Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka kevytyrittäjänä 12 €/h, eikö tuo ole naurettavan pieni...?

Vierailija
07.06.2024 |

"saa koulutuksen tehtävään ja sovelluksiin, ja 12 €/h korvauksen tehdyistä tunneista laskutuspalvelun kautta" 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Yrittäjän palkan pitäisi olla 35e/h että saa palkkaakin.

Vierailija
2/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa 4e/h käteen ja yrittäjän statuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida tuokaan enää riittää kulujen noususta johtuen.

Vierailija
4/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain Wolt-kuskin hommalta. Intialaiset ja idiootit lankeaa.

Vierailija
5/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laskuttanut asiakkaita 95€/h. Pian mennään yli satasen, koska kaikki kulut nousee.

Vierailija
6/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille auttaa voi?

Itse saan elaketta 3200/kk 

Tuntipalkaksi muutettuna 20€/h

Vierailija
7/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään kevytyrittäjyyttä. Joko sä olet yrittäjä tai sitten sä et ole. Ei ole olemassa mitään välimuotoa tai keveämpää  yrittäjyyttä.

Vierailija
8/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laskuttanut asiakkaita 95€/h. Pian mennään yli satasen, koska kaikki kulut nousee.

Firma jolle tein töitä laskutti saman per tunti. Minä työntekijänä sain 15€/h.

Vierailija
9/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protip: jos on epäilystäkään että joskus haluat ruveta yrittäjäksi niin starttirahaa et saa jos olet tehnyt edes pari päivää kk:ssa _kevytyrittäjänä_ t. kokemus

Vierailija
10/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat valita työ aikasi ja tuotteesi ja on mieluinen duuni, eikä ketään ole hönkäilemässä niskaan.

Vierailija
11/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään kevytyrittäjyyttä. Joko sä olet yrittäjä tai sitten sä et ole. Ei ole olemassa mitään välimuotoa tai keveämpää  yrittäjyyttä.

Kevytyrittäjyys tarkoittaa käytännössä sitä että joku toinen hoitaa kaiken byrokratian kevytyrittäjän puolesta. Kevytyrittäjä on siis käytännössä toisella töissä oleva henkilö joka voi itse päättää mitä tekee työkseen. Ennen Juha Sipilän hallituksen kevytyrittäjien asemaan tekemää heikennystä näin oli myös käytännössä. Kevytyrittäjä oli tuolloin työntekijä työntekijän oikeuksilla.

Vierailija
12/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Korjaamoalan yrittäjä veloittaa 75€/t ja silti kehuu tekevänsä halvalla.

Vierailija
13/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Protip: jos on epäilystäkään että joskus haluat ruveta yrittäjäksi niin starttirahaa et saa jos olet tehnyt edes pari päivää kk:ssa _kevytyrittäjänä_ t. kokemus

Kannattaakin odottaa perustuloa.

Vierailija
14/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se menee. Jokaisen kannattaa perustaa oma firma, eikö?

Vierailija
15/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä sinun 15e/h on maksettu jo palkan sivukulut ja verot. Jos yrittäjä saa 12e/h, hän maksaa siitä

- alvin 24%, jää 9,67e/h

- sitten omat verot vaikkapa 25%, jää 7,25e.

Lisäksi yel-maksu 1900e/kk tulolle on noin 360e/kk, noin 2,25e. Eli sen jälkeen yrittäjän tuntipalkka on noin 5e/h.

eli käteen jäisi kuukaudessa noin 890e.

Vierailija
16/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Korjaamoalan yrittäjä veloittaa 75€/t ja silti kehuu tekevänsä halvalla.

Kohtuullinen hinta. Jos jyvität tuon rahan työvälineisiin, kiinteistön kuluihin, vakuutuksiin ym, niin silloin silmät voi avautua. 

Vierailija
17/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevytyrittäjyys tarkoittaa käytännössä sitä että joku toinen hoitaa kaiken byrokratian kevytyrittäjän puolesta. Kevytyrittäjä on siis käytännössä toisella töissä oleva henkilö joka voi itse päättää mitä tekee työkseen. Ennen Juha Sipilän hallituksen kevytyrittäjien asemaan tekemää heikennystä näin oli myös käytännössä. Kevytyrittäjä oli tuolloin työntekijä työntekijän oikeuksilla.

Höpöhöpö. Yrittäjä on sekin, joka on vain ulkoistanut oman byrokratiassa toiselle. Näinhän useimmat yritykset tekeekin esim. rekrytoinnnin hoitaa jokin toinen yritys, siivouksen hoitaa jokin toinen yritys, markkinoinnin hoitaa jokin toinen yritys. Näin ollen yrityksellä jää aikaa ja osaamista itse ydintoimintaan. Näin useimmat yritykset toimivat. Ei se ole mitään kevytyrittäjyyttä vaan ihan normaalia yritystoimintaa.

Yrittäjä voi aina päättää itse mitä tekee työkseen, onko yrittäjä vai eikö ole, kenelle myy palveluja/tavaroita ja kenelle ei. Ei se ole mitään kevytyrittäjyyttä vaan normaalia yrittäjän ja yrityksen arkea.

Ei ole mitään kevytyrittäjyyttä. Joko sua on kusetettu tai itse yrität kusettaa. 

Vierailija
18/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat valita työ aikasi ja tuotteesi ja on mieluinen duuni, eikä ketään ole hönkäilemässä niskaan.

Mikä on sellainen yritys, joka ei saa valita omia tuotteita pois lukien franchising?

Vierailija
19/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytyrittäjyyden idea on siirtää yrittäjyyden riskit työntekijälle ilman etuja. Palkka pysyy samana kuin normityöntekijällä eli huono diili.

Vierailija
20/47 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yrittäjälle jäi suunnilleen sama summa käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän