja ympäröivä kulttuuri opettaa, että pitää elää kuten muutkin. Jos sen elämänvalheen hyväksyy, niin ei löydä koskaan omaa ainutlaatuisuuttaan ja omaa paikkaansa maailmasta. Ihminen on onnellinen vain kun hän tekee sitä minkä hän kokee itse mielekkääksi. Tärkeämpää on se minkä sinä tunnet omaksi, ei se miltä se näyttää muiden silmissä ja ansioluettelossa.