Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lähes 5-vuotiaan kanssa yö autossa. Uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
07.06.2024 |

Budjetti on rajallinen ja olen menossa kaksin lapseni pikku kesälomareissulle. Budjetti ei ole iso, mutta jos ekan yön nukkuisi autossa, niin saisi siitä tehtyä 2 yön reissun, missä eka yö olisi autossa ja toinen hotellissa. Näin saisi enemmän sisältöä tekemiseen.

Itsekseni pärjäisin kyllä, mietin vain lähinnä onko uhka vai mahdollisuus että tulee nelivuotias mukaan nukkumaan? toki voidaan olla vain yksi yö, mutta lämpötilojen suhteen luulisi että mahdutaan hyvin farkussa nukkumaan :)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähinnä mietin tuolla "uhka vai mahdollisuus" -kysymyksellä onko jollain kokemusta lapsen kanssa autossa nukkumisesta.

Ja kotimaassa liikuttaisiin. Mietin että voitaisiin käydä Visulahdessa tai jossain muualla itäsuomessa, itse kun en ole siellä koskaan käynyt.

Olisiko jotain ideoita heittää missä käydä tai vetää parkkiin Itäsuomessa?

ap

Vierailija
42/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeesti rahat noin tiukalla ettei voi  edullista hotelliyötäsi ottaa aamupalalla.

Hotelli olisi toinen yö. Voimme olla yhden yönkin vain reissussa, mutta jos olisi ekan yön autossa, "säästyisi" ainakin 100e millä voisi mennä vaikka huvipuistoon tai jotain ihan muuta

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos reissaatte Suomessa niin kannattaa miettiä auton sijaan telttaa. Halpisteltta maksaa Prismassa noin 20€, ja sellaisessa on paljon kivempi nukkua kun auton sisällä.

Auto on kivempi. Parkkeeraa 24/7 mäkkärin tai abc pihalle että muksu pääsee vessaan heti aamulla ja haet sille kivan aamiaisen.

Oletko yhtään miettinyt millaista porukkaa pyörii öisin 24/7 auki olevissa paikoissa? Siellä ei ole hiljaista. 

Ei siellä tarvitse siihen mölyisimpään paikkaan parkkeerata, mutta silti ei puskaankaan. Sen verran ihmisten ilmoille, ettei kenelläkään tulisi mieleen kilauttaa auton laseja sisään ryöstääkseen tms.

Vierailija
44/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujuu farkussa!  Yövyn itse autossa silloin tällöin, mulla on leveä vähän paksumpi petauspatja, jolla saan pohjan tasaiseksi ja pehmeäksi. 

Juuri hiljan yövyin farkussa, kun kävin pääsykokeissa ja halusin olla ajoissa paikalla. Minulle sopii paremmin matkustaa edellisenä iltana kuin herätä kukonlaulun aikaan, silloin nukun koko yön huonosti.

Itse suosin "puolisyrjäisiä" paikkoja, esim. kaupungissa puiston tai metsän laidassa oleva parkkis, varjoisa paikka puun alla tai vieressä, ettei aamuaurinko herätä ja kuumenna autoa.  Myös monilla rannoilla on kivoja paikkoja ja saattaa löytyä WC:kin.  

Vierailija
45/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIssä vessa, mistä ruokaa?

Toivottavasti et ole tosissasi. Ei sillä, kyllä tuo varmaan onnistuisi, mutta miksi ette ottaisi halpaa mökkiä?

Et oo eväistä kuullut? Vai saako vain ravintolasta syötävää? Eikö saa syödä jossain kunnolla ennen yöpaikkaan asettumista? Ei ole vaikeaa reissata ilman valmista mökkiä. 

Vierailija
46/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automurron kohteeksi joutuneena hirvittää edes ajatus autossa nukkumisesta.  Sillä kertaa kun murtautuja paiskasi sellaisen lähes pään koksen kiven sivuikkunasta sisään.

Mielessä on, että mikäli olisin ollut autossa juuri tuolloin nukkumassa niin olisi voinut mennä henkikin. 

Nykysin jos autossa nukun niin pään yläpuolella on kyllä jotain suojaa... Retkituoli tai muuta vastaavaa levyä joka suojaa tuollaiselta.

Vierailija
47/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistäpäin olet Itä-Suomeen ajamassa, mutta tsekkaapa Repoveden kansallispuisto, jos siis luonto yhtään kiinnostaa. 

Hyvät parkkipaikat, ja se lyhin reitti (Ketunlenkki 3,5 km) voisi olla 5-vuotiaan kanssa kiva. Siellä on myös tulentekopaikat, voi syödä siellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi